Egy éve hajózunk a Dunán

Egy esztendővel ezelőtt, 2012. július 1-jén indultak el a BKK menetrend szerinti hajójáratai a Dunán. A D11-es, a D12-es és a D13-as hajójáratokat az elmúlt egy év alatt összesen 600 ezer utas vette igénybe. A fejlesztések azonban nem értek véget, hiszen a dunai személyhajózás további korszerűsítése a budapesti tömegközlekedés új színfoltjaként valós alternatívát jelenthet a nagy forgalmú belvárosi járatok mellett.

A három hajójáratot a korábbi, 2012. július 1. előtt üzemelt – jóval kisebb kihasználtságú, a hagyományos jegyekkel és bérletekkel nem igénybe vehető – vonaljárat helyett indította be a Budapesti Közlekedési Központ, a meglévő hajóparkot kihasználva, de teljesen új útvonalon, újonnan kialakított megállókkal és bővebb menetrenddel. A BKV Zrt. európai uniós források bevonásával megújította a kikötők arculatát és a hajókat, hisz a projekt elsődleges célja a hajózás közösségi közlekedési elemként történő elfogadtatása volt. Ezt a célt szolgálja a hajójáratok integrálása a budapesti viszonylatjelzési rendszerbe és ez köszön vissza a viteldíjak körében is: a hajók hétköznapokon a BKK napi- és hetijegyeivel, illetve Budapest-bérlettel is igénybe vehetők.

A hajókon kerékpárszállítási lehetőséget is biztosítanak.

Az első év tapasztalatai alapján elmondható, hogy rendkívül eredményes az újraszervezett, menetrend szerinti dunai hajóközlekedés. A Duna budapesti szakaszán, a Római-parttól, illetve Újpestről a Haller utcánál található irodaházakig közlekedő három hajójárat gyakran telt fedélzettel közlekedik. Problémák persze voltak: a menetrendeket több alkalommal kellett módosítani, az évszakonként jelentősen változó utasszámokat követve, a Kopaszi gátnál pedig jogi problémák miatt átmenetileg fel kellett függeszteni a kikötő használatát. A hajóállomás újranyitásán dolgoznak a BKK szakemberei, de a Kopaszi gát tulajdonosainak együttműködése nélkül ez nem lehetséges.

Néhány fontosabb adat az elmúlt egy évből

· Egy napon forgalomban lévő hajók száma: 7 hajó
· A hajók összes üzemideje: 21725 óra
· A teljesített menetek száma az első egy évben: 9000 menet
· Napi átlagos utasszám: 1700 fő
· Összes utasszám: 440 ezer fő
· A járatok átlagos kihasználtsága: 53%
· Helyszínen váltott vonaljegyek száma (2013. április 30-ig): 122 ezer darab
· Elővételben és a helyszínen váltott hajójegyek száma (2013. május 1-jétől): 20 ezer darab

A járatokon hétköznap összesen 7 hajó teljesít szolgálatot: a D11-es (Újpest, Árpád út – Haller utca) és a D12-es (Rómaifürdő – Haller utca) járaton, míg hétvégenként a Rómaifürdő és a Haller utca között közlekedő D13-as járaton 5 hajó van forgalomban. A kezdeti tapasztalatok alapján 2012. július közepe óta módosított menetrend szerint, napközben sűrűbben és hosszabb üzemidővel közlekednek a járatok, délen pedig mindhárom viszonylat a Haller utcától indul – az eredeti, Kopaszi-gátnál lévő kikötőt műszaki okok miatt a hajójáratok jelenleg nem érintik.

A Budapesti Közlekedési Központ számára a dunai menetrend szerinti hajózás megindítása kiemelten fontos lépés volt, hiszen az elmúlt évtizedekben nem közlekedtek hasonló, a városi tömegközlekedés rendszerébe illeszkedő hajójáratok a fővárosban.


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.