Egy sor légitársaság bedőlhet a vulkán miatt

A már amúgy is nehézségekkel küszködő légitársaságokat most az izlandi hamu fojtogatja.

Persze az egyes társaságok között hatalmas különbségek vannak: néhány korábban állami tulajdonú vállalat, amely költségeit elmulasztotta időben rendbe tenni, súlyos helyzetbe, a vulkán tátongó peremére került – elemzi a kialakult helyzetet a Saxo Bank. A másik oldalon a költségszintet időben és sikeresen leszorító, illetve a már eleve olcsón működő cégek állnak, és várhatóan közülük kerülnek ki ebben a szektorban a holnap nyertesei.

A légtér zárlata véleményük szerint konszolidációs hullámot indíthat el Európa légitársaságai között. Egyes társaságok hitelezőik nyomására szövetségekbe való belépésre kényszerülhetnek, noha ilyesmivel a zárlat előtt nem számoltak. Mire a konszolidációs hullám végigsöpör Európán, a néhány fapados mellett alig 3-4 jelentős játékos marad. Közülük három ma is ismert: a Lufthansa, a KLM-Air France és a BA-Iberia, amelyekhez talán egy negyedik is csatlakozhat.

A ma még szárnyaló jegyárakkal dolgozó regionális légitársaságokat egyetlen kézenfekvő ok miatt fogja a konkurencia kiszorítani: a fapados társaságok az alacsonyabb költségszint miatt egyszerűen versenyképesebbek. Mivel még létezik az a piaci szegmens, amelynek a kényelem rövid repülőúton is számít, a regionális szereplőket a 3-4 jelentős légitársaság beolvaszthatja, vagy akár részlegesen át is veheti. Arra is számítani lehet, hogy a 3-4 vezető társaság egy-egy fapadost is felvásárol, hogy az összes ügyfelet egy márkanév alatt tudja kiszolgálni, ahogy az manapság az autóiparban szokás. Vegyük például a Volkswagent. A VW-től lehet Polót is vásárolni, de aki luxuskocsit akar, ugyanabban a szalonban Bentley-t is vehet.

Európában a légtársaságok már hosszú ideje nem nyereségesek, így a vulkáni tevékenység hatására csupán az következik be, amúgy is elkerülhetetlenül szükséges. (Index)


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.