Habár egy hosszú távú megállapodás szerint a reptéren 2019-ig nem épülhet új kifutópálya, a Gatwick igazgatója, Stewart Wingate elmondta a lapnak, keresik a lehetőségeket, amelyekkel az utasforgalom növekedése elősegíthető. A Reuters hírügynökségnek adott nyilatkozata szerint egy, a Gatwicken épülő pálya sokkal kevesebb negatív környezeti hatással járna, és nagyobb kapacitású lenne, mintha a Heathrow-n épülne meg a harmadik kifutópálya.
A Global Infrastructure Partners, amely nemrégiben vásárolta meg a Heathrow-t is tulajdonló BAA-tól a Gatwick repülőteret, keresi a lehetőségeket a kifutó építésre. Döntésüket a Repülőterek Bizottsága elé fogják terjeszteni, de a munkálatok 2019 előtt nem elkezdődnek el.
A Gatwick jelenleg 34 millió utast tudhat a magáénak egy évben, a következ ő 20 évben 30%-kos növekedést prognosztizálnak. A múlt hónapban 2,4%-kal nőtt a forgalom a reptéren, 80.000 utast szolgáltak ki, azonban még így is maradt 25% kihasználatlan kapacitás.
A múlt hónapban több,mint 7%-a a repülőutaknak Európába irányult. Egyre több ázsiai légitársaság választja a Gatwick-et mostanában, leginkább a Peking, Szöul, és Vietnam esetében.
A bizottság elnöke, a korábbi Financial Services Authority vezetője, Howard Davies, korábban is készített már tanulmányokat arra vonatkozóan, hogy hogyan lehetne kibővíteni a repülőtéri kapacitást délkelet Angliában 2015-ig. Többek között felmerült a Heathrow-i harmadik kifutópálya építése, vagy egy új reptér felépítése a Temze torkolatánál.