Egyéves az Air Serbia budapesti járata

Egy évvel ezelőtt indult el az Air Serbia Budapest és Belgrád közötti légi járata, ebből az alkalomból ünnepi vízsugárral köszöntötték az ATR 72-es típusú gépet a ferihegyi betonon. Az ünnepélyes fogadtatást követően sajtótájékoztatón számoltak be a légitársaság illetékesei az elmúlt időszak tapasztalatairól.

Mirela Burda, a légitársaság regionális értékesítési igazgatója emlékeztetett, hogy 1967 és 1992 között már volt közvetlen légi kapcsolat a két szomszédos főváros között a Malév jóvoltából. Tőle azt is megtudtuk, hogy a Balkán több nagyvárosába is kényelmes átszállási lehetőséget és versenyképes árakat kínál az összesen közel 40 városba közlekedő légitársaság. Ezen úti célok közé tartozik Szkopje, Tivat, Szarajevó, Athén, Thesszaloniki, Szófia, Várna és Podgorica, tavaly ősz óta pedig Tirana is, ahová autóval igencsak macerás eljutni, a Malév megszűnése óta pedig jó részük csak bécsi kitérővel volt elérhető.

Tóth Attila, a légitársaságot hazánkban képviselő Aviareps igazgatója kiemelte, hogy Budapest és Belgrád között 66 üléses ATR72-es repülőgép közlekedik naponta, és ez a megoldás sokkal jobb, mintha egy nagyobb gép jönni, de ritkábban. A légitársaság flottájában folyamatosan cserélik le a régi Boeing 737-eseket A319-esekre és A320-asokra. Az Air Serbia repülőgépein kifejezetten nagy, 80-82 centiméteres az ülések közötti sortávolság, míg például a Germanwings és az Easyjet 73 centiméteres, a Wizzair 74 centis, a Pegasus 74-76 centis, a Ryanair 76 centis sortávval dolgozik.

Tóth Attila arra is emlékeztetett, hogy a budapesti járaton, bár csak 50 perc a repülési idő, szendviccsel, vízzel, kávéval is várják az utasokat. Az Air Serbia tervezi egy New York-i járat beindítását is, az amerikai hatóságok jóváhagyására várnak jelenleg. Tóth Attila szerint a magyar piacon is népszerű lehet majd az amerikai járat. Az is elhangzott, hogy az Air Serbiában 2013-ban 49%-os tulajdonrészt vásárolt az Etihad Airways, míg a többségi tulajdon megmaradt a szerb állam kezében. Az Etihad már integrálta azon légitársaságok törzsutasprogramjait, amelyekben tulajdonrészt szerzett korábban, így Air Serbia-pontokat lehet gyűjteni Etihad-, Etihad Regional- és Air Seychelles-járatokon és még tucatnyi partner légitársaság járatain.

Belgrádból naponta két járat van Bécsbe, Athénba, Moszkvába és Abu Dhabiba. Az utóbbiba naponta egy Air Serbia-gép és egy Etihad-gép is közlekedik, a magyar utasok mindkettővel utazhatnak. Az Air Serbia-Etihad code-share megállapodása a magyar piacon egyre több úti célra biztosít kedvező jegyárakat, Abu Dhabi mellett Kuvaitra, Dubajra, a Seychelles-szigetekre, Srí Lankára valamint az Etihad által repült mind a négy ausztráliai úti célba: Sydney, Perth, Melbourne és Brisbane városába.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.