Egyéves az Air Serbia budapesti járata

Egy évvel ezelőtt indult el az Air Serbia Budapest és Belgrád közötti légi járata, ebből az alkalomból ünnepi vízsugárral köszöntötték az ATR 72-es típusú gépet a ferihegyi betonon. Az ünnepélyes fogadtatást követően sajtótájékoztatón számoltak be a légitársaság illetékesei az elmúlt időszak tapasztalatairól.

Mirela Burda, a légitársaság regionális értékesítési igazgatója emlékeztetett, hogy 1967 és 1992 között már volt közvetlen légi kapcsolat a két szomszédos főváros között a Malév jóvoltából. Tőle azt is megtudtuk, hogy a Balkán több nagyvárosába is kényelmes átszállási lehetőséget és versenyképes árakat kínál az összesen közel 40 városba közlekedő légitársaság. Ezen úti célok közé tartozik Szkopje, Tivat, Szarajevó, Athén, Thesszaloniki, Szófia, Várna és Podgorica, tavaly ősz óta pedig Tirana is, ahová autóval igencsak macerás eljutni, a Malév megszűnése óta pedig jó részük csak bécsi kitérővel volt elérhető.

Tóth Attila, a légitársaságot hazánkban képviselő Aviareps igazgatója kiemelte, hogy Budapest és Belgrád között 66 üléses ATR72-es repülőgép közlekedik naponta, és ez a megoldás sokkal jobb, mintha egy nagyobb gép jönni, de ritkábban. A légitársaság flottájában folyamatosan cserélik le a régi Boeing 737-eseket A319-esekre és A320-asokra. Az Air Serbia repülőgépein kifejezetten nagy, 80-82 centiméteres az ülések közötti sortávolság, míg például a Germanwings és az Easyjet 73 centiméteres, a Wizzair 74 centis, a Pegasus 74-76 centis, a Ryanair 76 centis sortávval dolgozik.

Tóth Attila arra is emlékeztetett, hogy a budapesti járaton, bár csak 50 perc a repülési idő, szendviccsel, vízzel, kávéval is várják az utasokat. Az Air Serbia tervezi egy New York-i járat beindítását is, az amerikai hatóságok jóváhagyására várnak jelenleg. Tóth Attila szerint a magyar piacon is népszerű lehet majd az amerikai járat. Az is elhangzott, hogy az Air Serbiában 2013-ban 49%-os tulajdonrészt vásárolt az Etihad Airways, míg a többségi tulajdon megmaradt a szerb állam kezében. Az Etihad már integrálta azon légitársaságok törzsutasprogramjait, amelyekben tulajdonrészt szerzett korábban, így Air Serbia-pontokat lehet gyűjteni Etihad-, Etihad Regional- és Air Seychelles-járatokon és még tucatnyi partner légitársaság járatain.

Belgrádból naponta két járat van Bécsbe, Athénba, Moszkvába és Abu Dhabiba. Az utóbbiba naponta egy Air Serbia-gép és egy Etihad-gép is közlekedik, a magyar utasok mindkettővel utazhatnak. Az Air Serbia-Etihad code-share megállapodása a magyar piacon egyre több úti célra biztosít kedvező jegyárakat, Abu Dhabi mellett Kuvaitra, Dubajra, a Seychelles-szigetekre, Srí Lankára valamint az Etihad által repült mind a négy ausztráliai úti célba: Sydney, Perth, Melbourne és Brisbane városába.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.