A kétórás tárgyaláson elhangzott: szükség van a repülőtér működését érintő, a zajhatást befolyásoló jogszabályok betartására és betartatására, a hiányzó törvények, rendeletek megalkotására. Felmerült a Malév csődjét követő létszámleépítés, a zajterheléssel leginkább sújtott rákoshegyi ingatlanok hangszigetelésének, kivásárlásának kérdése, valamint a repülőtérhez kötődő közúti infrastruktúra fejlesztése. Riz Levente hangsúlyozta, a környezetvédelmi fejlesztések a válságos időkben sem maradhatnak el, erre a privatizációs szerződés és a zajvédelmi díjról szóló jogszabály – mely bevételt jelenleg az üzemeltető szed be a légitársaságoktól – kötelezi a Budapest Airportot.
A két vezető megállapodott, hogy a jövőben szakértői szinten munkacsoportot hoznak létre, és közösen foglalkoznak a zaj és egyéb környezetvédelmi kérdésekkel, mint a zajgátló és biztonsági védőövezet kijelölése, a repülőtéri zaj által terhelt ingatlanok akusztikai védelme, esetleges kivásárlása, a repülést érintő jogszabályok felülvizsgálata.