A társaság csütörtöki közleményében kifejtette: az Air France leányvállalatnál 2012-ben és 2013-ban is befagyasztják a béreket, míg a KLM esetében csökkentik a munkabéreket. Ezen felül fenntartják a 2011. szeptemberében bejelentett létszámstopot.
A bevezetendő hatékonyságnövelő intézkedések között van a meglévő kollektív szerződések újratárgyalása. A társaság konszolidációs programjának értelmében 2014 decemberéig 2 milliárd euróval 4,5 milliárd euróra kívánja csökkenteni nettó adósságát.
A 2 milliárd eurónyi nettó pénzáramlást kiadáscsökkentési lépésekkel, illetve szervezeti átalakításokkal érné el a vállalatcsoport. A 2009-2011. évi 6 milliárd euróról 2012-2014-ben 5 milliárd euróra csökkennek a társaság beruházásai. Így ebben az időszakban összesen 5 százalékkal nőhet a légi közlekedési vállalat összkapacitása.
A középhatótávolságú utasszállítási üzletág 2011. éviben tapasztalt, közel 700 millió eurós veszteségének felszámolása érdekében az Air France-KLM jobb kapacitáskihasználtságot, alacsonyabb munkaköltségeket kíván elérni, illetve egyes munkafolyamatok kiszervezését tervezi - közölte a vállalat.