Egyre elfogadottabb az online foglalás

A HurráNyaralunk.hu utazási iroda megbízásából az [origo] média-portfoliójában készített év eleji felmérés szerint továbbra sem csökken a magyarok utazási kedve. Az internetes portálon megjelent kérdőívet kitöltők 86 százaléka biztosan tervez külföldi pihenést 2008-ban, de egyre nagyobb azoknak a száma is, akik üzleti vagy egyéb céllal készülnek útra kelni.

A válaszokból kiderül, hogy az utazások előkészítésében ma már egyértelműen az interneté a főszerep, hiszen amíg az online információgyűjtés fontossága az ötös skálán 4.47 pontátlagot ért el, addig az utazási irodák végiglátogatását egyre kevesebben tartják nélkülözhetetlennek (ebben az összevetésben az élőben kapott információk jelentősége csupán 2.05-ös osztályzatot kapott). Legyen szó szervezett utazásról vagy repülőjegyvásárlásról, az utazóközönség egyre jobban megbízni látszik az internetes foglalásban: immár csupán a válaszadók 28 százaléka gondolja úgy, hogy az online foglalás nem megbízható. Egyértelműen jelzi ezt a tendenciát, hogy a megkérdezettek több mint 90 százaléka tekinti a lehető legkényelmesebbnek és leggyorsabbnak ezt a megoldást, ráadásul a nagy többség tapasztalata szerint a világhálón talált árak legtöbbször még kedvezőbbek is az irodákban kapott ajánlatoknál (a megkérdezett 1130 ember 74 százaléka, tehát 832 fő értett egyet ezzel az állítással). További előnyként emelték ki a válaszadók, hogy az alternatívák az interneten hasonlíthatóak össze legegyszerűbben (ezzel 94%, vagyis 1062 ember értett egyet).

Az online utazás- és repülőjegy-értékesítőkkel kapcsolatos elvárásokról elmondható, hogy az utasközönség – a nagy választék, valamint az objektív, azonnal teljes árakat közlő tájékoztatás mellett – a foglalásra adott azonnali visszaigazolást, illetve kapcsolatfelvételt tekinti a legfontosabbnak. (Az ötös skálán a teljes ár közlésének fontossága 4.6, a széles választék 4.28, a gyors visszaigazolás pedig 4.35-ös pontátlagot kapott.) Ez utóbbi - amellett, hogy az utazás kiválasztásakor gyors segítséget is jelenthet - a szolgáltatás hitelességét és színvonalát is erősíteni látszik az ügyfelekben.

Az erre szakosodott magyarországi cégek közül a honlapok ismertségét, valamint az igénybe vett szolgáltatások számát tekintve is a HurráNyaralunk.hu végzett a kutatás élén. Őket a válaszadók 60 százaléka ismeri, tízből legalább ketten pedig ügyfélként is kapcsolatba kerültek a céggel.


Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről

Friss jelentés az Emirates és a flydubai partnerségi együttműködéséről 

Az Emirates és a flydubai szolgáltatásai iránti erőteljes kereslet 36 százalékos utasszám-növekedést eredményezett egy év alatt.
Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában

Környezetszennyező privátrepkedések Ausztriában 

Megdöbbentő adatokat közölt az osztrák Wiener Zeitung friss beszámolója.
Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét

Átadták a HungaroControl új távoli toronyirányítási rendszerét 

A fejlesztéssel a cég az első olyan léginavigációs szolgáltató a világon, amely helyhez kötöttség nélkül tudja irányítani egy-egy repülőtér terminálforgalmát.
Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren

Környezetbarát hangárt alakítanak ki az amszterdami reptéren 

A KLM a környezeti hatások csökkentése érdekében új módszereket vet be egyik hangárjának felújítása során.
Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói

Ismét a magyar utakat járják a Google furcsa autói 

Újra megjelennek Magyarországon a Google járgányai.
A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain

A Lufthansa megszünteti a fedélzeti árusítást hosszú távú járatain 

A Lufthansa gazdasági okokból leállítja a fedélzeti értékesítést hosszú távú járatain.
Emirates és Visit Hungary megállapodás

Emirates és Visit Hungary megállapodás 

Az Emirates légitársaság együttműködési megállapodást írt alá a Visit Hungaryvel a Magyarországra irányuló beutazó turizmus fellendítése érdekében.
A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát

A Wizz Air törölte a Lisszabonból Budapestre tartó járatát 

A légitársaság már közvetlenül tájékoztatta azon érintett utasait, akik a weboldalon, illetve applikáción keresztül intézték foglalásukat.
Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.