A válaszokból kiderül, hogy az utazások előkészítésében ma már egyértelműen az interneté a főszerep, hiszen amíg az online információgyűjtés fontossága az ötös skálán 4.47 pontátlagot ért el, addig az utazási irodák végiglátogatását egyre kevesebben tartják nélkülözhetetlennek (ebben az összevetésben az élőben kapott információk jelentősége csupán 2.05-ös osztályzatot kapott). Legyen szó szervezett utazásról vagy repülőjegyvásárlásról, az utazóközönség egyre jobban megbízni látszik az internetes foglalásban: immár csupán a válaszadók 28 százaléka gondolja úgy, hogy az online foglalás nem megbízható. Egyértelműen jelzi ezt a tendenciát, hogy a megkérdezettek több mint 90 százaléka tekinti a lehető legkényelmesebbnek és leggyorsabbnak ezt a megoldást, ráadásul a nagy többség tapasztalata szerint a világhálón talált árak legtöbbször még kedvezőbbek is az irodákban kapott ajánlatoknál (a megkérdezett 1130 ember 74 százaléka, tehát 832 fő értett egyet ezzel az állítással). További előnyként emelték ki a válaszadók, hogy az alternatívák az interneten hasonlíthatóak össze legegyszerűbben (ezzel 94%, vagyis 1062 ember értett egyet).
Az online utazás- és repülőjegy-értékesítőkkel kapcsolatos elvárásokról elmondható, hogy az utasközönség – a nagy választék, valamint az objektív, azonnal teljes árakat közlő tájékoztatás mellett – a foglalásra adott azonnali visszaigazolást, illetve kapcsolatfelvételt tekinti a legfontosabbnak. (Az ötös skálán a teljes ár közlésének fontossága 4.6, a széles választék 4.28, a gyors visszaigazolás pedig 4.35-ös pontátlagot kapott.) Ez utóbbi - amellett, hogy az utazás kiválasztásakor gyors segítséget is jelenthet - a szolgáltatás hitelességét és színvonalát is erősíteni látszik az ügyfelekben.
Az erre szakosodott magyarországi cégek közül a honlapok ismertségét, valamint az igénybe vett szolgáltatások számát tekintve is a HurráNyaralunk.hu végzett a kutatás élén. Őket a válaszadók 60 százaléka ismeri, tízből legalább ketten pedig ügyfélként is kapcsolatba kerültek a céggel.