Egyre elfogadottabb az online foglalás

A HurráNyaralunk.hu utazási iroda megbízásából az [origo] média-portfoliójában készített év eleji felmérés szerint továbbra sem csökken a magyarok utazási kedve. Az internetes portálon megjelent kérdőívet kitöltők 86 százaléka biztosan tervez külföldi pihenést 2008-ban, de egyre nagyobb azoknak a száma is, akik üzleti vagy egyéb céllal készülnek útra kelni.

A válaszokból kiderül, hogy az utazások előkészítésében ma már egyértelműen az interneté a főszerep, hiszen amíg az online információgyűjtés fontossága az ötös skálán 4.47 pontátlagot ért el, addig az utazási irodák végiglátogatását egyre kevesebben tartják nélkülözhetetlennek (ebben az összevetésben az élőben kapott információk jelentősége csupán 2.05-ös osztályzatot kapott). Legyen szó szervezett utazásról vagy repülőjegyvásárlásról, az utazóközönség egyre jobban megbízni látszik az internetes foglalásban: immár csupán a válaszadók 28 százaléka gondolja úgy, hogy az online foglalás nem megbízható. Egyértelműen jelzi ezt a tendenciát, hogy a megkérdezettek több mint 90 százaléka tekinti a lehető legkényelmesebbnek és leggyorsabbnak ezt a megoldást, ráadásul a nagy többség tapasztalata szerint a világhálón talált árak legtöbbször még kedvezőbbek is az irodákban kapott ajánlatoknál (a megkérdezett 1130 ember 74 százaléka, tehát 832 fő értett egyet ezzel az állítással). További előnyként emelték ki a válaszadók, hogy az alternatívák az interneten hasonlíthatóak össze legegyszerűbben (ezzel 94%, vagyis 1062 ember értett egyet).

Az online utazás- és repülőjegy-értékesítőkkel kapcsolatos elvárásokról elmondható, hogy az utasközönség – a nagy választék, valamint az objektív, azonnal teljes árakat közlő tájékoztatás mellett – a foglalásra adott azonnali visszaigazolást, illetve kapcsolatfelvételt tekinti a legfontosabbnak. (Az ötös skálán a teljes ár közlésének fontossága 4.6, a széles választék 4.28, a gyors visszaigazolás pedig 4.35-ös pontátlagot kapott.) Ez utóbbi - amellett, hogy az utazás kiválasztásakor gyors segítséget is jelenthet - a szolgáltatás hitelességét és színvonalát is erősíteni látszik az ügyfelekben.

Az erre szakosodott magyarországi cégek közül a honlapok ismertségét, valamint az igénybe vett szolgáltatások számát tekintve is a HurráNyaralunk.hu végzett a kutatás élén. Őket a válaszadók 60 százaléka ismeri, tízből legalább ketten pedig ügyfélként is kapcsolatba kerültek a céggel.


Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.