A privatizálás lehetőségét Igor Suvalov miniszterelnök-helyettes vetette fel ismét a minap. A költségvetési hiányt idén 3200, jövőre 2900 milliárd rubelre tervezik. A repülőtérnek pénzre van szüksége egy újabb, harmadik fel- és leszállópálya építéséhez és a terminálok fejlesztéséhez, az utóbbiak ugyanis kényelmetlenek és igen rossz állapotban vannak. A deficites költségvetésben a fejlesztésekre nincs pénz, ezért merült fel újra a repülőtér privatizálásának kérdése, amely mintegy tíz éve időről időre napirendre kerül.
Olyannyira, hogy 2004-ben az Alfa Group meg is nyerte a repülőtér üzemeltetési jogára kiírt pályázatot, de a szerződést már nem kötötték meg vele. A következő évben pedig a forgalmi és gazdasági adatokat tekintve a magánkézben lévő Domogyedovo repülőtér maga mögé utasította Seremetyevót. A repülőtér vezetéséhez közelálló forrásból a Vedomosztyi megtudta, hogy egyelőre nem világos sem az, milyen részvénycsomagot szándékoznak privatizálni, sem pedig az, hogy mikor. Mindenesetre az elképzelés végrehajtásához törölni kell Seremetyevót a stratégiai fontosságú vállalatok listájáról, s ez az eljárás végbemehet egy hét alatt, de évekig is elhúzódhat.
A lap által megkérdezett szakértők 1-1,5 milliárd euróra becsülték a repülőtér értékét, úgy vélték, 2011-ben lenne érdemes hozzálátni a privatizációhoz, akkora épül fel ugyanis az Aeroflot új, Seremetyevo 3. terminálja. Meggyőződésüknek adtak hangot, hogy a befolyásoló többséget az állam megtartja. Mivel lassan megtérülő, nagy befektetésekről van szó, alighanem csak szakmai befektetők jönnek számításba. Nekik viszont jó kilátásokat nyújt az a lehetőség, hogy a számítások szerint a moszkvai repülőterek forgalma jövőre eléri a válság előtti szintet, s attól kezdve évi 5-7 százalékos növekedésre lehet számítani. (MTI)