Tadej Tufek elmondta, a légitársaság az idei évet várhatóan 8-9 millió euró veszteséggel zárja a tavalyi 14 millió euró mínusz után. A vállalatvezető szerint a jövőre már nyereségessé válhat az Adria Airways költségcsökkentési intézkedések révén, amelyek között a foglalkoztatottak bérének 20 százalékos mérséklése is szerepel. A légitársaságnak 85 millió euró bankadóssága is van. A legnagyobb hitelező az államilag ellenőrzött Nova Ljubljanska Banka.
Szlovén lapértesülések szerint a német Lufthansa és a Qatar Airways érdeklődik a légitársaság megvétele iránt.
Az Airbus A 319-es és Bombardier típusokat repülő Star Alliance tag Adria az egykori Jugoszlávia szinte összes nagyvárosába kínált csatlakozási lehetőségeket a legnagyobb légiszövetség járathálózatára.
Vevőre várnak
A szlovén légitársaság nem az első eladó légitársaság Európa ezen részén. A tavaly mintegy 16 millió eurós veszteséget felhalmozó szerb JAT Airways és a Turkish Airlines között két hónapja folynak az adásvételről szóló tárgyalások. A Turkish korábban már 49%-os részesedést szerzett a bosnyák B&H Airlines-ben. Így a Qatar nem az első közel-keleti légitársaság lenne, mely bevásárol a volt jugoszláv tagállamok valamelyikében.
Szintén vevőre vár a montenegrói állami légitársaság, a Montenegro Airlines. Egyelőre 30% eladó a fennmaradó rész jövőbeni opciójának megszerzésével. (Napi Turizmus/MTI)