A portál emlékeztetett, hogy 10 éve a kormány a Bahartban meglévő 48,99% szavazati arányt jelentő állami részvénycsomagot térítésmentesen az érintett önkormányzatoknak adja, kiegészítve ezzel a már meglévő tulajdonrészüket. Céljuk az volt, hogy segítsék az önkormányzatokat a „menetrendi személyhajózással, a komp- és révközlekedéssel, a közösségi használatú vízi létesítmények (strandok, közforgalmú kikötők) karbantartását elősegítő kotróflotta működésével kapcsolatos feladataik ellátásában” — idézi a portál.
Cserébe az érintett önkormányzatoknak 576 millió forinttal kellett megemelnie a társaság alaptőkéjét, valamint további 1,4 milliárdos tőkejuttatást biztosítani négy éven belül tulajdonrészük arányában. Ennek elmaradása esetén egy összegben kell megfizetniük az előbb idézett részvénypakett átadáskori piaci forgalmi értékét.
Erre az önkormányzatok többsége nem volt képes. 2012-ben 5 év haladékot kaptak, amit a helyzet változatlansága miatt tavaly októberben meghosszabbítottak. Március 31-ig, ami már elmúlt, a szezon elindult, mivel kitolták ismét a határídőt, ezúttal 2019. március 31-ig.
A Balatontipp szerint nyilvánosságot kaptak olyan elképzelések, melyek szerint az állam a fejlesztésekre szánt központi támogatásokkal mintegy visszavásárolná magát a hajózási társaságba egyben jelentős többségi befolyást szerezve, amit akár egy magánosítás követhet.
Forrás: Balatontipp.hu