Az újabb desztinációkkal Debrecen és a régió lakói előtt új távlatok nyílhatnak meg az európai utazásban: Eindhovenből Hollandia és Belgium nagyvárosai, illetve Németország és Franciaország határ menti nagy ipari és közlekedési központjai könnyedén elérhetők. A milánói járat jelentőségét pedig - a közkedvelt olasz turistaközpontok, síparadicsomok közelsége mellett - az adja, hogy a Malpensa nemzetközi repülőtér közvetlen kapcsolatot biztosít a világ szinte valamennyi pontjára - magyarázta Kósa Lajos.
A politikus utalt rá, hogy hamarosan az Országgyűlés elé kerül a légiforgalmi törvény módosítása. Ezzel kapcsolatban kezdeményezik, hogy - a budapesti Liszt Ferenc repülőtérhez hasonlóan - az összes hazai nemzetközi, schengeni határral rendelkező repülőtéren a katasztrófavédelmi feladatok ellátását, a légtérfelügyeletet és a repülőtér-biztonsághoz kapcsolódó feladatok ellátásáról az állam gondoskodjon.
Ezzel a debreceni repülőtér szükség esetén a Liszt Ferenc repülőtér kitérő repülőtere lehetne - tette hozzá Kósa Lajos.
Újhelyi József, a Wizz Air repülőtér-fejlesztési vezetője a milánói járat landolása után elmondta: a Wizz Air a londonival együtt mostantól három járatot üzemeltet a debreceni repülőtérről. A várakozások szerint a következő évben százezer utas utazik majd ezeken az útvonalakon.
Elmondta azt is, hogy a társaság honlapján az eindhoveni és a milánói járatokra 4990 forinttól, a London-lutoni járatra 9990 forinttól lehet helyet foglalni.
Herdon István, a repülőteret üzemeltető Xanga cégcsoport tulajdonos-vezérigazgatója mérföldkőnek nevezte az eindhoveni és a milánói járatok indulását, amit reményei szerint a jövőben újabbak követnek majd.
A debreceni repülőtér személyforgalma a tavalyi 30 ezer után 2012-ben meghaladja az 50 ezer, 2013-ban pedig várhatóan átlépi a 100 ezer utast is - tette hozzá.
A milánói járattal egyetlen átszállással bármilyen tengerentúli desztináció elérhető Debrecenből - tette hozzá Herdon István.
Forrás: MTI