A kétüléses SkyCatcher 0,6 tonna tömegű, 6,95 méter hosszú, 9,14 méter fesztávú – közölte Pang Csen (Pang Zhen) a senjangi gyár polgári részlegének menedzsere. Korábbi hírek szerint egy 100 lóerős Continental motor hajtja. Most elhangzott még, hogy a gép tervezéséért, végső szakmai jóváhagyásáért, a marketingért és az értékesítésért a tulajdonos Cessna a felelős. A kínai cégre, mint az egyetlen alvállalkozóra az anyagbeszerzés, az elemek gyártása és összeszerelése, illetve a próbarepülések elvégzése hárul. Az L 162-es 1800 méter magasan képes repülni, maximális sebessége 207 kilométer óránként, és egy feltöltéssel 722 kilométert tehet meg. A 111 500 dollárba kerülő új gép iránti várható igényt a Cessna évi ezer-ezerkétszáz darabra teszi.
A kínai menedzser tájékoztatóján elmondta, jelenleg már mintegy ezren várnak az L 162-esre. A sorozatgyártás gyakorlatilag az első gép mostani elkészülte után megkezdődik. A Cessna és a SAC 2007 novemberében kezdte meg fejlesztési és gyártási együttműködését. A SkyCatcher prototípusa az idén márciusban szállt fel először. A sanjangi céget 1951-ben alapították, neves kínai katonai és polgári repülőgépeket gyártó vállalat. A Cessna a könnyű és középméretű üzleti gépek és egymotorosok vezető piaci szereplője. Eddig több mint 190 ezer repülőgépet értékesített. Korábban nem szállt be az úgynevezett „light sport” kategóriába, de különös tekintettel az ígéretesnek ítélt kínai piac miatt úgy döntött, hogy belép erre a piacra is. A szakemberek szerint az új gép viszonylagos olcsósága, kis mérete és egyszerű üzemeltetése miatt népszerű lesz. (MTI)