Elkezdődött a beszkidi vasúti alagút építése az Ukrán-Kárpátokban

A Lvivi Vasút megkezdte egy közel két kilométer hosszú új alagút építését az Ukrán-Kárpátok Beszkid-hegységében, a munkálatok a tervek szerint 2015-ben fejeződnek be.

Volodimit Harlan, a lvivi vasúttársaság beszkidi alagút építéséért felelős osztályvezetője kedden Lembergben (Lviv) közölte: az építkezés helyszínén már 17 ezer köbméter földet mozgattak meg, lefektettek három, összesen 950 méter hosszú ipari vágányt, s elkezdődött az odavezető utak építése is. Emlékeztetett, hogy az előkészületi munkálatok a nehéz hegyi terepviszonyok miatt ez év végéig tartanak majd – adta hírül a nyugat-ukrajnai zaxid.net hírportál.

A szakember kifejtette, hogy az előkészületi munkálatokkal párhuzamosan a kétvágányos beszkidi alagút tervezésével megbízott cég ez év végéig befejezi a tervdokumentáció kidolgozását. A terveket az állami építésügyi felügyelettel való egyeztetés után a kormánynak is jóvá kell hagynia – tette hozzá Harlan.

Az új beszkidi alagút 1822 méter hosszú lesz, Ukrajnában a második leghosszabb ilyen létesítmény, amelynek fel kell majd váltania a mellette párhuzamosan húzódó, 125 éves, balesetveszélyessé vált régi alagutat. A 102 millió euróba kerülő beruházásnak 2015-ben kell befejeződnie.

Az alagútépítés idei munkálatait 353 millió hrivnyára (mintegy 35 millió euró) tervezik, ebből 250 milliót az Európai Újjáépítési és Fejlesztési Bank nyújtott hitelként Ukrajnának.
Az új beszkidi alagút részét képezi majd az 5. számú páneurópai közlekedési folyosónak. A megépítésétől Ukrajnában azt remélik, hogy hozzájárul az Európa és Ázsia közötti áruszállítások fellendítéséhez és az országba irányuló külföldi befektetések növekedéséhez. Jelentősen rövidülhet a vonatok menetideje is, amely Ungvár és Kijev között jelenleg 16–18 óra egy irányban.

Forrás: MTI


A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról

A Wizz Air saját költségén gondoskodik a Dubajban rekedt utasokról 

A légitársasággal szemben azt követően indítottak vizsgálatot, hogy a hétfői Dubaj-Budapest járat törlése miatt több tucat magyar utas maradt ellátás nélkül a Közel-Keleten.
Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten

Jó hír: két díjmentes kézipoggyász lehet hamarosan a fedélzeten 

Az Európai Unió törvényhozói kedden szavaztak arról a javaslatról, amely betiltaná a légitársaságok számára, hogy díjat számítsanak fel az utasok kis kézipoggyászáért.
Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon

Szerdán fennakadások a Budapest-Miskolc vasútvonalon 

A MÁV-csoport közleménye alapján.
A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet

A Wizz Air Dubajban hagyott utasokat, a kormányhivatal már vizsgálja az esetet 

Budapest Főváros Kormányhivatala vizsgálatot indított a légitársasággal szemben, jelentették be kedden.
Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival

Ez a helyzet most az EL AL nemzetközi járataival 

Íme, a részletek.
Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines

Nemzetközi elismerést kapott a Turkish Airlines  

A Turkish Airlines-t „Fenntartható Finanszírozás Úttörője” díjjal tüntette ki az Ishka – egy nemzetközi légiipari pénzügyi és adatelemző cég.
A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította

A Wizz Air minden közel-keleti járatát leállította  

A közel-keleti helyzet további eszkalálódása miatt.
Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál

Új vezető az AVIAREPS feltörekvő üzletágánál 

Egy régi szakembert bíztak meg a hajózási részleg globális vezetői feladatával.
 Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni?

Miért éri meg jobban repülni, mint vonatozni? 

Az elmúlt években a repülés sokak számára nemcsak elérhetővé, de sok esetben a legolcsóbb utazási móddá vált.
Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése?

Befolyásolja a repjegy árát a keresési előzmények törlése? 

Úgy tartják, a légitársaságok vagy a foglalási oldalak követik a kereséseinket, hogy így emeljék az árakat. De vajon van ennek valóságalapja?

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.