Elmeszelte a Gazdasági Versenyhivatal a Ryanair-t

A GVH eljáró versenytanácsa megállapította, hogy a légitársaság 2012 februárjától 2015. október végéig megtévesztette a fogyasztókat a magyar nyelvű foglalási oldalán - közölte kedden honlapján a GVH.

A megtévesztés a GVH szerint a következőképpen nézett ki: a foglalási folyamat során, a bank-, illetve hitelkártyaadatok megadásáig a fizetendő összeg forintban látható a foglalási rendszerben. Ugyanakkor az utas számláját valutában terheli meg, így alkalmanként magasabb összeggel terhelik meg az utas számláját a foglalás során forintban láthatónál. A megjelenített üzenet a GVH indoklásában "azt a benyomást kelti, hogy a fogyasztók számára a Ryanair által alkalmazott árfolyam választása kedvezőbb végösszeget eredményez a fizetési folyamat során, valamint, hogy a Ryanair az átváltási árfolyamot garantálja, holott a fogyasztók számlájának valutában történő megterhelése során a terhelésre a bank által adott értéknapi átváltási árfolyamon kerül sor." Az eljárás megindítását követően a GVH közlése szerint arra lett figyelmes, hogy a "Ryanair magyar nyelvű foglalási oldalán a fogyasztók számára valószínűsíthetően időszerűtlen, és kevéssé észlelhető módon bocsátja rendelkezésre az általa alkalmazott napi árfolyamra, és annak választhatóságára vonatkozó információkat", így a fizetendő végső díjak egyes esetekben magasabbak lehetnek, a foglalási folyamat során jelzett összegeknél.

Nem ez az első alkalom, hogy a GVH és a Ryanair tengelyt akasztanak. Az elmúlt öt évben a GVH két versenyfelügyeleti eljárást is indított ellenük. 2013. április 11-én kelt döntésében a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tanúsításáért 15.000.000 Ft bírságot szabott ki. 2012. február 3. és február 29. között egyes kereskedelmi kommunikációiban "valótlan tájékoztatást adott a kedvezményes jegyek áráról, egyes kommunikációk esetén elhallgatva a fogyasztót a meghirdetett áron felül terhelő további költségeket, míg más esetekben a ténylegesen felszámított díjnál alacsonyabb összeget feltüntetve, illetve azt közölte a fogyasztókkal, hogy a kedvezményes árú jegyek valamennyi általa kínált útirányra vonatkoznak.

2013. szeptember 16-án 10 millióba került a 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között a nyomtatott sajtóban megjelentetett bizonyos reklámjaival kivívott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, azáltal, hogy azt sugallta a fogyasztók számára, hogy a kedvezményes árú (49, illetőleg 99 Ft-os) jegyek valamennyi általa kínált útirányban elérhetőek.

A bírságot a határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül kell megfizetni, akkor is, ha a határozattal szemben keresetet terjesztenek elő. A GVH ugyanakkor enyhítú körülményként vette figyelembe a Ryanair együttműködő magatartását, a jogsértő magatartás magatartás beszüntetésére vonatkozó erőfeszítéseit.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.