Elmeszelte a Gazdasági Versenyhivatal a Ryanair-t

A GVH eljáró versenytanácsa megállapította, hogy a légitársaság 2012 februárjától 2015. október végéig megtévesztette a fogyasztókat a magyar nyelvű foglalási oldalán - közölte kedden honlapján a GVH.

A megtévesztés a GVH szerint a következőképpen nézett ki: a foglalási folyamat során, a bank-, illetve hitelkártyaadatok megadásáig a fizetendő összeg forintban látható a foglalási rendszerben. Ugyanakkor az utas számláját valutában terheli meg, így alkalmanként magasabb összeggel terhelik meg az utas számláját a foglalás során forintban láthatónál. A megjelenített üzenet a GVH indoklásában "azt a benyomást kelti, hogy a fogyasztók számára a Ryanair által alkalmazott árfolyam választása kedvezőbb végösszeget eredményez a fizetési folyamat során, valamint, hogy a Ryanair az átváltási árfolyamot garantálja, holott a fogyasztók számlájának valutában történő megterhelése során a terhelésre a bank által adott értéknapi átváltási árfolyamon kerül sor." Az eljárás megindítását követően a GVH közlése szerint arra lett figyelmes, hogy a "Ryanair magyar nyelvű foglalási oldalán a fogyasztók számára valószínűsíthetően időszerűtlen, és kevéssé észlelhető módon bocsátja rendelkezésre az általa alkalmazott napi árfolyamra, és annak választhatóságára vonatkozó információkat", így a fizetendő végső díjak egyes esetekben magasabbak lehetnek, a foglalási folyamat során jelzett összegeknél.

Nem ez az első alkalom, hogy a GVH és a Ryanair tengelyt akasztanak. Az elmúlt öt évben a GVH két versenyfelügyeleti eljárást is indított ellenük. 2013. április 11-én kelt döntésében a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tanúsításáért 15.000.000 Ft bírságot szabott ki. 2012. február 3. és február 29. között egyes kereskedelmi kommunikációiban "valótlan tájékoztatást adott a kedvezményes jegyek áráról, egyes kommunikációk esetén elhallgatva a fogyasztót a meghirdetett áron felül terhelő további költségeket, míg más esetekben a ténylegesen felszámított díjnál alacsonyabb összeget feltüntetve, illetve azt közölte a fogyasztókkal, hogy a kedvezményes árú jegyek valamennyi általa kínált útirányra vonatkoznak.

2013. szeptember 16-án 10 millióba került a 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között a nyomtatott sajtóban megjelentetett bizonyos reklámjaival kivívott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, azáltal, hogy azt sugallta a fogyasztók számára, hogy a kedvezményes árú (49, illetőleg 99 Ft-os) jegyek valamennyi általa kínált útirányban elérhetőek.

A bírságot a határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül kell megfizetni, akkor is, ha a határozattal szemben keresetet terjesztenek elő. A GVH ugyanakkor enyhítú körülményként vette figyelembe a Ryanair együttműködő magatartását, a jogsértő magatartás magatartás beszüntetésére vonatkozó erőfeszítéseit.


Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom

Budapest Airport: itt a nyári csúcsforgalom 

Rekord utasforgalom várható az idei nyáron a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren, amelyre a Budapest Airport már tavaly ősszel megkezdte a felkészülést.
Új VIP terminál a máltai repülőtéren

Új VIP terminál a máltai repülőtéren 

4,5 millió eurós beruházással újult meg a máltai repülőtér VIP vendégterminálja.
Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá

Az Emirates és az Uber stratégiai együttműködést írt alá 

A felek egy gördülékeny foglalási rendszer kialakításán dolgoznak együtt.
Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága

Íme, Nyugat-Európa legjobb légitársasága 

A francia légitársaság egymást követő ötödik évben lett a legjobb nyugat-európai légitársaság az utasok visszajelzése alapján készülő listán.
Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira

Ryanair: Évek óta figyelmeztettünk a Boeing problémáira 

A Ryanair vezérigazgatója, Michael O’Leary élesen bírálta a Boeing gyártási gyakorlatát, miután lezuhant az Air India Dreamliner repülőgépe.
A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait

A Wizz Air felfüggeszti a Dubaj és Abu-Dzabi felé induló járatait 

A légitársaság a kialakult helyzet miatt július 3-tól szeptember 15-ig felfüggeszti ezeket a járatpárokat.
Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is

Új szinten az autómegosztás: egyre többen választják külföldi utakhoz is 

MOL Limo: a hosszútávú belföldi bérlések legnépszerűbb célpontja a magyarok körében a Balaton.
Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján

Tarolt a Turkish Airlines a légitársaságok Oscar-díjátadóján 

Immár tizedik alkalommal nyerték el az „Európa legjobb légitársasága” címet.
Emirates: új játékok, jobb repülési élmény

Emirates: új játékok, jobb repülési élmény 

A légitársaság a nyári iskolai szünetre időzítve új fedélzeti játék- és táskakollekciót vezet be a gyerekek számára minden járatán.
Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat

Hosszas előkészítő munka után az idei főszezonra tervezett start is elmaradhat 

A turistákat egyik görög szigetről a másikra szállító hidroplánokról van szó.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.