A megtévesztés a GVH szerint a következőképpen nézett ki: a foglalási folyamat során, a bank-, illetve hitelkártyaadatok megadásáig a fizetendő összeg forintban látható a foglalási rendszerben. Ugyanakkor az utas számláját valutában terheli meg, így alkalmanként magasabb összeggel terhelik meg az utas számláját a foglalás során forintban láthatónál. A megjelenített üzenet a GVH indoklásában "azt a benyomást kelti, hogy a fogyasztók számára a Ryanair által alkalmazott árfolyam választása kedvezőbb végösszeget eredményez a fizetési folyamat során, valamint, hogy a Ryanair az átváltási árfolyamot garantálja, holott a fogyasztók számlájának valutában történő megterhelése során a terhelésre a bank által adott értéknapi átváltási árfolyamon kerül sor." Az eljárás megindítását követően a GVH közlése szerint arra lett figyelmes, hogy a "Ryanair magyar nyelvű foglalási oldalán a fogyasztók számára valószínűsíthetően időszerűtlen, és kevéssé észlelhető módon bocsátja rendelkezésre az általa alkalmazott napi árfolyamra, és annak választhatóságára vonatkozó információkat", így a fizetendő végső díjak egyes esetekben magasabbak lehetnek, a foglalási folyamat során jelzett összegeknél.
Nem ez az első alkalom, hogy a GVH és a Ryanair tengelyt akasztanak. Az elmúlt öt évben a GVH két versenyfelügyeleti eljárást is indított ellenük. 2013. április 11-én kelt döntésében a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tanúsításáért 15.000.000 Ft bírságot szabott ki. 2012. február 3. és február 29. között egyes kereskedelmi kommunikációiban "valótlan tájékoztatást adott a kedvezményes jegyek áráról, egyes kommunikációk esetén elhallgatva a fogyasztót a meghirdetett áron felül terhelő további költségeket, míg más esetekben a ténylegesen felszámított díjnál alacsonyabb összeget feltüntetve, illetve azt közölte a fogyasztókkal, hogy a kedvezményes árú jegyek valamennyi általa kínált útirányra vonatkoznak.
2013. szeptember 16-án 10 millióba került a 2012. július 26. és 2012. szeptember 19. között a nyomtatott sajtóban megjelentetett bizonyos reklámjaival kivívott tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, azáltal, hogy azt sugallta a fogyasztók számára, hogy a kedvezményes árú (49, illetőleg 99 Ft-os) jegyek valamennyi általa kínált útirányban elérhetőek.
A bírságot a határozat kézhezvételétől számított 30 napon belül kell megfizetni, akkor is, ha a határozattal szemben keresetet terjesztenek elő. A GVH ugyanakkor enyhítú körülményként vette figyelembe a Ryanair együttműködő magatartását, a jogsértő magatartás magatartás beszüntetésére vonatkozó erőfeszítéseit.