Váradi József a cég harmadik negyedéves pénzügyi eredményének közzététele után telefonon az MTI-nek elmondta, a cég kiadásai között a két legnagyobb tétel, a kerozin- és a bérköltség is jelentősen nőtt, előbbi 33, utóbbi 28 százalékkal. Az üzemanyag árát piaci tényezők befolyásolják, a légitársaság legfeljebb tompíthatja azokat megfelelő fedezeti ügyletekkel. A munkaerőköltségeket leginkább a pilóták fizetésének emelkedése okozta. Jelezte, hogy a cég folyamatosan és proaktívan keresi a válaszokat a munkavállalóktól érkező igényekre.
A költségek emelkedését ellensúlyozza részben, hogy egyre több Airbus A321-es érkezik a flottába, amelyek 10 százalékkal olcsóbban üzemeltethetőek, mint az A320-asok.
Ezekkel együtt Váradi József arra számít, hogy kis mértékben emelkedhet az átlagos jegyár idén, mert a költségek növekedése miatt a légitársaságok visszafogják a kapacitásaikat, amely áremelkedéshez vezet.
Váradi József reagált azokra a korábbi olasz sajtóhírekre is, amely szerint a Wizz Airt érdekli az Alitalia egy része. Elmondása szerint Olaszország a második legnagyobb európai piacuk, egyelőre tanulmányozzák a fejlődési lehetőségeket, tárgyalásokat is folytattak, de ajánlatot nem adtak be a csődhelyzetben lévő olasz légitársaságra, így semmilyen kötelezettségük nincs.
A Wizz Air szerdán jelentette, hogy rekord méretű, 14 millió eurós nyereséget termelt a december 31-ével végződött harmadik pénzügyi negyedévben. Az árbevétel 24 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest, 421,2 millió eurót tett ki, a kiegészítő árbevétel 21,3 százalékkal 181,1 millió euróra emelkedett. A kiadások főként a kerozin 33 százalékos drágulása miatt 25,4 százalékkal 408 millió euróra nőttek.
Az üzemi eredmény így 14,6 millió euró volt a negyedév végén, 5,6 százalékkal alacsonyabb, mint egy évvel korábban, az adózott eredmény pedig 14 millió euró volt, 3,6 százalékkal több, mint 2016 harmadik negyedévében.
A Wizz Air a harmadik negyedévben 7,1 millió utast szállított, 24,3 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, a járatok kihasználtsága pedig 1,4 százalékponttal 89,4 százalékra javult.
Az időszak végén a Wizz Air 88 Airbus A320-as és A321-esből álló flottát üzemeltetett, 28 bázisáról 44 ország 145 célállomását kötötte össze több mint 550 útvonalon.
Forrás: MTI