Emléktáblát kap a reptéri emlékpark

Emléktábla kerül november végén a reptér melletti Repülő Emlékpark bejáratához, amelyet a Malév megszűnése után is változatlanul működő Malév Külszolgálatosok Klubja (MKK) avat fel kis ünnepség keretében. 

A Malév Külszolgálatosok Klubját 2002-ben alapították meg a légitársaság területi igazgatói azzal a céllal, hogy egyetlen asztaltársaságba fogja össze azokat a külszolgálatosokat, akik egykoron a céget külföldön képviselték, és akiket a vállalat képviseleteinek leépítése után elbocsátottak. 2003-tól a klub négytagú elnöksége úgy döntött, hogy a 2000 előtt a nemzeti légitársaságnál külföldön dolgozott (szintén elbocsátott) állomásvezetők és állomásszerelők is a szervezet tagjaivá válhatnak. 2012-től azok a volt Maléves kollégák is beléphettek a klubba, akik itthon a külszolgálatokhoz kapcsolódó kereskedelmi-, forgalmi- vagy egyéb munkaterületen szorosan együtt működtek velük.

A klub tevékenysége ma is szorosan kapcsolódik a légiközlekedési ágazathoz: évi két alkalommal egy-egy hazai vagy külföldi légiforgalmi szakembert látnak vendégül, akik a klubtagokat rövid előadások keretében a legújabb eredményekről, tervezett fejlesztésekről és a szakma helyzetéről tájékoztatják.

A klub célja indulása óta a Maléves hagyományok ápolása, a repülős szakemberképzés támogatása és segíteni az elbocsátott kollégákat, hogy a légi ágazatban helyezkedhessenek el.

Az elnökség most úgy gondolta, hogy a hányatott sorsú Emlékparkban emléktáblát helyez el, hogy felhívja a figyelmet arra, hogy a Park nem egy rozsdatemető, hanem mindazokat a technikai emlékeket őrzi, amelyek korábban a magyar polgári repülést szolgálták.

A Malév Külszolgálatosok Klub szerint szomorú látni, hogy a Malév megszűnésével a Park berendezéseit az idő és az enyészet már kikezdte. Hiába a személyzet részéről az odaadó gondoskodás, a festések kopnak, az állagpusztulást lehet lassítani, de megállítani nem. Karbantartásra, felújításra anyagi lehetőség nincs, pedig nagyon sok műszaki szakember akár ingyen is hajlandó lenne ott dolgozni.

Sajnálatos, hogy a hat évtizedes polgári repülésünknek nem jut megfelelő hely, muzeális gondoskodás és pénz a tárgyi emlékeinek megóvására. Holott a környező országokban nagyon komoly fedett és szabadtéri kiállítási példa is van.

Ezért duplán is megbecsülés illeti mindazokat, akik nem kevés áldozattal repülőképessé varázsoltak egy LI-2 típusú személyszállítót, amellyel sétarepüléseket, nosztalgia bemutatókat tartanak bel- és külföldön egyaránt.

Jelenleg egy néhány fős műszaki brigád fáradozik azon, (immáron két éve) hogy működésbe hozzanak egy IL-l4-es típust. Az egyik hajtómű már közel van az indításhoz, de a többi munkát a pénzhiány már nem teszi lehetővé. A Park látogatottsága alig fedezi a ráfordítási költségeket, szezonális nyitva tartása és a tulajdonosok gyakori váltakozása sem segíti a munkát.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.