Engedélyt kapott a péri reptér fejlesztése

A Győrhöz közeli péri reptér bővítéséhez szükséges engedélyeket megszerezték, elindultak a munkák közbeszerzési eljárásai – közölte Vadász László, a légikikötőt üzemeltető társaság ügyvezető igazgatója az MTI érdeklődésére.

Elmondta: a pályaépítésre és a fénytechnika megújítására már kiírták a tendert, amelyet a műszeres leszállító rendszeré és újabb kiszolgáló eszközöké követ majd. A pálya júniusra, a leszállító rendszer valamivel később készül el, a munkák az előzetes ütemtervnek megfelelően haladnak.

„A fejlesztések után Boeing-737-es, Airbus 320-as kategóriájú gépek is használhatják majd a repülőteret, de a low cost légitársaságok egyelőre azért nem repülhetnek Pérre, mert nagy tömegű utas kiszolgálásához még nincsenek meg a létesítmények” – mondta, jelezve, ehhez egy újabb fejlesztési ütemre van szükség.

A mostani ugyanis azt szolgálja, hogy a régió gazdasági életének szereplőit ki tudják szolgálni légi közlekedési lehetőséggel, de miután felkészültek a tömeges személyforgalomra, már csak idő kérdése, hogy ezek a szolgáltatók megjelenjenek itt - mondta.

Ehhez a következő években korszerű utasterminált és a mostani, pár tucat járművet befogadónál jóval nagyobb parkolót, valamint a repülőgépeknek szánt várakozóhelyet kell építeniük. Jelentős kiadást jelent majd az is, hogy az utasszám bővülése esetén új közúti kapcsolatot kell teremteni a légikikötő és a közeli főút között, mert a most meglévő, kétsávos szakasz nem fogja elbírni a forgalmat.

Vadász László szavai szerint a bővítés után egyből fejlődésnek indulhat a turizmus, hiszen az ebben a régióban élők kötik le a repülőgépes utak jelentős hányadát, de akár a főváros közelében élők számára is vonzó lehet indulási pontként a légikikötő. „Budapest agglomerációjának nyugati végéről gyorsabban és biztosabban ide lehet érni, mint Ferihegyre” – jegyezte meg.

Hozzátette: azzal számolnak, hogy a következő években a fejlesztésekre uniós forrásokat is be tudnak vonni.

A korábbi tájékoztatás szerint a fejlesztés részeként 1450-ről 2030 méteresre hosszabbítják meg a harminc méter széles kifutópályát, amelynek két végén 100-100 méternyi biztonsági sávot építenek. A gurulóutat 10 és félről 15 méteresre szélesítik, új leszállórendszert építenek, bővítik a reptér pályakarbantartó és kiszolgáló kapacitását, valamint hangárt és előteret kap a légikikötő.

Az építési munkálatok becsült költsége 4,17, a landolási rendszeré pedig 1,4 millió euró. A kiszolgáló létesítmények 580 ezer euróba kerülhetnek, míg a szükséges berendezések beszerzése 500 ezer eurót igényelhet.

Forrás: MTI


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.