Ennyire még sosem érte meg telekocsizni

Noha december 31-ig még biztosan hatósági árakon tankolhatunk, a globális infláció miatt sokan már most az autós közlekedés költséghatékonyabb alternatíváit keresik. A közúti közlekedés résztvevőinek egyre több anyagi próbatétellel kell szembenézniük, így autósként és utasként egyaránt mérlegelni kell, hogy milyen utazási forma lehet a leggazdaságosabb, különösen nagyobb távolságok esetében - tájékoztatta lapunkat az Oszkar.com.

Mára már szinte mindenki tapasztalhatta az egész világot sújtó infláció hatásait a saját bőrén is. A növekvő élelmiszerárak mellett azonban nem csak vásárlási szokásainkat kell újratervezni, de az élet minden egyéb területén is érdemes optimalizálni a kiadásainkat. Noha Magyarországon jelenleg hatósági árakon tankolhatunk, a közlekedési szokásaink mégis változhatnak majd a jövőben. Az emelkedő utazási költségeknek egyértelműen a kevésbé fejlett infrastruktúrával rendelkező városok és falvak lakói lehetnek az egyik legnagyobb vesztesei. A rossz tömegközlekedésű településekről utazók ugyanis rákényszerülnek az autóhasználatra, így nem meglepő, hogy az ő közlekedési szokásaikat a növekvő árak nem befolyásolják – vélik a GKI szakértői. Legalábbis nem oly módon, ahogyan elsőre gondolnánk.

Az állam és az önkormányzatok által működtetett tömegközlekedés ezeken a helyeken általában lassabban reagál az utazási igényekre, így egyéb lakossági alternatívák jelenthetnek megoldást a problémára. Azok körében, akik gyakran kényszerülnek a városok közötti távolság leküzdésére, a telekocsi rendszere régóta ismert fogalom, hiszen az autómegosztás lehetővé teszi a költséghatékony közlekedést a települések infrastruktúrájától függetlenül. A telekocsi szolgáltatást használók a költséghatékonyság mellett olyan szempontokra is érzékenyek, mint az időhatékonyság és a rugalmasság, amit a tömegközlekedési eszközök jellegükből adódóan többnyire csak a nagyvárosokat összekötő kiemelt útvonalakon tudnak kielégíteni.

Az autósok és utasok is költséghatékony megoldást keresnek

Ma, ha autóval szeretnénk eljutni Budapestről Nyíregyházára, 9 literes átlagfogyasztással számolva 10 150 forintos benzinköltséggel kell számolnunk. Amennyiben telekocsival szeretnénk megtenni ugyanezt az utat, úgy hozzávetőlegesen 4000-5000 forintos költséggel kell számolnunk. Sofőrként pedig minél több személlyel osztjuk meg az autónkat, annál kisebb üzemanyagköltség jut egy főre, így nem meglepő, hogy anyagi előnyei miatt folyamatosan nő a telekocsi népszerűsége az autósok és utasok körében egyaránt.
,,A pandémia időszakában a korlátozások ellenére is forgalomnövekedést észleltünk. A Budapestről Pécsre, Debrecenbe vagy akár Szombathelyre utazó autósok két utas felvételével akár 70%-kal is csökkenteni tudják útiköltségeiket, ezért egyre többen teszik tele kocsijukat. Azt tapasztaljuk, hogy mind az autósok, mind az utasok körében a költséghatékonyság az első számú szempont, amikor a telekocsizást választják. Ezt követi a rugalmasság és a gyorsaság, majd a környezetvédelem” – mondta Prácser Attila, az Oszkar.com Telekocsi szolgáltatás társalapítója.

Út a zöldebb jövő felé?

A személygépkocsi használat optimalizálása nem csupán az egyéneknek jelenthet pénztárcabarát megoldást, hanem a klímakatasztrófa elleni harcban is jó eszközünk lehet. Az autók ugyanis az európai közúti közlekedésből adódó teljes szén-dioxid-kibocsátás 60,7 százalékáért felelősek, derül ki az Európai Környezetvédelmi Ügynökség 2019-es értekezéséből. Akár a saját autónkat osztjuk meg, akár utasként veszünk részt a telekocsi szolgáltatásban, csökkentjük ökológiai lábnyomunkat és közlekedésünk károsanyag-kibocsátását, hiszen mindkét esetben kevesebb jármű lesz egyidőben az utakon. Prácser Attila szerint annak ellenére, hogy a telekocsi használatakor nem a környezetvédelem az elsőszámú szempont, a pazarlás redukálásával nem elhanyagolható annak jelentősége a fenntarthatóság viszonylatában.


Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között

Kompjárat indult Dubrovnik és Kotor között 

A politikus közölte, az új kompjárattal erősíteni kívánják a baráti és gazdasági kapcsolatokat a két ország között.
Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.