Erősíti magyarországi jelenlétét a Lufthansa Csoport

Az utasszám növekedését, erősebb piaci jelenlétet tervez a Lufthansa Csoport a jövőben Magyarországon.

Mint Tamur Goudarzi-Pour, a Lufthansa közép-kelet európai régióért felelős vezetője a légitársaság keddi, a budapesti Le Meridien szállodában tartott évzáró sajtótájékoztatóján elmondta, a Lufthansa Csoport a stabil piacnak számító Magyarországon is üzemelő légitársaságai - Lufthansa, Lufthansa Italia, Swiss, Brussels Airlines, Austrian Airlines - révén közép távon az éves utasszám 1 millió főre történő növekedésével számol. A társaság 2009-ben várhatóan mintegy 600 ezer utast szállít Budapestről. A Lufthansa, Swiss és az Austrian értékesítésének budapesti vezetését továbbra is ellátó Goudarzi szerint a csoport piaci részesedése akár a 30%-ot is elérheti. Goudarzi hozzátette: a cégcsoport tagjai továbbra is megtartják a márkákra jellemző külsőségeiket, és a közös értékesítéssel egyidejűleg maguk felelnek saját nyereséges működésükért.

Dr. Karsten Benz, a Lufthansa európai értékesítésért és szolgáltatásért felelős vezetője ugyanakkor figyelmeztetett: a válság, mely miatt a vártnál hosszabb az üzleti utasok elmaradása, még nem ért véget, a javulás jelei még váratnak magukra. Mégis a válságra az 1 milliárd euró költség megtakarítását célul kitűző CLIMB 2011 programmal reagáló Lufthansa Csoport 2009 novemberében növekedést könyvelhet. Előző év azonos időszakához képest a cégcsoport 1,6%-kal több utast szállított, míg az értékesítési, kapacitási és helykihasználtsági mutatók közel azonosak a 2008 novemberében mértekkel. 0,7%-os csökkenés mellett 63,5%-ra esett vissza a vizsgált időszakban az európai flotta szerkezetátalakítása következtében a kontinensen közlekedő járatok kapacitáskihasználtsága. Jóllehet, a kihasználtság az amerikai és az ázsiai régiók esetében növekedést mutat, a cégcsoport 2009 novemberi, 6,783 milliós forgalmának zömét - 5,375 millió utas - Európában bonyolította.

Benz a Napi Turizmus kérdésére reagálva kifejtette: a Lufthansa Csoport költségmegtkarítási programja nem megy az utaskiszolgálás és a minőség rovására, a Lufthansa nem fog „fapadosodni”. Korábban a Die Welt beszámolt arról, hogy a Lufthansa európai járatain csökkenti mind az ülések, mind az utas férőhelyek méretét. Erre válaszolva Benz tájékoztatott, hogy az ülések valóban vékonyabbak lesznek, ami által a járatok kapacitásának növelése mellett ugyanakkora hely jut egy utasra. Benz hozátette továbbá: 2010-ben a cégcsoport mintegy 150 millió forintot fordít termékfejlesztésre, amely érinti többek közt a társaság által a világ nagy repülőterein üzmeltetett első osztályú váróinak fejlesztését, így az érkezéskor használtas „Welcome Lounge-okat”.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.