Mint Tamur Goudarzi-Pour, a Lufthansa közép-kelet európai régióért felelős vezetője a légitársaság keddi, a budapesti Le Meridien szállodában tartott évzáró sajtótájékoztatóján elmondta, a Lufthansa Csoport a stabil piacnak számító Magyarországon is üzemelő légitársaságai - Lufthansa, Lufthansa Italia, Swiss, Brussels Airlines, Austrian Airlines - révén közép távon az éves utasszám 1 millió főre történő növekedésével számol. A társaság 2009-ben várhatóan mintegy 600 ezer utast szállít Budapestről. A Lufthansa, Swiss és az Austrian értékesítésének budapesti vezetését továbbra is ellátó Goudarzi szerint a csoport piaci részesedése akár a 30%-ot is elérheti. Goudarzi hozzátette: a cégcsoport tagjai továbbra is megtartják a márkákra jellemző külsőségeiket, és a közös értékesítéssel egyidejűleg maguk felelnek saját nyereséges működésükért.
Dr. Karsten Benz, a Lufthansa európai értékesítésért és szolgáltatásért felelős vezetője ugyanakkor figyelmeztetett: a válság, mely miatt a vártnál hosszabb az üzleti utasok elmaradása, még nem ért véget, a javulás jelei még váratnak magukra. Mégis a válságra az 1 milliárd euró költség megtakarítását célul kitűző CLIMB 2011 programmal reagáló Lufthansa Csoport 2009 novemberében növekedést könyvelhet. Előző év azonos időszakához képest a cégcsoport 1,6%-kal több utast szállított, míg az értékesítési, kapacitási és helykihasználtsági mutatók közel azonosak a 2008 novemberében mértekkel. 0,7%-os csökkenés mellett 63,5%-ra esett vissza a vizsgált időszakban az európai flotta szerkezetátalakítása következtében a kontinensen közlekedő járatok kapacitáskihasználtsága. Jóllehet, a kihasználtság az amerikai és az ázsiai régiók esetében növekedést mutat, a cégcsoport 2009 novemberi, 6,783 milliós forgalmának zömét - 5,375 millió utas - Európában bonyolította.
Benz a Napi Turizmus kérdésére reagálva kifejtette: a Lufthansa Csoport költségmegtkarítási programja nem megy az utaskiszolgálás és a minőség rovására, a Lufthansa nem fog „fapadosodni”. Korábban a Die Welt beszámolt arról, hogy a Lufthansa európai járatain csökkenti mind az ülések, mind az utas férőhelyek méretét. Erre válaszolva Benz tájékoztatott, hogy az ülések valóban vékonyabbak lesznek, ami által a járatok kapacitásának növelése mellett ugyanakkora hely jut egy utasra. Benz hozátette továbbá: 2010-ben a cégcsoport mintegy 150 millió forintot fordít termékfejlesztésre, amely érinti többek közt a társaság által a világ nagy repülőterein üzmeltetett első osztályú váróinak fejlesztését, így az érkezéskor használtas „Welcome Lounge-okat”.