Erősíti magyarországi jelenlétét a Lufthansa Csoport

Az utasszám növekedését, erősebb piaci jelenlétet tervez a Lufthansa Csoport a jövőben Magyarországon.

Mint Tamur Goudarzi-Pour, a Lufthansa közép-kelet európai régióért felelős vezetője a légitársaság keddi, a budapesti Le Meridien szállodában tartott évzáró sajtótájékoztatóján elmondta, a Lufthansa Csoport a stabil piacnak számító Magyarországon is üzemelő légitársaságai - Lufthansa, Lufthansa Italia, Swiss, Brussels Airlines, Austrian Airlines - révén közép távon az éves utasszám 1 millió főre történő növekedésével számol. A társaság 2009-ben várhatóan mintegy 600 ezer utast szállít Budapestről. A Lufthansa, Swiss és az Austrian értékesítésének budapesti vezetését továbbra is ellátó Goudarzi szerint a csoport piaci részesedése akár a 30%-ot is elérheti. Goudarzi hozzátette: a cégcsoport tagjai továbbra is megtartják a márkákra jellemző külsőségeiket, és a közös értékesítéssel egyidejűleg maguk felelnek saját nyereséges működésükért.

Dr. Karsten Benz, a Lufthansa európai értékesítésért és szolgáltatásért felelős vezetője ugyanakkor figyelmeztetett: a válság, mely miatt a vártnál hosszabb az üzleti utasok elmaradása, még nem ért véget, a javulás jelei még váratnak magukra. Mégis a válságra az 1 milliárd euró költség megtakarítását célul kitűző CLIMB 2011 programmal reagáló Lufthansa Csoport 2009 novemberében növekedést könyvelhet. Előző év azonos időszakához képest a cégcsoport 1,6%-kal több utast szállított, míg az értékesítési, kapacitási és helykihasználtsági mutatók közel azonosak a 2008 novemberében mértekkel. 0,7%-os csökkenés mellett 63,5%-ra esett vissza a vizsgált időszakban az európai flotta szerkezetátalakítása következtében a kontinensen közlekedő járatok kapacitáskihasználtsága. Jóllehet, a kihasználtság az amerikai és az ázsiai régiók esetében növekedést mutat, a cégcsoport 2009 novemberi, 6,783 milliós forgalmának zömét - 5,375 millió utas - Európában bonyolította.

Benz a Napi Turizmus kérdésére reagálva kifejtette: a Lufthansa Csoport költségmegtkarítási programja nem megy az utaskiszolgálás és a minőség rovására, a Lufthansa nem fog „fapadosodni”. Korábban a Die Welt beszámolt arról, hogy a Lufthansa európai járatain csökkenti mind az ülések, mind az utas férőhelyek méretét. Erre válaszolva Benz tájékoztatott, hogy az ülések valóban vékonyabbak lesznek, ami által a járatok kapacitásának növelése mellett ugyanakkora hely jut egy utasra. Benz hozátette továbbá: 2010-ben a cégcsoport mintegy 150 millió forintot fordít termékfejlesztésre, amely érinti többek közt a társaság által a világ nagy repülőterein üzmeltetett első osztályú váróinak fejlesztését, így az érkezéskor használtas „Welcome Lounge-okat”.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.