Egy brit online utazási iroda, az On the Beach perli a Ryanairt a brit legfelsőbb bíróságon, mert szerinte az túl nehézzé teszi számára a foglalást, írja a BBC Business nyomán a Forbes.hu portál.
Az On the Beach utazási iroda szerint a Ryanair ellehetetleníti őket abban, hogy ügyfeleiknek jegyeket foglaljanak, valamint a fogyasztókra további költséges check-in folyamatokat szabnak ki.
Nem ez az első eset, hogy két cég vitatkozik e téren, korábban a Ryanair járvány miatt törölt járatainak visszatérítésével kapcsolatban volt nehézkesebb az ügymenet.
Az On the Beach a weboldalán és applikációján árul nyaralási csomagokat, amelyekben a Ryanair is sokszor szerepet kap, hiszen a vállalkozás szerint sok úticélnál domináns pozícióra tett szert a piacon. Ilyen például a Manchester-Alicante és a Manchester-Lanzarote útvonal is.
A Ryanair azonban szerintük megnehezíti a partnereladók dolgát, mert a bevételeik majdnem egyharmadát az extra szolgáltatásokból (hotelfoglalások, autóbérlés) kapják – ilyeneket azonban a viszonteladók nem értékesítenek.
A légitársaság korábban már figyelmeztette utasait, hogy online utazási irodáktól ne foglaljanak, mert sokszor felár ellenében tudják igénybe venni az amúgy olcsó szolgáltatásaikat, valamint a Ryanair nem is kapja meg a fizetési információkat.
Az On the Beach szerint azonban a vádaskodások becsmérlőek és nem igazak, legalábbis ami a saját szolgáltatásukat illeti. Az ügynökség elismeri, hogy profitál az oldalán eladott repjegyekből, de ezeket a nyereségeket mérsékli a rendkívül nagy iparági verseny.
A koronavírus alatt kiesett bevételt akarja pótolni extra szolgáltatásaival a Ryanair, ezért is küzdhet foggal-körömmel a nagy profitot nyújtó extra értékesítés lehetőségéért. Fotó: Budapest Airport
Nem véletlen, hogy a Ryanair ennyire védekező az utazási irodákkal szemben: a jegyárak felverése mellett elveszik tőlük a honlapjukon böngésző fogyasztókat, akiknek így nem tudnak magas árréssel árusított kiegészítő ajánlatokat tenni.
Az On the Beach állítása szerint ezért már drasztikus eszközökhöz is nyúltak, elutasítják az utazási irodákhoz köthető bankkártyákat, valamint visszatartják a törölt járatok pénzvisszatérítéseit, és nehezítik a check-in procedúrákat is azoknak az utasoknak, akik viszonteladókon keresztül jutottak jegyekhez.
Ezzel pedig a Ryanair megsérthette a versenyjogot is, hiszen a domináns pozíciójából adódó piaci erejét alkalmazza a verseny elnyomására.
Forrás: BBC Business / Forbes.hu