A rendezvény célja, hogy elméleti és gyakorlati ismereteket nyújtson az e-marketingben rejlő lehetőségek minél hatékonyabb kiaknázására. A vendégeket Robert K. Franklin, az Európai Turisztikai Bizottság igazgatója, Sandra Carvao, a Turisztikai Világszervezet szakértője és Szűcs Balázs, a Magyar Turizmus Zrt. marketingigazgatója köszönti. A résztvevők között az ETC és a UNWTO munkatársai mellett többek közt a nemzeti turisztikai hivatalok, a turisztikai desztinációs menedzsment szervezetek, a turisztikai szakmai szervezetek, az utazási irodák, a szállodák, a kulturális intézmények, az e-marketing vállalkozások, a turisztikai oktatásban szerepet játszó egyetemek, főiskolák és a kutatóintézetek munkatársai egyaránt képviseltetik magukat. A mintegy száz résztvevő között fele-fele arányban találunk magyar és külföldi szakembereket. A konferencia nemzetközi jellegét jól illusztrálja, hogy a legtöbb európai ország mellett olyan távoli országokból is érkeznek vendégek, mint Bhután, Dél-Afrika vagy Jordánia.
A szemináriumon részletesen bemutatásra kerül a turisztikai e-marketing kézikönyv, emellett a résztvevők számos gyakorlati példával is találkozhatnak. A web 1.0. által nyújtott lehetőségek mellett bepillantást nyerhetnek a web 2.0. világába, és többek közt megismerhetik az osztrák turisztikai hivatal e-marketing tevékenységét, Omán franciaországi e-kampányát, néhány európai desztinációs menedzsment szervezet e-commerce modelljét, a keresőoptimalizálás eszközeit, az internet segítségével megvalósítható kutatás és hatékonyságmérés előnyeit, egy, a budapesti városnézés során alkalmazott innovatív eszközt, valamint a Magyar Turizmus Zrt. egyik kampányoldalának elemzése során alkalmazott módszereket.
A szakmai programot megelőzően, június 16-án délelőtt a résztvevők budapesti városnézésen vesznek részt a BTH – Budapesti Turisztikai Szolgáltató Kht. támogatásával, este pedig a Magyar Turizmus Zrt. vendégeként a Symbol Budapest Étteremben ismerkednek a magyar konyhával.