Évente több mint 6 milliárdos megtakarítással számol a Malév

Évi több mint hatmilliárd forint megtakarítást tartalmaz a Malév üzleti terve, amit a beszállítói szerződések újratárgyalásával, létszámcsökkentéssel, az egyszerűsített flotta olcsóbb üzemeltetésével, a jegyértékesítés új alapokra helyezésével és minden téren az általános költségek lefaragásával kíván elérni a cég - nyilatkozta Martin Gauss, a Malév vezérigazgatója az MTI-nek.

A 2008 óta történt 200 alkalmazott elbocsátása után még további 300-400 fővel kell kevesebbet foglalkoztatni - tette hozzá. A cél az, hogy a leányvállalatokat nem számítva a Malév létszáma a jelenlegi 1.300-ról ezerre csökkenjen. Az üzleti terv akkor valósítható meg - hangsúlyozta a vezérigazgató -, ha az Európai Unió jóváhagyja a magyar kormány "megmentési, átstrukturálási tervét", amit a Malév átalakítására készít. Azzal számolnak, hogy 2012-re üzemi szinten nyereséges lesz a légitársaság, a bevételek fedezik az üzemelési kiadásokat.

A Malév az üzleti tervének végrehajtását már tavaly megkezdte. Ebből a flotta egyszerűsítése megvalósult. Az öt helyett két típussal repül a magyar nemzeti légitársaság: 18 Boing 737 Next Generation és a regionális forgalmat bonyolító négy Bombardier Q400-as repülőgéppel. A szerződések újratárgyalásánál a korábbinál kedvezőbb feltételeket akar elérni a Malév. Ezt lehetővé teszi, hogy rendeződött a Malév tulajdonosi háttere, és erősödött pénzügyi pozíciója. A legnagyobb partnerrel, a ferihegyi repülőteret üzemeltető Budapest Airporttal pedig megszületett a megállapodás az adósságok kifizetéséről. A vezérigazgató közlése szerint a magyar-orosz megállapodás nyomán kapott 20,7 milliárd forint készpénzből a Malév kifizeti minden adótartozását, és marad közel négymilliárd forint készpénz is. Ebből fizetik ki a beszállítóknak járó tartozás egy részét, és finanszírozzák a napi üzemelést.

Martin Gauss megjegyezte: ugyanakkor persze bevétele is van a Malévnak a napi üzemeléshez. A szükséges pénzügyi források nagyságáról a vezérigazgató a még folyó tárgyalások miatt nem kívánt információt adni, csak annyit mondott, hogy a közel négymilliárd forint készpénzen felül még friss tőkére lesz szükséges a Malévnak. A jegyeladási módszert a fapados légitársaságokéhoz közelítik: az árérzékeny utasoknak olcsóbb kategóriájú jegyeket kínálnak, de az üzleti utazóknak olyan árat, amely ár-érték arányban jobb a versenytársakénál. Az optimális ár meghatározására a Malév beruház egy úgynevezett ármenedzsment szoftverbe is - mondta a vezérigazgató. A Malév tavaly az előző évhez képest mintegy hatmilliárd forint költséget takarított meg a repülőgépek bérleti díjainak csökkentésével és a létszámleépítéssel, valamint azzal, hogy kisebb területű irodát bérel. Csökkentették a vállalati autók számát is, megszüntettek néhány külföldi képviseletet, és a korábbinál kedvezőbb feltételekkel sikerült új szerződést kötni külföldi repülőtereken a földi kiszolgálásról. Az üzleti terv pedig az általános költségek mintegy 15 százalékos csökkentésével számol.

Martin Gauss véleménye szerint a Malév leányvállalatait, a földi kiszolgálással foglalkozó Malév Ground Handling Kft.-t (Malév GH) és a karbantartást végző Aeroplexet csak hosszú távú érdekekért érdemes eladni. Ezek ugyanis növelik a Malév értékét - utalt a vezérigazgató arra, hogy a kormány az átalakítás után ismét privatizálni szándékozik a légitársaságot. Martin Gauss elmondta: a Malév a magyar gazdaság szempontjából jelentős cég, és talpon maradása a magyar érdekeket szolgálja. A ferihegyi forgalom felét a Malév adja, és ahhoz, hogy ezt egy másik - kritikát megfogalmazó - légitársaság elérje legalább 400 százalékos növekedést kellene produkálnia. A február 26-án született magyar-orosz megállapodás és kormányhatározat szerint a Malévban a magyar állam 95 százalékos tulajdonrészt szerzett adósságok jegyzett tőkévé alakításával. A magyar állam nem megvásárolta az orosz állami Vnyesekonombank közvetett tulajdonában lévő légitársaságot, hanem - nagy részben az adótartozásokért - tulajdonba vette. (MTI)


Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.
Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra

Rosszabbak a szingapúriak eredményei, mint tavaly, de nincs okuk panaszra 

Hiszen a Singapore Airlines (SIA) friss jelentéséből kiderül, hogy a 2024/25-ös pénzügyi év első hat hónapjában a 19,2 millió utast szállítottak, ami 10,8 százalékos éves növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest.
Féléves mérleg az Emirates-nél

Féléves mérleg az Emirates-nél 

A vállalatcsoport közzétette a 2024-2025-ös pénzügyi év első félévének eredményeit: új rekordot döntött a csoportszintű nyereség és árbevétel.
Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés

Szinte egyszerre jött a légitársaság új repülőgépe és egy előkelő elismerés 

Ez a harmadik Airbus A220-300-as szállítás a idei évben, a légitársaság által megrendelt 50 darab Airbus A220-300 repülőgép egyike.
Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban!

Végre egy jó hír a MÁV-val kapcsolatban! 

Erdőkertesen szállt fel és a Nyugati Pályaudvarra tartott egy gazdátlan kutya.
Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál

Növekvő utasforgalom a török légitársaságnál 

2024 harmadik negyedévében 5,4 százalékkal növelte utasforgalmi kapacitását a Turkish Airlines. A légitársaság összesen 24,5 millió utast szállított, és 1,3 milliárd USD főtevékenységből származó nyereséget ért el.
A közösségi közlekedést is érintik a delegációk miatti forgalmi változások

A közösségi közlekedést is érintik a delegációk miatti forgalmi változások 

A BKK az MTI-hez kedden eljuttatott közleményében mindenkinek a 2-es, a 3-as és a 4-es metró igénybevételét ajánlja.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.