A gyakorlat során több tonna, a Nemzeti Adó- és Vámhivatal által lefoglalt kerozint, gázolajat és egyéb tűzveszélyes folyadékot gyújtottak meg, a lángok mintegy öt emelet magasságra csaptak fel.
Jambrik Rudolf, a Dél-pesti Katasztrófavédelmi Kirendeltség vezetője az MTI-nek elmondta, a gyakorlat a kiképzésbe illeszkedik. A több tonna üzemanyag meggyújtásával akkora hő keletkezik, mint amekkora egy lezuhanó repülőgép kigyulladásakor.
A gyakorlattal a repülőtéri tűzoltók az elméletben megtanult, és „szárazon” begyakorolt technikát tudják tovább tökéletesíteni. A tűz hőmérséklete eléri a kétezer fokot, a tűzoltókon pedig közel kétszáz fokot mérnek – mondta Jambrik Rudolf hozzátéve: amellett, hogy a hőterhelést tesztelik, a tüzet kordában is kell tartani.
„Számítógépen és papíron nem tudunk megtanulni tüzet oltani” – hangsúlyozta.
Évente több ilyen gyakorlatot tart a repülőtéri katasztrófavédelem, idén ez a harmadik ilyen próba, amelyre tűzoltók önként is jelentkeztek. Jambrik Rudolf sikeresnek és eredményesnek minősítette a gyakorlatot, amelyet az angol Jet2 fapados légitársaság Dalamanból Glasgow-ba tartó járata miatt késve tudtak csak elkezdeni, mivel a légitársaság Boeing 737-800-as típusú gépe műszaki hiba miatt Budapesten megszakította útját.
Forrás: MTI