Ez történt az eltűnt maláj géppel

Egy új-zélandi pilóta és egy oknyomozó újságíró állítja: tudják, mi történt a március elején rejtélyes körülmények között eltűnt maláj utasszállítóval.

Egy most megjelent könyv két szerzője, egy veterán pilóta és egy oknyomozó újságíró szerint a maláj gép pilótája szándékosan okozott oxigénhiányt a fedélzeten, majd miután az utasokat és a személyzet többi tagját „kiitatta”, óvatosan az Indiai-óceánba kormányozta a repülőgépet.

Ewan Wilson pilóta és Geoff Taylor oknyomozó újságíró a múlt hónapban megjelent „Jó éjszakát Malaysian 370: Az igazság a 370-es járat eltűnése mögött” című könyv szerző állítja: a kapitány, Zaharie Ahmad Shah szándékosan csökkentette le a kabinnyomást, így oxigéphiányt idézett elő a gép fedélzetén, ennek hatására az utasok és a személyzet elveszítette az eszméletét. Ő további négy órán át repült tovább az Indiai-óceán déli része felé, amíg az üzemanyag ki nem fogyott,és ott ügyes manőverezéssel egy darabban, nyomtalanul hullámsírba temette a gépet.

A Malaysia Airlines Kuala Lumpur-Peking-járata 239 utassal a fedélzetén március 8-án tűnt el. A történet furcsasága, hogy a mai napig nem került elő semmilyen roncsdarab a gépből, pedig több ország kutatta hetekig a gép feltételezett hullámsírjának környékét.

A két szerző szerint a pilóta 39 ezer láb magasra irányította a gépet, ekkor az oxigénmaszkok automatikusan kioldódtak az ülések fölött, azonban az utasok csak 10-20 percig juthattak oxigénhez a maszkokon keresztül. Mindez éjszaka történt, amikor az utasok jelentős része egyébként is aludt, így sokan semmit sem vettek észre az egészből. Aki pedig nem vette fel a maszkot, az néhány percen belül elájult, kómába került, 5-6 perc után pedig meghalt az oxigénhiánytól. A pilóta, aki mindezek előtt pihenőre kiküldte a kabinból a másodpilótát, magára zárta az ajtót, és nyomás alatt tartott kabinjában, vagy saját, jelentősebb kapacitású oxigéntartályát használva továbbrepült és az óceánba kormányozta a gépet.

A könyv megállapításai összhangban vannak az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal korábbi jelentésével. Az új-zélandi Wilson, aki gyakorlott kereskedelmi pilóta, emellett légi balesetek kivizsgálásával foglalkozik, ráadásul alapítója a Kiwi Airlines-nak, azután jutott a hátborzongató következtetésre, hogy „minden lehetséges forgatókönyvet megvizsgált”.

Hogy mindez miért így történt? A szerzők szerint a pilóta mentális problémáktól szenvedett. így ráadásul értelmezhetővé válnak Shah utolsó szavai: „Good night MH710”, mielőtt lekapcsolta a repülőgép összes földi kommunikációs eszközét.

A személyzet az oxigénmaszkjain keresztül 70 percig jutott oxigénhez, de ez is függ a gép magasságától. A szerzők szerint mire a gép visszatért a szokásos utazómagasságba, a pilótán kívül már senki nem volt rajta életben. Ezek után négy órán át vezette a gépet, miután az üzemanyag kifogyott, még akár 100 tengeri mérföldnyi távolságot tett meg vitorlázórepülésben, majd a lehető legsimábban elérve a vízfelszínt, a tengerbe csapódott. A szerzők szerint a pilóta híres volt alaposságáról és műszaki megoldások iránti szenvedélyéről.

Mégis megtalálhatják a gépet?

Egy hónap múlva újrakezdik a maláj utasszállító mélytengeri kutatását, jelentette be tegnap Tony Abbott ausztrál miniszterelnök. A kormányfő biztosított mindenkit, hogy ha a roncsok valóban az Indiai óceán mélyén vannak, akkor azt meg fogják találni - írja az AsiaPort.

Forrás: Huffingtonpost.com


Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?