Ez történt az eltűnt maláj géppel

Egy új-zélandi pilóta és egy oknyomozó újságíró állítja: tudják, mi történt a március elején rejtélyes körülmények között eltűnt maláj utasszállítóval.

Egy most megjelent könyv két szerzője, egy veterán pilóta és egy oknyomozó újságíró szerint a maláj gép pilótája szándékosan okozott oxigénhiányt a fedélzeten, majd miután az utasokat és a személyzet többi tagját „kiitatta”, óvatosan az Indiai-óceánba kormányozta a repülőgépet.

Ewan Wilson pilóta és Geoff Taylor oknyomozó újságíró a múlt hónapban megjelent „Jó éjszakát Malaysian 370: Az igazság a 370-es járat eltűnése mögött” című könyv szerző állítja: a kapitány, Zaharie Ahmad Shah szándékosan csökkentette le a kabinnyomást, így oxigéphiányt idézett elő a gép fedélzetén, ennek hatására az utasok és a személyzet elveszítette az eszméletét. Ő további négy órán át repült tovább az Indiai-óceán déli része felé, amíg az üzemanyag ki nem fogyott,és ott ügyes manőverezéssel egy darabban, nyomtalanul hullámsírba temette a gépet.

A Malaysia Airlines Kuala Lumpur-Peking-járata 239 utassal a fedélzetén március 8-án tűnt el. A történet furcsasága, hogy a mai napig nem került elő semmilyen roncsdarab a gépből, pedig több ország kutatta hetekig a gép feltételezett hullámsírjának környékét.

A két szerző szerint a pilóta 39 ezer láb magasra irányította a gépet, ekkor az oxigénmaszkok automatikusan kioldódtak az ülések fölött, azonban az utasok csak 10-20 percig juthattak oxigénhez a maszkokon keresztül. Mindez éjszaka történt, amikor az utasok jelentős része egyébként is aludt, így sokan semmit sem vettek észre az egészből. Aki pedig nem vette fel a maszkot, az néhány percen belül elájult, kómába került, 5-6 perc után pedig meghalt az oxigénhiánytól. A pilóta, aki mindezek előtt pihenőre kiküldte a kabinból a másodpilótát, magára zárta az ajtót, és nyomás alatt tartott kabinjában, vagy saját, jelentősebb kapacitású oxigéntartályát használva továbbrepült és az óceánba kormányozta a gépet.

A könyv megállapításai összhangban vannak az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal korábbi jelentésével. Az új-zélandi Wilson, aki gyakorlott kereskedelmi pilóta, emellett légi balesetek kivizsgálásával foglalkozik, ráadásul alapítója a Kiwi Airlines-nak, azután jutott a hátborzongató következtetésre, hogy „minden lehetséges forgatókönyvet megvizsgált”.

Hogy mindez miért így történt? A szerzők szerint a pilóta mentális problémáktól szenvedett. így ráadásul értelmezhetővé válnak Shah utolsó szavai: „Good night MH710”, mielőtt lekapcsolta a repülőgép összes földi kommunikációs eszközét.

A személyzet az oxigénmaszkjain keresztül 70 percig jutott oxigénhez, de ez is függ a gép magasságától. A szerzők szerint mire a gép visszatért a szokásos utazómagasságba, a pilótán kívül már senki nem volt rajta életben. Ezek után négy órán át vezette a gépet, miután az üzemanyag kifogyott, még akár 100 tengeri mérföldnyi távolságot tett meg vitorlázórepülésben, majd a lehető legsimábban elérve a vízfelszínt, a tengerbe csapódott. A szerzők szerint a pilóta híres volt alaposságáról és műszaki megoldások iránti szenvedélyéről.

Mégis megtalálhatják a gépet?

Egy hónap múlva újrakezdik a maláj utasszállító mélytengeri kutatását, jelentette be tegnap Tony Abbott ausztrál miniszterelnök. A kormányfő biztosított mindenkit, hogy ha a roncsok valóban az Indiai óceán mélyén vannak, akkor azt meg fogják találni - írja az AsiaPort.

Forrás: Huffingtonpost.com


A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.
Reze újra szolgálatba állt Gemencen

Reze újra szolgálatba állt Gemencen  

Egész napos szezonnyitó rendezvénnyel várja május elsején a turistákat a Gemenc Zrt.
Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében

Stabil eredmények az ÖBB 2024-es jelentésében  

Erős évet zárt az Osztrák Szövetségi Vasutak 2024-ben.
Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon

Bővült az isztambuli reptér kifutópályáinak száma – elég különleges módon 

A Turkish Airlines (TA) az iGA isztambuli reptéren április 17-től elsőként vezet be Európában a három független futópályás üzemet (Triple Independent Runway Operations).
Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is

Portugália új repülőteret tervez Lisszabon közelében és egy nagysebességű vasútvonalat is 

Portugália egy új nemzetközi repülőtér építésébe kezd körülbelül 40 kilométerre a fővárostól, de emellett jön az új Madrid–Lisszabon nagysebességű vasútvonal is.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.