Egy most megjelent könyv két szerzője, egy veterán pilóta és egy oknyomozó újságíró szerint a maláj gép pilótája szándékosan okozott oxigénhiányt a fedélzeten, majd miután az utasokat és a személyzet többi tagját „kiitatta”, óvatosan az Indiai-óceánba kormányozta a repülőgépet.
Ewan Wilson pilóta és Geoff Taylor oknyomozó újságíró a múlt hónapban megjelent „Jó éjszakát Malaysian 370: Az igazság a 370-es járat eltűnése mögött” című könyv szerző állítja: a kapitány, Zaharie Ahmad Shah szándékosan csökkentette le a kabinnyomást, így oxigéphiányt idézett elő a gép fedélzetén, ennek hatására az utasok és a személyzet elveszítette az eszméletét. Ő további négy órán át repült tovább az Indiai-óceán déli része felé, amíg az üzemanyag ki nem fogyott,és ott ügyes manőverezéssel egy darabban, nyomtalanul hullámsírba temette a gépet.
A Malaysia Airlines Kuala Lumpur-Peking-járata 239 utassal a fedélzetén március 8-án tűnt el. A történet furcsasága, hogy a mai napig nem került elő semmilyen roncsdarab a gépből, pedig több ország kutatta hetekig a gép feltételezett hullámsírjának környékét.
A két szerző szerint a pilóta 39 ezer láb magasra irányította a gépet, ekkor az oxigénmaszkok automatikusan kioldódtak az ülések fölött, azonban az utasok csak 10-20 percig juthattak oxigénhez a maszkokon keresztül. Mindez éjszaka történt, amikor az utasok jelentős része egyébként is aludt, így sokan semmit sem vettek észre az egészből. Aki pedig nem vette fel a maszkot, az néhány percen belül elájult, kómába került, 5-6 perc után pedig meghalt az oxigénhiánytól. A pilóta, aki mindezek előtt pihenőre kiküldte a kabinból a másodpilótát, magára zárta az ajtót, és nyomás alatt tartott kabinjában, vagy saját, jelentősebb kapacitású oxigéntartályát használva továbbrepült és az óceánba kormányozta a gépet.
A könyv megállapításai összhangban vannak az Ausztrál Közlekedésbiztonsági Hivatal korábbi jelentésével. Az új-zélandi Wilson, aki gyakorlott kereskedelmi pilóta, emellett légi balesetek kivizsgálásával foglalkozik, ráadásul alapítója a Kiwi Airlines-nak, azután jutott a hátborzongató következtetésre, hogy „minden lehetséges forgatókönyvet megvizsgált”.
Hogy mindez miért így történt? A szerzők szerint a pilóta mentális problémáktól szenvedett. így ráadásul értelmezhetővé válnak Shah utolsó szavai: „Good night MH710”, mielőtt lekapcsolta a repülőgép összes földi kommunikációs eszközét.
A személyzet az oxigénmaszkjain keresztül 70 percig jutott oxigénhez, de ez is függ a gép magasságától. A szerzők szerint mire a gép visszatért a szokásos utazómagasságba, a pilótán kívül már senki nem volt rajta életben. Ezek után négy órán át vezette a gépet, miután az üzemanyag kifogyott, még akár 100 tengeri mérföldnyi távolságot tett meg vitorlázórepülésben, majd a lehető legsimábban elérve a vízfelszínt, a tengerbe csapódott. A szerzők szerint a pilóta híres volt alaposságáról és műszaki megoldások iránti szenvedélyéről.
Mégis megtalálhatják a gépet?
Egy hónap múlva újrakezdik a maláj utasszállító mélytengeri kutatását, jelentette be tegnap Tony Abbott ausztrál miniszterelnök. A kormányfő biztosított mindenkit, hogy ha a roncsok valóban az Indiai óceán mélyén vannak, akkor azt meg fogják találni - írja az AsiaPort.
Forrás: Huffingtonpost.com