A tervezett újítást Camiel Eurlings, vezérigazgató jelentette be, aki elmondta, büszke rá, hogy a KLM ezt a jelentős lépést szeptemberben megteszi és emlékeztetett arra is, hogy a társaság 2009 novemberében mutatta be, hogy lehetséges a repülés biokerozin felhasználásával. A KLM egyébként 2007 óta vesz rész a fenntartható bioüzemanyag fejlesztésében.
A gépek használt főzőolajból készült bioüzemanyaggal fognak működni. A KLM nyitott arra, hogy különféle nyersanyagokat használjon fel a végső termékhez, mindaddig, amíg azok megfelelnek a fenntarthatósági feltételeknek, beleértve a CO2 kibocsátás jelentős csökkentését és a biodiverzitásra és élelmiszer készletre gyakorolt minimális negatív hatást. A KLM által használt bármely bioüzemanyagnak technikai tulajdonságait tekintve pontosan egyeznie kell a hagyományos kerozinnal, továbbá módosítás nélkül meg kell felelnie a repülőgép motorok és az infrastruktúra követelményeinek.
Az üzemanyagot a Dynamic Fuels gyártja, és a KLM, a North Sea Group és a Spring Associates által 2009-ben alapított SkyNRG konzorcium forgalmazza. A SkyNRG aktívan fejleszt egy fenntartható termékláncot a légiforgalomban használható bioüzemanyagok területén. Az alternatív kerozin fenntarthatósága számos tényezőn múlik, és minden esetben egyéni elbírálás alá esik. Annak érdekében, hogy a jövőben ezen a területen helyes döntéseket lehessen elérni, a SkyNRG-t egy, a Természetvédelmi Világalap (WWF) holland ágát, a Solidaridad-ot, és az Utrechti Egyetem Copernicus Intézetét magába foglaló, független Fenntarthatósági Bizottság látja el tanáccsal.
A KLM szintén támogatja a WWF által kiadott Energia Jelentésben szereplő álláspontot, amely úgy tartja, hogy csak a biomassza felhasználásával készült alternatív üzemanyagok helyettesíthetik megfelelően a fosszilis üzemanyagokat az olyan szektorokban, mint a légi forgalom.