A cég zászlóshajójába, a Szent Miklósba új, korszerű motorok kerültek, megújult a belső utastér és a büfé is. A legnagyobb, 600 fős utaskapacitással rendelkező Füred katamarán frissen festve, új belsővel és büfékkel szállította az utasokat. A szezonkezdetre a Fonyód és Lelle motoros, valamint a 130 éves nosztalgiahajók, a Helka és a Kelén felkészítése is megtörtént – mondta Veigl Gábor, a társaság vezérigazgatója
Jövőre még nagyobb fejlesztés jön
Jövőre a környezetvédelmi és üzemanyag-fogyasztási motorkorszerűsítések mellett a Szigliget hajón, a Badacsony katamaránon és a 95. születésnapjára készülő Tünde nosztalgiahajón is megkezdődik a modernizáció. A várakozások szerint a jövő szezonra elkészül a két új komp és két új katamarán is összesen 5,7 milliárd forint értékben.
Az állami többségi tulajdonban lévő, 10,6 milliárd forintos jegyzett tőkéjű hajózási társaság fejlesztéseire 6,6 milliárd forint áll rendelkezésre állami tőkeemelésből, ezt egészítik ki a saját forrásai, így összességében több mint 10 milliárd forintot fordíthat ilyen célokra a következő években – mondta a vezérigazgató.
A világjárvány hatásai
A tavalyi 3,3 milliárd forintos árbevételnél az idén többet, 3,6 milliárd forintot remélnek a Bahartnál. Tavaly a 2019-es, rekordévhez képest a komp forgalma 90 százalékra, a személyhajóké 75 százalékra esett vissza, de a kiesést csaknem teljesen kompenzálni tudták vízépítési munkákkal. Az ingatlanértékesítéseknek köszönhetően kiugró, több mint egymilliárd forint eredménnyel zárták az elmúlt évet.
Az idei év teljesítményéről Veigl Gábor annyit mondott, a vártnál kedvezőbben alakult a hajók és a komp utasforgalma is. Nemrég köszönthették a kétmilliomodik utasukat, ami azt is jelenti, hogy a kompforgalomban 24 éves rekord dőlhet meg az év végéig a hajózási társaság történetében.
Forrás: MTI