Másfél óra alatt Európából Ausztráliába

A légiközlekedésben nincsenek megdönthetetlen rekordok: mindig lesznek olyan repülőgépek, melyek a korábbiaknál több utast és árut tudnak szállítani, gyorsabban repülnek, kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, kevesebb káros anyagot bocsátanak ki és még sorolhatnánk.

Most, az űrutazások korában már szinte szemrebbenés nélkül vesszük tudomásul, hogy Európából 90 perc alatt el lehet jutni például Ausztráliába, ahova jelenleg a leggyorsabb útvonal is 30 óra körül van. Pedig a dolog nem lehetetlen, ha hinni lehet a Deutschen Zentrum für Luft und Raumfahrt legújabb kutatásainak, akik egy olyan gépet fejlesztettek ki, amely a repülőgépet a rakétával kombinálja. A tervek az EU tudományos alapjának anyagi támogatásával készültek és a FAST 20 XX munkanevet viselik. (A tanulmány teljes neve Future high-Altitude, high spead Transport.)

A munka során, három év alatt megvalósult egy nagyon nagy sebességű az űrsiklóra hasonlító repülőgép megtervezése. A SpaceLiner nevet viselő gép egy földi központból indulna, merőleges felszállást biztosító rakéta hajtóművekkel. A többször is felhasználható kilövő szerkezet 8 másodperc után leválik az 50 utasnak helyet biztosító kabinról, mely ezt követően a hang sebességének húszszorosával repülhet - egyenlőre csak 80 percet - és minden gond nélkül leszállhat egy hagyományos repülőtéren.

Habár a történet eléggé futurisztikus, a tudósok azonban már most bejelentették, hogy még ebben az évtizedben sor kerülhet a kísérleti repülésre. A tudományos testület kommünikéjében arra nem tért ki, hogy a személyzet és az utasok szervezete milyen módon viselné el a hatalmas gyorsulást és az azt követő nagy sebességű haladást, ahogy az sem világos, hogy egy ekkora sebességből, hogyan sikerül majdan egy normál leszállás/gurulás/dokkolás egy hagyományos repülőtéren.


Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus

Új hidrogénhajtású repülőgép dizájnt mutatott be az Airbus 

Az Airbus bemutatta legújabb terveit a ZEROe repülőgéphez, amely teljesen elektromos, hidrogénhajtású és kibocsátásmentes lesz.
Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup

Milliárdos klub felé tart a magyar hajózási startup 

A CLICKnCRUISE tőkét vont be angyalbefektetőktől, amelynek eredményeként a cég értéke eléri az 1,3 milliárd forintot.
Forgalomban vizsgázott az új magyar busz

Forgalomban vizsgázott az új magyar busz 

Jól vizsgázott az első magyar elektromos midibusz. Öt héten és 5800 kilométeren át szállította az utasokat Baján a GANZ-SOR EBN8 friss fejlesztésű prototípusa.
Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás

Kínában indul a légitaxi-szolgáltatás 

Kína megadta az engedélyt az EHang elektromos légitaxijának (eVTOL), amely mostantól hivatalosan is szállíthat utasokat Kantonban és Hefejben.
Ült már szállítórepülő fedélzetén?

Ült már szállítórepülő fedélzetén? 

A RepTár Szolnoki Repülőmúzeum 2025-ben is különleges programokkal várja a családokat, baráti társaságokat, kirándulókat és a repülés szerelmeseit.
A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között

A LOT május 25-én indít egy járatot New York és Budapest között 

Egyszeri charterjáratról van szó, nem közvetlen légi hídról New York és Budapest között.
Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet

Az izraeli miniszterelnök látogatása miatt gyakorlatilag lezárják fél Budapestet 

Az izraeli miniszterelnök, Benjamin Netanjahu látogatása miatt április 6-ig megváltozik a főváros forgalmi rendje.
Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe

Megérkezett az első járat Máltáról Debrecenbe 

Sikeresen landolt a Universal Air légitársaság Máltáról érkező első menetrendszerű járata vasárnap délután.
Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell

Csoportok figyelmébe: vonaton, buszos utazáshoz előzetes regisztráció kell 

Előzetesen regisztrálni kell a csoportos utazás tervét a MÁV-csoport honlapján.
Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra

Budapest Airport nyári kínálata: 200 járat, 136 úti célra 

A kínálatban új célállomások és légitársaságok is szerepelnek.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.