A döntéssel több légitársaságnak, például a Thomson Airways-nek és a British Airways-nek is késhetnek a már megrendelt repülőgépei. A Thomson első 787-es Dreamlinerét jövő hónapra várta, amelynek első járata május elsején Mexikóba repülne Angliából. A légitársaság nem kapott még információt a Boeingtől arról, hogy a gép átadásának dátuma változik-e. A British Airways májusban venné át első Dreamlinerét a 24-ből.
A repülőgépgyártó tovább folytatja a repülőgéptípus gyártását, azonban addig nem adják át a gépeket a megrendelőknek, amíg az USA légiközlekedési hatósága nem nyilvánítja őket biztonságosnak a repülésre.
Jelenleg az 50 üzemben lévő Boeing 787-es egyike sem repül. A géptípust azután parancsolták a földre, hogy az All Nippon Airways egyik járatának kényszerleszállást kellett végrehajtania az akkumulátor meghibásodása miatt. A kényszerleszállást megelőzően több kisebb probléma is felmerült a gépeknél: üzemanyag-szivárgás, fék problémák, a szélvédő megrepedése. A legfőbb aggodalomra való okot a gép lítiumos akkumulátorai okozták, mert félő volt, hogy esetleg repülés közben kigyulladnak. Az USA és Európa légügyi hatóságai úgy döntöttek, hogy a gépek a héten nem szállhatanak fel, amíg az akkumulátorok biztonsági ellenőrzése tart.