Felmérés az amerikaiak utazási szokásairól

Felmérés az amerikaiak utazási szokásairól

Az amerikai Travel Weekly szaklap nemrégiben tette közzé az USA utazási piacáról készített tanulmányát. Az anyag legfontosabb megállapításai a következők:

• Az amerikai utazási irodák forgalma tavaly elérte a 143 milliárd USD-t, amely a két évvel ezelőttihez képest 13 százalékos növekedést jelent.

• A forgalom 54%-át a repülőjegyek, 19%-át a hajóutak, 11%-át a szállodafoglalások, 8%-át a gépkocsi-bérlés, míg 8%-át a vasúti és egyéb szolgáltatások jelentették.

• Az utazási irodák száma két év alatt 4%-kal, 33,500-ről 32,238-re esett vissza.

• Az átlagos irodánkénti bevétel az 1997-es 3,78 millióról 4,4 millióra emelkedett 1999-ben, míg az alkalmazottankénti forgalom 579 000-ről 714 000 USD-ra nőtt.

• A nemzetközi forgalom aránya folyamatosan nő, tavaly már az összforgalom 36 %-át, vagyis 51,6 milliárd USD-t jelentett.

• A szabadidős turizmusból származó bevételek is egyre nagyobb hányadot foglalnak el. Míg 1997-ben az értékesítés 51, tavaly már 56 %-át jelentették.

• Eközben az üzleti utaztatás egyre visszaszorul, 1997-hez képest 4 százalékponttal, 37 százalékra esett vissza, tavaly 52,8 milliárdos forgalmat generált.

• A repülőjegy-értékesítésből származó bevételek 9%-kal, 76,6 milliárdra, az autóbérlések 17 %-kal 11,4 milliárdra, a szállásfoglalások 22 százalékkal 16,4 milliárdra, míg a hajóutak 20 %-kal 26,5 milliárdra emelkedtek.

• A megkérdezettek 78 %-a az irodából használja az internetet, 56 %-a otthonról a munkájához. Az irodában internetezők 43 %-a naponta, 15 %-a hetente többször, 9 %-a minden második héten, 9 %-a havonta egyszer, 4 %-a pedig még ennél is ritkábban kapcsolódik rá a világhálóra.

• Az internet-hozzáféréssel rendelkező utazási irodák 91 százaléka információt gyűjt utazási szolgáltatásokról vagy desztinációkról, 80 százaléka az ügyfeleknek e-mailben igazolja vissza a foglalást, 79 százaléka e-mailben kap utazási kéréseket, 54 százalékuk elektronikus levélben tájékoztatja ügyfeleit az akciókról, 42 százaléka a neten keresztül foglal utasainak, 25 százalékuk hírcsoportokat és/vagy chat csatornákat keres.

• Az Internet-hozzáféréssel rendelkező irodák 43 százalékának saját weboldala is van, további 21 százalékuk a következő 2 évben tervezi annak létrehozását. A saját honlappal rendelkezők 29 százaléka fogad is megrendeléseket az oldalról.


Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása

Halálos hajóbaleset Verőcénél - még tart az áldozatok felkutatása 

A parton, a vízen és a vízben, valamint hőkamerás és egyéb drónokkal a levegőből is keresik a szombat éjjel Verőcénél balesetet szenvedett hajó eltűnt utasait.
Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között

Code share megállapodás az airBaltic és a Bulgaria Air között 

Ennek értelmében utasaiknak nagyobb rugalmasságot biztosítanak a két ország közötti utazás esetén.
Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál

Rekordnyereség a Singapore Airlines-nál 

Tovább bővül a flotta és az útvonalhálózat.
Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé

Elektromos járműveken döcögünk a zöld átállás felé 

A hagyományos autók már nem kelendőek.
Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések

Átlépték a 130 milliárd forintot a repülőtéri fejlesztések 

...és a nagyszabású építkezések folytatódnak tovább.
Luxusdivatmárka a fedélzeten

Luxusdivatmárka a fedélzeten 

A készletet a China Airlines környezeti fenntarthatósági filozófiája jellemzi.
Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában

Nyáron hat új célállomás a lett légitársaság kínálatában 

Az idei nyári szezonban az airBaltic hat új célállomásra indít járatot Rigából, ezzel már több mint 70 útvonalat kínálnak a lett fővárosból.
Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje?

Mindig is érdekelte, hogy milyen lehet egy buszgarázs belseje? 

Ha igen, akkor május 11-én, szombaton módja lesz rá, hogy alaposan megtekintse.
Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson

Hétvégén Tour de Hongrie - forgalomkorlátozásokra számítson 

A Tour de Hongrie miatt május 10-11-én számíthatunk korlátozásokra és lezárásokra.
Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval?

Látta már a Turkish Airlines reklámját José Mourinhóval? 

A partnerség alapja a két globális óriás kiválóság és győzelem iránti közös szenvedélyét.

Interjú

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”

Klasszis TopDesign 2023 győztesünk: „Nem vagyunk azok a feladós típusok”  

Interjú a Klasszis TopDesign 2023 verseny egyik díjazottjával.
Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.