Felmérés az amerikaiak utazási szokásairól

Felmérés az amerikaiak utazási szokásairól

Az amerikai Travel Weekly szaklap nemrégiben tette közzé az USA utazási piacáról készített tanulmányát. Az anyag legfontosabb megállapításai a következők:

• Az amerikai utazási irodák forgalma tavaly elérte a 143 milliárd USD-t, amely a két évvel ezelőttihez képest 13 százalékos növekedést jelent.

• A forgalom 54%-át a repülőjegyek, 19%-át a hajóutak, 11%-át a szállodafoglalások, 8%-át a gépkocsi-bérlés, míg 8%-át a vasúti és egyéb szolgáltatások jelentették.

• Az utazási irodák száma két év alatt 4%-kal, 33,500-ről 32,238-re esett vissza.

• Az átlagos irodánkénti bevétel az 1997-es 3,78 millióról 4,4 millióra emelkedett 1999-ben, míg az alkalmazottankénti forgalom 579 000-ről 714 000 USD-ra nőtt.

• A nemzetközi forgalom aránya folyamatosan nő, tavaly már az összforgalom 36 %-át, vagyis 51,6 milliárd USD-t jelentett.

• A szabadidős turizmusból származó bevételek is egyre nagyobb hányadot foglalnak el. Míg 1997-ben az értékesítés 51, tavaly már 56 %-át jelentették.

• Eközben az üzleti utaztatás egyre visszaszorul, 1997-hez képest 4 százalékponttal, 37 százalékra esett vissza, tavaly 52,8 milliárdos forgalmat generált.

• A repülőjegy-értékesítésből származó bevételek 9%-kal, 76,6 milliárdra, az autóbérlések 17 %-kal 11,4 milliárdra, a szállásfoglalások 22 százalékkal 16,4 milliárdra, míg a hajóutak 20 %-kal 26,5 milliárdra emelkedtek.

• A megkérdezettek 78 %-a az irodából használja az internetet, 56 %-a otthonról a munkájához. Az irodában internetezők 43 %-a naponta, 15 %-a hetente többször, 9 %-a minden második héten, 9 %-a havonta egyszer, 4 %-a pedig még ennél is ritkábban kapcsolódik rá a világhálóra.

• Az internet-hozzáféréssel rendelkező utazási irodák 91 százaléka információt gyűjt utazási szolgáltatásokról vagy desztinációkról, 80 százaléka az ügyfeleknek e-mailben igazolja vissza a foglalást, 79 százaléka e-mailben kap utazási kéréseket, 54 százalékuk elektronikus levélben tájékoztatja ügyfeleit az akciókról, 42 százaléka a neten keresztül foglal utasainak, 25 százalékuk hírcsoportokat és/vagy chat csatornákat keres.

• Az Internet-hozzáféréssel rendelkező irodák 43 százalékának saját weboldala is van, további 21 százalékuk a következő 2 évben tervezi annak létrehozását. A saját honlappal rendelkezők 29 százaléka fogad is megrendeléseket az oldalról.


Kínai légi utasforgalmi adatok

Kínai légi utasforgalmi adatok 

Kínában a légi utasforgalom 12,3 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben.
Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját

Átadták az Aeroplex új berendezéskarbantartó központját 

Nagy Márton, nemzetgazdasági miniszter is részt vett pénteken, az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központ ünnepélyes átadásán, Maglódon.
Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben

Fennakadások a franciáknál a légi közlekedésben 

Erős havazás bénítja a gépek fel- és leszállását.
Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.