Felmérés az amerikaiak utazási szokásairól

Felmérés az amerikaiak utazási szokásairól

Az amerikai Travel Weekly szaklap nemrégiben tette közzé az USA utazási piacáról készített tanulmányát. Az anyag legfontosabb megállapításai a következők:

• Az amerikai utazási irodák forgalma tavaly elérte a 143 milliárd USD-t, amely a két évvel ezelőttihez képest 13 százalékos növekedést jelent.

• A forgalom 54%-át a repülőjegyek, 19%-át a hajóutak, 11%-át a szállodafoglalások, 8%-át a gépkocsi-bérlés, míg 8%-át a vasúti és egyéb szolgáltatások jelentették.

• Az utazási irodák száma két év alatt 4%-kal, 33,500-ről 32,238-re esett vissza.

• Az átlagos irodánkénti bevétel az 1997-es 3,78 millióról 4,4 millióra emelkedett 1999-ben, míg az alkalmazottankénti forgalom 579 000-ről 714 000 USD-ra nőtt.

• A nemzetközi forgalom aránya folyamatosan nő, tavaly már az összforgalom 36 %-át, vagyis 51,6 milliárd USD-t jelentett.

• A szabadidős turizmusból származó bevételek is egyre nagyobb hányadot foglalnak el. Míg 1997-ben az értékesítés 51, tavaly már 56 %-át jelentették.

• Eközben az üzleti utaztatás egyre visszaszorul, 1997-hez képest 4 százalékponttal, 37 százalékra esett vissza, tavaly 52,8 milliárdos forgalmat generált.

• A repülőjegy-értékesítésből származó bevételek 9%-kal, 76,6 milliárdra, az autóbérlések 17 %-kal 11,4 milliárdra, a szállásfoglalások 22 százalékkal 16,4 milliárdra, míg a hajóutak 20 %-kal 26,5 milliárdra emelkedtek.

• A megkérdezettek 78 %-a az irodából használja az internetet, 56 %-a otthonról a munkájához. Az irodában internetezők 43 %-a naponta, 15 %-a hetente többször, 9 %-a minden második héten, 9 %-a havonta egyszer, 4 %-a pedig még ennél is ritkábban kapcsolódik rá a világhálóra.

• Az internet-hozzáféréssel rendelkező utazási irodák 91 százaléka információt gyűjt utazási szolgáltatásokról vagy desztinációkról, 80 százaléka az ügyfeleknek e-mailben igazolja vissza a foglalást, 79 százaléka e-mailben kap utazási kéréseket, 54 százalékuk elektronikus levélben tájékoztatja ügyfeleit az akciókról, 42 százaléka a neten keresztül foglal utasainak, 25 százalékuk hírcsoportokat és/vagy chat csatornákat keres.

• Az Internet-hozzáféréssel rendelkező irodák 43 százalékának saját weboldala is van, további 21 százalékuk a következő 2 évben tervezi annak létrehozását. A saját honlappal rendelkezők 29 százaléka fogad is megrendeléseket az oldalról.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.