Az amerikai Travel Weekly szaklap nemrégiben tette közzé az USA utazási piacáról készített tanulmányát. Az anyag legfontosabb megállapításai a következők:
• Az amerikai utazási irodák forgalma tavaly elérte a 143 milliárd USD-t, amely a két évvel ezelőttihez képest 13 százalékos növekedést jelent.
• A forgalom 54%-át a repülőjegyek, 19%-át a hajóutak, 11%-át a szállodafoglalások, 8%-át a gépkocsi-bérlés, míg 8%-át a vasúti és egyéb szolgáltatások jelentették.
• Az utazási irodák száma két év alatt 4%-kal, 33,500-ről 32,238-re esett vissza.
• Az átlagos irodánkénti bevétel az 1997-es 3,78 millióról 4,4 millióra emelkedett 1999-ben, míg az alkalmazottankénti forgalom 579 000-ről 714 000 USD-ra nőtt.
• A nemzetközi forgalom aránya folyamatosan nő, tavaly már az összforgalom 36 %-át, vagyis 51,6 milliárd USD-t jelentett.
• A szabadidős turizmusból származó bevételek is egyre nagyobb hányadot foglalnak el. Míg 1997-ben az értékesítés 51, tavaly már 56 %-át jelentették.
• Eközben az üzleti utaztatás egyre visszaszorul, 1997-hez képest 4 százalékponttal, 37 százalékra esett vissza, tavaly 52,8 milliárdos forgalmat generált.
• A repülőjegy-értékesítésből származó bevételek 9%-kal, 76,6 milliárdra, az autóbérlések 17 %-kal 11,4 milliárdra, a szállásfoglalások 22 százalékkal 16,4 milliárdra, míg a hajóutak 20 %-kal 26,5 milliárdra emelkedtek.
• A megkérdezettek 78 %-a az irodából használja az internetet, 56 %-a otthonról a munkájához. Az irodában internetezők 43 %-a naponta, 15 %-a hetente többször, 9 %-a minden második héten, 9 %-a havonta egyszer, 4 %-a pedig még ennél is ritkábban kapcsolódik rá a világhálóra.
• Az internet-hozzáféréssel rendelkező utazási irodák 91 százaléka információt gyűjt utazási szolgáltatásokról vagy desztinációkról, 80 százaléka az ügyfeleknek e-mailben igazolja vissza a foglalást, 79 százaléka e-mailben kap utazási kéréseket, 54 százalékuk elektronikus levélben tájékoztatja ügyfeleit az akciókról, 42 százaléka a neten keresztül foglal utasainak, 25 százalékuk hírcsoportokat és/vagy chat csatornákat keres.
• Az Internet-hozzáféréssel rendelkező irodák 43 százalékának saját weboldala is van, további 21 százalékuk a következő 2 évben tervezi annak létrehozását. A saját honlappal rendelkezők 29 százaléka fogad is megrendeléseket az oldalról.