A társaság közleménye szerint a munkálatok három hónapig tartottak, ez idő alatt a repülésbiztonság fenntartása érdekében kicserélték az alapozást és a több mint 30 évvel ezelőtt lerakott beton táblákat, mivel azok már nem bírták a terhelést.
A felújítás a futópálya Vecsés felőli végének 900 méteres szakaszát érintette, a 45 méter széles betonsáv középső elemeit kellett a fénytechnikával együtt az alapozástól újraépíteni.
Huszka Péter forgalmi igazgató szerint a repülőtér komoly fennakadás nélkül üzemelt a használatban megmaradt kettes futópályával, bár széliránytól függően az érkező vagy az induló repülőgépeknek hosszabb gurulási idővel kellett számolniuk. A repülőtér környezetében így egyes helyeken szokatlan volt a megnövekedett légi forgalom, különösen a repülőtér közelében, ahol normál esetben a repülések csak elenyésző része zajlik.
Az egypályás üzem a légiforgalmi irányítás számára is többletmunkát jelentett, különösen a csúcsidőszakban a toronyban ülő és a közelkörzeti irányítók terhelése nőtt meg.
Forrás: MTI