Felszámolási eljárás indult az Air Lituanicával szemben

A litván légitársaság idén májusban szüntette be működését.

A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság szervezetében működő Európai Fogyasztói Központ Magyarország (EFK) 2015 májusában kiadott közleményében tájékoztatta a fogyasztókat arról, hogy az Air Lituanica litván légitársaság 2015. május 23-ától valamennyi járatát törölte, és beszüntette működését. Az EFK a litván társközpontjától értesült arról, hogy 2015. augusztus 24-én a litván bíróság a légitársasággal szemben felszámolási eljárást rendelt el, és egyúttal kijelölte a cég felszámolóbiztosát.

Azon magyar fogyasztók, akik érvényes menetjeggyel rendelkeztek a légitársaság valamely járatára, azonban a leállás miatt járatuk törlésre került, és a légitársaság ezt követően nem térítette vissza a fel nem használt jegy árát, követeléseiket a felszámolási eljárás keretében írásban, litván nyelven 2015. október 23-ig az alábbi címre küldött tértivevényes postai levél útján jelenthetik be: UAB "Baklis", Kęstučio str. 60-2, LT-44304, Kaunas, Lithuania. Az aláírt kérelemhez minden esetben csatolni szükséges a követelést alátámasztó valamennyi dokumentumot. Fontos kiemelni, hogy amennyiben a repülőjegyet nem a foglalásban szereplő utas fizette, a kérelmet az jogosult benyújtani, aki a kérdéses repülőjegyet vásárolta.

A követelésbenyújtás megkönnyítése érdekében a litván fogyasztói központ készített egy litván nyelvű kérelem-mintát, melynek szövegét a felszámolóbiztos képviselője is jóváhagyta, és ennek alapján készült egy angol nyelvű változat is. Az Európai Fogyasztói Központ abban tud segítséget nyújtani a károsult magyar fogyasztók számára, hogy erre vonatkozó megkeresés esetén a litván nyelvű mintát, valamint annak angol nyelvű változatát rendelkezésre bocsátja, továbbá szükség esetén az angol nyelvű változat magyar nyelvre történő lefordításában is segít.

Figyelemmel arra, hogy az Air Lituanica légitársasággal szemben felszámolási eljárás indult, az EFK a fentiekben leírtakon túl sajnálatosan nem tud további érdemi segítséget nyújtani a panaszosok számára. Szükséges utalni rá, hogy mivel a felszámolási eljárásban a fogyasztói követelések a hitelezői kielégítési rangsor végén találhatók, az Európai Fogyasztói Központ véleménye szerint csekély az esélye annak, hogy az eljárásban a fogyasztói igények tényleges kielégítést nyernek majd.

Mindazonáltal azon fogyasztóknak, akik utazási irodán keresztül vették meg a jegyeket, az esetleges speciális visszatérítése lehetőségekről való tájékozódás érdekében célszerű az értékesítővel felvenni a kapcsolatot.

Emellett bankkártyával történt jegyvásárlás esetén javasolt felkeresni a kártyakibocsátó bankot és úgynevezett „chargeback” eljárás keretében kérni a kifizetett jegy vételárának visszatérítését. A „chargeback” eljárás lényege az, hogy a bank egy már végrehajtott terhelést a számlatulajdonos utasítására visszavon. Az eljárás részleteiről, határidejéről és megindításának feltételeiről a számlavezető bank tud bővebb információval szolgálni.

Az EFK-hoz határon átnyúló fogyasztói ügyekben tanácsadásért vagy más EU-s országbeli, izlandi vagy norvég székhelyű vállalkozással szembeni panasz benyújtása érdekében az [email protected] e-mail címen és a www.magyarefk.hu weboldalon elérhető online panaszbejelentő nyomtatványon lehet fordulni.

Forrás: NFH


Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.
Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta

Erősen indult a balatoni hajóforgalom a szezonnyitó óta 

A tavaszi szünet sikerét követően a májusi hosszú hétvége is minden várakozást felülmúlt a balatoni hajózásban.
Már készül a balatoni főszezonra a MÁV

Már készül a balatoni főszezonra a MÁV 

Pályafelújításokkal készül a balatoni főszezonra a MÁV, ezért erre a hétre időzítették a vágányzárat Székesfehérvár és Lepsény között.
Belépési korlátozások a madridi repülőtéren

Belépési korlátozások a madridi repülőtéren 

A közleményben nem tértek ki arra, hogy a korlátozást pontosan mikortól vezetik be.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.