Az Olimpia idején a dél angol légteret két részre osztották és a Royal Air Force (RAF) a Királyi Haditengerészettel közösen részben korlátozott és részben tiltott zónákra bontotta a Londonba/ból induló/érkező forgalom folyosóit.
A jelenleg is folyó Farnboroughi légi szalon rendje nem változik ugyan, de az angol légügyi hatóság több tízezer példányos tájékoztatást juttatott el a világ különböző repülőtereire, melynek alapján a NOTAM-okba (Notice for Airman) a július 20-tól érvényes repülési szabályok betartását kérte a pilótáktól.
A nagyobb biztonság érdekében a RAF Eurofighter Typhoon gépe július 20. és augusztus 12. között első fokozatú készültségben vigyázza a légteret, minden eshetőségre felkészülve.
Az u.n. quick reaction alert (gyors reagálású 24 órás készültség) a Typhoon squadron számára már nem újdonság, mert hasonló feladatot láttak el Torinóban a 2006-os téli Olympiai Játékok, valamint 2008-ban az Osztrák-Svájci rendezésű Labdarúgó bajnokság idején is.
A kiadott tájékoztatás kiemeli, hogy a menetrendszerű járatok számára semmi eltérés nincs a korábbi gyakorlattól, a tájékoztatás inkább a business jetek, magángépek részére szigorítja a „látva repülési” szabályokat, az előzetes repülési terv leadását és a menet közbeni folyamatos rádió kapcsolatot.
A RAF Puma típusú helikopterei is készen állnak, hogy kommunikációs zavar esetén „eltereljék” a tiltott zónából a nem kívánatos forgalmat. A levegő-levegő, valamint a föld-levegő rakéták készültségére talán ugyanúgy nem lesz szükség, mint a Temzére felvonultatott HMS Oceanra a Királyi Haditengerészet legnagyobb hajójára, mely egyben helikopter- és szükség esetén hadműveleti bázisként is funkcionál. Ez utóbbi viszont, mivel a város központban van elhelyezve a megadott időben látogatható is, így a helyi lakosságnak, valamint a versenyek idejére Londonba érkező sok millió turistának, versenyzőnek érdekes látnivaló lesz. Ekkora hajó még nem járt a folyón.
A komoly méretű légtér biztonsági intézkedéseket természetesen koordinálják, a katonai és a rendőri szervek. Így pl. a londoni helyi közlekedés, metró, buszok, közutak, általános közbiztonság is összehangolt tevékenységgel dolgozik. Ez annál is inkább szükséges, mert a technikai munkatársak (rádió, TV stábok, szállás előkészítők) a csapatok technikai és szervezési vezetői már részben megérkeztek az angol fővárosba és a sportolók egy része is úton van.
A véderők vezetői kiemelték, hogy mivel megítélésük szerint a zavartalan lefolyás érdekében mindent megtettek, remélik, hogy harci cselekményekre, csak akkor kerülhet majd sor, ha kellő mérlegelés után és elkerülhetetlen lesz az operatív intézkedés.