Bécsben egyébként törvény írja elő, hogy minden újonnan épülő lakáshoz autóbeállót vagy garázst is létesíteni kell. Az 1:1 aránytól csak kivételes esetben lehet eltérni – ilyen lesz a Bike City is, ahol tíz lakásra csupán hét parkolóhely jut majd.
Az új koncepció hátterében az a tapasztalat áll, hogy a város szélén épülő lakásoknál – főleg, ha jó a tömegközlekedés –, sok garázs évekig üresen áll, és még bérbe sem tudják adni őket.
Tavaly óta a bécsi garázstörvény lehetővé teszi ugyan, hogy a kötelezően létesített parkolóhelyek tíz százalékát biciklik vagy egy nyomvonalú járművek tárolóhelyévé alakítsák át, de még így is sok a kihasználatlan hely.
A Bike City esetén az építtető, az Österreichisches Siedlungswerk így legalább megmenekül attól, hogy eladatlan gépkocsibeállói maradjanak, a megspórolt pénzen pedig plusz szolgáltatásokat biztosíthat az autómentes háztartásoknak. A megfelelő számú biciklitárolók mellett tíz elektromos kerékpár áll majd ingyen a lakók rendelkezésére, illetve szükség esetén kedvezményesen juthatnak az öt osztott használatú autó valamelyikéhez.
A Zöldek (Grüne) bécsi képviselője, Christoph Chorherr tájékoztatása szerint a Bike City még csak előfutára számos további lakhatási koncepciónak, amelyeknek szintén az autóforgalom visszaszorítása lesz a célja.