Genfben e-buszok bonyolítják majd a reptéri transzfert

Az elektromos árammal hajtott TOSA buszokkal számítások szerint évente akár 1000 tonnával kevesebb széndioxid kerülhet a levegőbe. 

Az ABB nyerte az áttörést jelentő 15 másodperces gyorstöltő technológia első jelentős nagyságrendű megrendelését, amellyel Genf tömegközlekedését kívánják CO2-mentessé tenni. 

A Transports Publics Genevois (TPG) genfi tömegközlekedési vállalat és a svájci székhelyű HESS autóbuszgyártó cég összesen 16 millió dollárt meghaladó értékű megrendelése 12 db teljes mértékben elektromos árammal hajtott TOSA busz (Trolleybus Optimisation Système Alimentation) gyorstöltő és fedélzeti elektromos járműtechnológiájának szállítására terjed ki.

A megbízás keretében az ABB 13 db gyorstöltő állomást szállít és telepít a városi területen áthaladó autóbuszjárat útvonalán, ezenkívül három végállomási és négy darab garázsban elhelyezett busztöltő állomást is kiépít. Ez a rendszer lesz a világ leggyorsabb villámtöltő csatlakoztatástechnikai megoldása, hiszen 1 másodperc sem kell ahhoz, hogy a busz rákapcsolódjon a töltőpontra. Ezt követően a fedélzeti akkumulátorok 15 másodperc alatt töltődnek fel 600 kW elektromos energiával az arra kijelölt megállókban. A buszjárat végállomásain további 4-5 perces gyorstöltés elegendő az akkumulátorok teljes újratöltéséhez. Ezt az innovatív technológiát az ABB svájci mérnökei fejlesztették ki.

A 23-as vonalon üzemeltetett TOSA rendszer kiépítésére vonatkozó döntés azután született meg, hogy az e-buszok próbajáratai egy ideje már hibamentesen közlekedtek a genfi repülőtér és a város kiállítási központja, a Palexpo között. A 23-as járat útvonala némileg módosulni fog, hogy az újonnan épülő Praille-Acacias-Vernet elővárost is érintse, ahol 11 000 lakás és mintegy 11 000 munkavállaló számára elegendő területű irodahelyiség fog létesülni. A rendszer 2018-ra tervezett teljes beüzemelését követően a nagy befogadóképességű csuklós buszok tízpercenként indulnak majd mindkét végállomásról a csúcsforgalmi időszakban. A járat naponta 10 000-nél is több utast szállíthat, és a dízelmotoros autóbuszok kiváltása TOSA e-buszokkal nemcsak a zajterhelést fogja csökkenteni, hanem az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását is.

A HESS-től kapott megrendelés részeként az ABB 12 darab, egybeépített vontató és kiegészítő áramátalakító egységekből, tetőre szerelt akkumulátor egységekből, energiaátadó rendszerekből (ETS), továbbá állandó mágneses vontató motorokból álló erőátviteli megoldást biztosít a buszokhoz. A járatok megbízható, hatékony és biztonságos üzemeltetése érdekében mindkét szerződés ötéves karbantartási és szervizelési kötelezettséget ír elő.

„A TOSA rendszer kiépítése a 23-as vonalon a közös jövőképpel rendelkező, és arra áldozni kész állami és magánszektorbeli szereplők együttműködésének gyümölcse. Ez az innovatív projekt a jövő közlekedése felé nyit utat azzal, hogy fenntartható és környezetbarát tömegközlekedési megoldást kínál” – fejti ki Luc Barthassat, Genf városának közlekedésért és környezetvédelemért felelős állami tanácsosa.

Forrás: ABB/GyártásTrend


Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.
Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között

Járatnyitás Budapest és egy újabb kínai nagyváros között 

Újabb légijárat indul Magyarország és Kína között, így idén júniustól immár egy hetedik kínai nagyváros, Sencsen is közvetlenül elérhető lesz Budapestről.
A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé

A kollektív utazás lehet a megoldás a fenntartható jövő felé 

2023-ban több mint 1 millió tonna szén-dioxidot kibocsátását előzték meg az utazók azzal, ha buszos utazást választottak más közlekedési módok, például autó vagy repülő helyett.
Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt

Az Emirates elnöke bocsánatot kért utasaiktól a héten történt fennakadások miatt 

Sir Tim Clark a következő levelet fogalmazta meg, és juttatta el - többek közt rajtunk keresztül - ügyfeleiknek.
Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő

Európa legjobbja lett a budapesti légikikötő 

A magyar főváros légikikötője ismét elnyerte a Skytrax „Kelet-Európa legjobb repülőtere” címét a World Airport Awards díjátadón. Az idei már zsinórban a tizenegyedik alkalom. 
Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton

Hétfőtől ismét időrabló lezárások a ferihegyi reptér felé vezető úton 

Április 22-én kezdődik az útfelújítás negyedik üteme a a budapesti Liszt Ferenc-repülőtérhez vezető utakon.
Visszatér az Uber Magyarországra

Visszatér az Uber Magyarországra 

Április 16-án hivatalosan lezárult a jóváhagyási folyamat.
Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága

Májusban indul a világ első kutyabarát légitársasága 

Beszállás előtt a BARK Air egyik légiutaskísérője a kapuban fogadja a kutyákat, hogy segítsen nekik nyugodtan venni az előttük álló akadályokat.
Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat

Hatalmas vihar Dubajban, törlik a járatokat 

Mennydörgésre és villámlásra ébredtek szerda reggel az Egyesült Arab Emírségek lakosai.

Interjú

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.
Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban

Első az életképesség: fenntartható üzleti modell a vendéglátásban 

A vendéglátóipar fenntarthatósági fordulata elkerülhetetlen az ökológiai lábnyomunk csökkentéséért - de vajon hatékonyan cselekedhet-e a fenntarthatóságért egy olyan vendéglátóhely, amelynek saját jövője sincs biztosítva?