Hiába az újítások, például az év elején bevezetett „előző esti becsekkolás”, vagy a poggyásztúlsúly árainak emelése, kénytelen volt a cég számos útvonaláról (Frankfurt, Hamburg, Nápoly, Szentpétervár, München, Kairó, Münster/Osnabrück London, Köln, Sylt) összesen egymillió üléshelyet törölni.
Az utasszám és a bevétel folyamatos csökkenése továbbá arra kényszerítette a cég elnökségét, hogy a teljes felügyelő-bizottságot és menedzsmentet lecserélje, és töröljék például a code-share szerződést az Ibériával.
Az intézkedések ellenére a tőzsdén az Air Berlin részvényei az elmúlt héten 8 százalékot estek és teljes névértékük 208 millió euró volt, mely egy légitársaság esetében rendkívül kevés. Németország második legnagyobb légitársaságának 644 millió euróra rúg az adósság állománya, mely arra késztette az új elnököt, Hartmut Mehdornt, hogy külföldi légitársasági befektetőket keressen. A legkézenfekvőbb a már korábban is partner Etihad Airlines lenne, de a kínai Hainan Airlinest is megszondázták, és felmerült a Qatar Airways és az Air Asia neve is.
Az üzlet szebbé tételéhez komolyan hozzájárult az Air Berlin cég korábbi elnökének, Jochim Hunolndnak a drasztikus kiadáscsökkentési és intenzív bevétel-növelési terve, mely néhány hónapja gőzerővel folyik, nem is eredménytelenül. Így sikerült a vállalat bevételét a második félévben 11 százalékkal 3,3 milliárd euróra emelni, a kiadásokat pedig a járatritkítások és az elbocsájtások következményeként 200 millió euróval csökkenteni.
Intenzív tárgyalások folynak arról is, hogy 2012 elején az Air Berlin beszállna a Lufthansa legnagyobb konkurense, a British Airways által vezetett OneWorld légitársasági csoportba.