Ez volt a témája a Heves Megyei Kereskedelmi és Iparkamara, valamint az egri önkormányzat közös szakmai fórumának, amelyet vállalkozóknak tartottak. A találkozóval kapcsolatban Rátkai Attila, Eger főépítésze lapunknak elmondta, hogy elkészült a település déli iparterületének a városrészre vonatkozó szabályozási terve, amely további beruházásokra, a fejlesztésekre teremt majd konkrét lehetőséget. Így például lehetővé válik, hogy más irányból is megközelítsék az Eger-patak és a vasút közötti területrészt, amely eddig "elzárt" volt a városban.
A szabályozási terv - egyebek között - a turizmust segítő kerékpár-hálózat létrehozását is segíti, amely csatlakozhat majd Eger már meglevő nagy úthálózataihoz. Például azt is tartalmazza, hogy Eger déli részén, a várostábla közelében levő úgynevezett K2-es út felüljárója mellett kerékpárutat alakítsanak ki - hangsúlyozta a szakember. A kerékpárút-hálózat fejlesztéséhez szükséges támogatásra pályázott az egri önkormányzat. Ha elnyerik a támogatást, akkor előtérbe kerül a déli városrészen Egerszalókkal, az északi részen pedig Felnémettel, majd Felsőtárkánnyal való összeköttetés. Mindez a fejlesztés turisztikai szempontból is fontos. Az említett szabályozási terv azt is elősegíti, hogy az országos szabályozást figyelembe véve, Eger adottságai alapján tovább növeljék a beépítésre kerülő területeket.
Rátkai Attila arról is tájékoztatott, hogy a már említett K2-es egyik irányban Andornaktályával köti össze a várost, onnan pedig tovább a Zsóry-fürdőről nevezetes Mezőkövesddel, illetve Füzesabonnyal. A másik irányban pedig - a 25-ös főközlekedési utat érintve - Egerszalókra, Demjénbe a gyógyfürdőkhöz juthat el gyorsan az érdeklődő vendég. Hosszan évekig tartó várakozás után az idén nyáron elkezdődött Egernek az M3-as autópályával való összekapcsolását jelentő két sávos, M25-ös út építése. Az első ütemben Füzesabonytól Maklárig 2,6 kilométer hosszan alakítják ki az utat. A második ütemben pedig Maklártól Eger déli részéig, - a települések elkerülésével - folytatják az összeköttetést. Két évvel ezelőtt felülvizsgálták, hogy az említett út miként csatlakozik majd a hevesi megyeszékhely úthálózatához. Eszerint a K2-es környékén körfogalmi csomópontot alakítanak ki és majd onnan juthatnak el az autópálya felől érkező járművek a Kistályai-, illetve az Eger belvárosába tartók a Mátyás király út irányába.
A főépítész véleménye szerint Eger közvetlen összekötése az M3-as sztrádával jelentős előnyökkel jár. Ezzel a hevesi megyeszékhely még gyorsabban lesz elérhető Budapest, Miskolc, Nyíregyháza és Debrecen felől különböző rendezvényekre, konferenciákra. Emellett kedvezően hat majd a város turizmusának, iparának és kereskedelmének fejlődésére is. A kerékpárút-hálózat létrehozása pedig lehetővé teszi, hogy kétkerekű járművekkel is gyorsan elérhessék a látogatók például a közkedvelt egri strandot, az egerszalóki gyógyfürdőt, vagy a Felsőtárkányt és ezen keresztül a Bükköt. Hosszabb távon pedig megfelelő csatlakozással a Tisza-tavat is.