Gyorsító sáv: egyenlő teherviselést tartana igazságosnak az Air France KLM

Új szolgáltatást vezet be július 1-jétől a Budapest Airport, a „gyorsító sáv” (Fast Track Lane) a korábbi Priority Lane-t váltja ki.

A Budapest Airporton működő Priority Lane-t váltja ki a repülőtér július 1-jével bevezetésre kerülő új szolgáltatása, a gyorsító sáv. A szolgáltatást egyrészt légitársasági jogosultság alapján vehetik igénybe az utasok, azaz a klasszikus modellben működő társaságoknál a business jeggyel rendelkezők használhatják, akiknek így rövidebb ideig kell sorban állniuk, hogy túljussanak az utasbiztonsági ellenőrzésen, másrészt bármely utas számára elérhető lesz, aki vouchert vásárol a gyorsító sáv igénybevételére.

A gyorsító sáv bevezetéséről kérdeztük Melles Botondot, az Air France KLM magyarországi igazgatóját, aki elmondta, meghökkentőnek találja a repülőtérnek ezt a döntését. Véleménye szerint a sáv eddig is létezett és a prémium utasok rendelkezésre állt térítésmentesen. Most új néven (Priority Lane helyett Fast Track Lane) a Budapest Airport újra márkázza a terméket, de a valódi újdonság, hogy mostantól térítéskötelessé teszi azt. A légitársaságok 2012 július 1-től a ‘gyorsító sáv’ használatért minden egyes utas után díjat kötelesek fizetni a repülőtér felé.

A repülőtér árstruktúrája egyre inkább a fapados üzleti modell felé tolódik el, azaz külön szolgáltatásokra bontva számítanak fel díjakat, ha azokat valaki igénybe szeretné venni. A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalmának pedig 50%-át még mindig a klasszikus légitársaságok adják, akik nem mellékesen évtizedek óta hűséges ügyfelei a repülőtérnek, emlékeztet.

Melles Botond szerint az egyenlő teherviselés lenne igazságos. Elmondta, mindig is utasonként fizettek biztonsági díjat, amely összeg egyesítve tartalmazza mind az economy utasok normál, mind pedig a prémium utasok priority lane-en keresztül történő utasbiztonsági átvizsgálását. A prémium utasok után számított biztonsági díj összegét a repülőtér nem kívánja csökkenteni, tehát az új Fast Track Lane rendszer bevezetésével újabb költségeket ró a klasszikus légitársaságokra. A klasszikus cégek pedig - a fapadosokkal ellentétben – az újabb költségeket nem tudják továbbhárítani vagy profit-tartalommal értékesíteni prémium utasaik felé.

Az igazgató sérelmezte azt is, hogy a repülőtér a szolgáltatást anélkül vezette be, hogy azt komolyabb konzultációs folyamat előzte volna meg. Elmondta, hogy a májusi AOC értekezleten jelentették be a ‘fizetős” gyorsító sáv bevezetése, ezen a résztvevő klasszikus légitársaságok mindegyike ellenezte a szolgáltatás ilyen formájú bevezetését, amelyet a későbbiekben írásban is megerősítettek a repülőtér felé. A hivatalos repülőtéri tarifákról szóló konzultációt június 25-én rendezik a légitársaságok képviselőivel, ezzel szemben a Budapest Airport június 1-től ún. soft launch-csal bevezette és július 1-től már élesben díjat szed a szolgáltatásért.

Az igazgató hangsúlyozta, megértik, hogy a Budapest Airport jelenlegi helyzete nem könnyű és igyekeznek pozitívan együttműködni a repülőtérrel, azonban szeretnék, ha mindenki számára fair árstruktúrát követnének.


Magyar munkatársakat keres kabinszemélyzeti csapatába a dubaji légitársaság

Magyar munkatársakat keres kabinszemélyzeti csapatába a dubaji légitársaság 

A légitársaság február 15-én 9 órától Budapesten, Courtyard by Marriott Budapest City Center hotelben tart Nyílt Napot
Drágulnak a kompjegyek Görögországban

Drágulnak a kompjegyek Görögországban 

Akár 15 százalékos áremelkedés is várható májustól.
2024 legnépszerűbb buszos úti céljai

2024 legnépszerűbb buszos úti céljai  

Néhány meglepetés is bekerült a legjobb 20 közé.
Átvette első Airspace kabinnal készült repülőgépét a Wizz Air

Átvette első Airspace kabinnal készült repülőgépét a Wizz Air 

Az utasélmény új generációját képviseli az Airbus most átadott repülőjének kabinja.
Légi tisztelgés az osztrák zseni előtt:  világ körüli útra indul a „Strauss-gép”

Légi tisztelgés az osztrák zseni előtt: világ körüli útra indul a „Strauss-gép” 

A „Strauss-gép” Bécs zenei nagykövete lesz.
Íme, a fenntartható tengeri utazás legújabb formája

Íme, a fenntartható tengeri utazás legújabb formája 

Izgalmas és fenntartható lehetőség az Atlanti-óceán átszelésére: egy vitorlás teherszállító hajó.
Ötnapos vasúti sztrájk Belgiumban

Ötnapos vasúti sztrájk Belgiumban 

Nem csak a légügyi dolgozók elégedetlenek, hanem három belga szakszervezet is ötnapos vasúti sztrájkot tervez február utolsó hetében.
Belgiumból nem indulnak repülőjáratok csütörtökön országos sztrájk miatt

Belgiumból nem indulnak repülőjáratok csütörtökön országos sztrájk miatt 

Brüsszelben országos szakszervezeti demonstráció lesz csütörtökön, amelyhez szinte teljes körű munkabeszüntetés is társul.
Belistázták a lett légitársaságot a világ legjobbjai közé

Belistázták a lett légitársaságot a világ legjobbjai közé 

Az airBaltic felkerült a világ legjobb légitársaságainak rangsorába.
Előkelő besorolás az ultrafapados fenntarthatósági megoldásaiért

Előkelő besorolás az ultrafapados fenntarthatósági megoldásaiért 

A Wizz Air megtartotta “B” minősítését a Carbon Disclosure Project 2024-es klímabesorolásában.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.