Gyorsító sáv: egyenlő teherviselést tartana igazságosnak az Air France KLM

Új szolgáltatást vezet be július 1-jétől a Budapest Airport, a „gyorsító sáv” (Fast Track Lane) a korábbi Priority Lane-t váltja ki.

A Budapest Airporton működő Priority Lane-t váltja ki a repülőtér július 1-jével bevezetésre kerülő új szolgáltatása, a gyorsító sáv. A szolgáltatást egyrészt légitársasági jogosultság alapján vehetik igénybe az utasok, azaz a klasszikus modellben működő társaságoknál a business jeggyel rendelkezők használhatják, akiknek így rövidebb ideig kell sorban állniuk, hogy túljussanak az utasbiztonsági ellenőrzésen, másrészt bármely utas számára elérhető lesz, aki vouchert vásárol a gyorsító sáv igénybevételére.

A gyorsító sáv bevezetéséről kérdeztük Melles Botondot, az Air France KLM magyarországi igazgatóját, aki elmondta, meghökkentőnek találja a repülőtérnek ezt a döntését. Véleménye szerint a sáv eddig is létezett és a prémium utasok rendelkezésre állt térítésmentesen. Most új néven (Priority Lane helyett Fast Track Lane) a Budapest Airport újra márkázza a terméket, de a valódi újdonság, hogy mostantól térítéskötelessé teszi azt. A légitársaságok 2012 július 1-től a ‘gyorsító sáv’ használatért minden egyes utas után díjat kötelesek fizetni a repülőtér felé.

A repülőtér árstruktúrája egyre inkább a fapados üzleti modell felé tolódik el, azaz külön szolgáltatásokra bontva számítanak fel díjakat, ha azokat valaki igénybe szeretné venni. A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalmának pedig 50%-át még mindig a klasszikus légitársaságok adják, akik nem mellékesen évtizedek óta hűséges ügyfelei a repülőtérnek, emlékeztet.

Melles Botond szerint az egyenlő teherviselés lenne igazságos. Elmondta, mindig is utasonként fizettek biztonsági díjat, amely összeg egyesítve tartalmazza mind az economy utasok normál, mind pedig a prémium utasok priority lane-en keresztül történő utasbiztonsági átvizsgálását. A prémium utasok után számított biztonsági díj összegét a repülőtér nem kívánja csökkenteni, tehát az új Fast Track Lane rendszer bevezetésével újabb költségeket ró a klasszikus légitársaságokra. A klasszikus cégek pedig - a fapadosokkal ellentétben – az újabb költségeket nem tudják továbbhárítani vagy profit-tartalommal értékesíteni prémium utasaik felé.

Az igazgató sérelmezte azt is, hogy a repülőtér a szolgáltatást anélkül vezette be, hogy azt komolyabb konzultációs folyamat előzte volna meg. Elmondta, hogy a májusi AOC értekezleten jelentették be a ‘fizetős” gyorsító sáv bevezetése, ezen a résztvevő klasszikus légitársaságok mindegyike ellenezte a szolgáltatás ilyen formájú bevezetését, amelyet a későbbiekben írásban is megerősítettek a repülőtér felé. A hivatalos repülőtéri tarifákról szóló konzultációt június 25-én rendezik a légitársaságok képviselőivel, ezzel szemben a Budapest Airport június 1-től ún. soft launch-csal bevezette és július 1-től már élesben díjat szed a szolgáltatásért.

Az igazgató hangsúlyozta, megértik, hogy a Budapest Airport jelenlegi helyzete nem könnyű és igyekeznek pozitívan együttműködni a repülőtérrel, azonban szeretnék, ha mindenki számára fair árstruktúrát követnének.


Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.
Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba

Új éjszakai járat indul Sopronból Varsóba 

A FlixBus új közép-európai járatával bővíti a Magyarországról elérhető úti célok kínálatát. A naponta közlekedő közvetlen járat kényelmes és megfizethető lehetőséget kínál Sopron lakosainak, hogy felfedezzék Varsó gazdag kulturális életét.
Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől

Ritkítják a balatoni buszjáratokat május 1-jétől 

Olyan lépést tett a Volánbusz, mintha náluk senkit nem érdekelné, hogy a főszezon közeledtével tömegközlekedési eszközzel is el lehessen érni hazánk nyári legfőbb turisztikai célpontját a főváros felől.
Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája

Hamarosan indul Közép-Európa legnagyobb motoros túrája 

A résztvevő több száz motoros összesen 831 km tesz meg idén, hogy ezúttal Békés megye kulturális és turisztikai értékeit felfedezze.
Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala

Megvan az év legmenőbb kerékpáros útvonala 

Magyarország keleti részébe vezet az idei év kedvenc kerékpáros útvonala.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.