Gyorsító sáv: egyenlő teherviselést tartana igazságosnak az Air France KLM

Új szolgáltatást vezet be július 1-jétől a Budapest Airport, a „gyorsító sáv” (Fast Track Lane) a korábbi Priority Lane-t váltja ki.

A Budapest Airporton működő Priority Lane-t váltja ki a repülőtér július 1-jével bevezetésre kerülő új szolgáltatása, a gyorsító sáv. A szolgáltatást egyrészt légitársasági jogosultság alapján vehetik igénybe az utasok, azaz a klasszikus modellben működő társaságoknál a business jeggyel rendelkezők használhatják, akiknek így rövidebb ideig kell sorban állniuk, hogy túljussanak az utasbiztonsági ellenőrzésen, másrészt bármely utas számára elérhető lesz, aki vouchert vásárol a gyorsító sáv igénybevételére.

A gyorsító sáv bevezetéséről kérdeztük Melles Botondot, az Air France KLM magyarországi igazgatóját, aki elmondta, meghökkentőnek találja a repülőtérnek ezt a döntését. Véleménye szerint a sáv eddig is létezett és a prémium utasok rendelkezésre állt térítésmentesen. Most új néven (Priority Lane helyett Fast Track Lane) a Budapest Airport újra márkázza a terméket, de a valódi újdonság, hogy mostantól térítéskötelessé teszi azt. A légitársaságok 2012 július 1-től a ‘gyorsító sáv’ használatért minden egyes utas után díjat kötelesek fizetni a repülőtér felé.

A repülőtér árstruktúrája egyre inkább a fapados üzleti modell felé tolódik el, azaz külön szolgáltatásokra bontva számítanak fel díjakat, ha azokat valaki igénybe szeretné venni. A Budapest Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér forgalmának pedig 50%-át még mindig a klasszikus légitársaságok adják, akik nem mellékesen évtizedek óta hűséges ügyfelei a repülőtérnek, emlékeztet.

Melles Botond szerint az egyenlő teherviselés lenne igazságos. Elmondta, mindig is utasonként fizettek biztonsági díjat, amely összeg egyesítve tartalmazza mind az economy utasok normál, mind pedig a prémium utasok priority lane-en keresztül történő utasbiztonsági átvizsgálását. A prémium utasok után számított biztonsági díj összegét a repülőtér nem kívánja csökkenteni, tehát az új Fast Track Lane rendszer bevezetésével újabb költségeket ró a klasszikus légitársaságokra. A klasszikus cégek pedig - a fapadosokkal ellentétben – az újabb költségeket nem tudják továbbhárítani vagy profit-tartalommal értékesíteni prémium utasaik felé.

Az igazgató sérelmezte azt is, hogy a repülőtér a szolgáltatást anélkül vezette be, hogy azt komolyabb konzultációs folyamat előzte volna meg. Elmondta, hogy a májusi AOC értekezleten jelentették be a ‘fizetős” gyorsító sáv bevezetése, ezen a résztvevő klasszikus légitársaságok mindegyike ellenezte a szolgáltatás ilyen formájú bevezetését, amelyet a későbbiekben írásban is megerősítettek a repülőtér felé. A hivatalos repülőtéri tarifákról szóló konzultációt június 25-én rendezik a légitársaságok képviselőivel, ezzel szemben a Budapest Airport június 1-től ún. soft launch-csal bevezette és július 1-től már élesben díjat szed a szolgáltatásért.

Az igazgató hangsúlyozta, megértik, hogy a Budapest Airport jelenlegi helyzete nem könnyű és igyekeznek pozitívan együttműködni a repülőtérrel, azonban szeretnék, ha mindenki számára fair árstruktúrát követnének.


Járattörlések a belgiumi repülőtéren

Járattörlések a belgiumi repülőtéren 

A közlekedési vállalatok szakszervezeteinek sztrájkja miatt közlekedési fennakadások és járattörlések várhatók április 29-én.
Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen

Az ír fapados fellép a reptéri ivászatok ellen 

A Ryanair már januárban azt javasolta, hogy az EU vezessen be alkoholkorlátozást a repülőtereken – közölte a CNN.
Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat

Csak Itália területén robog a legújabb luxusvonat  

Az új La Dolce Vita gyártmány nyolc gondosan megtervezett útvonalon kínál művészeti élményeket, festői tájakat és gasztronómiai élményeket.
Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron

Balatoni vasútfejlesztések a láthatáron 

Jelentős átalakulás előtt áll a Balaton északi partjának közlekedése.
A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val

A Singapore Airlines összebútoroztt az OpenAI-val 

A SIA – a nagyobb légitársaságok között elsőként – együttműködésre lépett a mesterséges intelligencia szervezettel.
Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben

Nyílt nap az Angyalföldi kocsiszínben 

Nyílt nappal várja az érdeklődőket a BKV Zrt. szombaton az Angyalföld kocsiszínben.
Próbautazás az autizmussal élők számára

Próbautazás az autizmussal élők számára 

Az Emirates légitársaság egy évvel ezelőtt indította el az akadálymentes és inkluzív légiközlekedési programjának újabb fejezetét, amely az autizmussal élő gyermekek és szüleik utazását hivatott segíteni.
HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom

HungaroControl: élénk volt a húsvéti légi forgalom 

A húsvéti időszakban jelentősen erősödött a forgalom Magyarország légterében a tavalyi év ugyanezen időszakához képest.
Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár

Ha vasárnap dunai sétahajózásra indul – jól jár 

Ugyanis a dunai sétahajók évadnyitó kirajzásán ingyenes lesz az utazás.
Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé”

Wizz Air: “Út a nettó zéró kibocsátás felé” 

A légitársaság átfogó akciótervet mutatott be “Flying Towards Net Zero” néven. Cél a nettó karbonsemlegesség elérése 2050-re.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.