Győzelmi jelentés az Airbustól

Minden eddiginél több repülőgépet szállított le és rekordszámú új megrendelést kapott tavaly az Airbus, a vállalat elégedett.

Az Airbus új rekordot állított fel a megrendelések, a szállítások és a készletszint területén - írja a társaság január 13-i közleménye, amely így folytatódik: 

Az Airbus túlteljesítette a 2013-ra kitűzött üzleti céljait: 626 repülőgép leszállításával új rekordot állított fel, (493 A320 családhoz tartozó gépet, 108 A330-ast és 25 A380-ast szállítottak le 93 ügyfélnek, ezek közül 15 új ügyfél volt), miközben az iparágon belül szintén rekordnak számító 1619 gépre kaptak megrendelést (377 db A320ceo, 876 db A320neo, 77 db A330, 239 db A350 XWB, 50 db A380), ezzel 11 megrendeléssel túlszárnyalták a 2011-ik évi csúcsot is.

Tavaly tett szert az Airbus a legnagyobb bevételre is a megrendelések után (listaáron 240,5 milliárd dollár).

Az év végére a készletszint az iparágon belül rekord méretűre, 5559 repülőgépre emelkedett, amelyek listaáron 809 milliárd dollárt érnek, másképpen: nyolc év gyártási volumenének felel meg ez a mennyiség.

A leszállított repülőgépek száma 12 éve óta folyamatosan emelkedik az Airbus-nál, tavaly pedig az eredeti terveket, és a 2012-ik évi rekordot (588) is túlszárnyalta 38 darab géppel. 2013 végére az Airbus a világpiac 51 százalékát mondhatta magáénak (a 100 ülésesnél nagyobb gépek piacán).

Az a tény, hogy az ügyfelek egyre inkább a nagyobb méretű gépeket (A321, A330-300, A350-1000 és A380) részesítik előnyben, pozitív hatást gyakorolt a cég árbevételére, ezzel az Airbus vezető pozíciót ért el mind az egyfolyosós, keskenytörzsű, mind a szélestörzsű repülőgépek piacán.

Tavaly az A320neo megrendeléseinek száma meghaladta a 2600-at, miközben az új modell eladásai tovább folytatódtak és elérték az 1000-ik eladott példányt a NEO bemutatása óta. Az A350 XWB értékesítései szintén kiemelkedően jól alakultak: megérkezett az első megrendelés Japánból, és az A380 továbbra is vezeti a legnagyobb utasszállító repülőgépek (VLA – Very Large Aircraft) piacát 50 új megrendeléssel. 2013 azért is volt fontos az Airbus számára, mert ebben az évben hajtották végre azt az átalakítást, amelynek eredményeként a vállalat egy ütőképesebb szervezetet hozott létre, továbbá ekkor történtek meg az A350 XWB első teszt repülései.

A teszt repülések azóta is jól haladnak, két teszt gép összesen több mint 800 órát töltött eddig a levegőben. A repülési engedély beszerzését 2014 harmadik negyedévére, az üzembeállítást az utolsó negyedévre tűzte ki a célul a vállalat.

Az A330-as hosszabb távolságok repülésére és a belföldi járatok teljesítésére alkalmas verzióját szintén tavaly állították üzembe. Az A330-as gyártása rekord számú, havi 10 darabra emelkedett, a keskenytörzsű gépeké stabilan 42 darab maradt.

Az Airbus Military 2013-ban 31 repülőgépet szállított le, többek között hét A330 MRTT és két A400M típusjelű gépet a francia légierőnek, amely jelzi, hogy a korszerűsítési program újra sínre került.

Az Airbus 3000 új embert vett fel 2013-ban.


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.