Győzelmi jelentés az Airbustól

Minden eddiginél több repülőgépet szállított le és rekordszámú új megrendelést kapott tavaly az Airbus, a vállalat elégedett.

Az Airbus új rekordot állított fel a megrendelések, a szállítások és a készletszint területén - írja a társaság január 13-i közleménye, amely így folytatódik: 

Az Airbus túlteljesítette a 2013-ra kitűzött üzleti céljait: 626 repülőgép leszállításával új rekordot állított fel, (493 A320 családhoz tartozó gépet, 108 A330-ast és 25 A380-ast szállítottak le 93 ügyfélnek, ezek közül 15 új ügyfél volt), miközben az iparágon belül szintén rekordnak számító 1619 gépre kaptak megrendelést (377 db A320ceo, 876 db A320neo, 77 db A330, 239 db A350 XWB, 50 db A380), ezzel 11 megrendeléssel túlszárnyalták a 2011-ik évi csúcsot is.

Tavaly tett szert az Airbus a legnagyobb bevételre is a megrendelések után (listaáron 240,5 milliárd dollár).

Az év végére a készletszint az iparágon belül rekord méretűre, 5559 repülőgépre emelkedett, amelyek listaáron 809 milliárd dollárt érnek, másképpen: nyolc év gyártási volumenének felel meg ez a mennyiség.

A leszállított repülőgépek száma 12 éve óta folyamatosan emelkedik az Airbus-nál, tavaly pedig az eredeti terveket, és a 2012-ik évi rekordot (588) is túlszárnyalta 38 darab géppel. 2013 végére az Airbus a világpiac 51 százalékát mondhatta magáénak (a 100 ülésesnél nagyobb gépek piacán).

Az a tény, hogy az ügyfelek egyre inkább a nagyobb méretű gépeket (A321, A330-300, A350-1000 és A380) részesítik előnyben, pozitív hatást gyakorolt a cég árbevételére, ezzel az Airbus vezető pozíciót ért el mind az egyfolyosós, keskenytörzsű, mind a szélestörzsű repülőgépek piacán.

Tavaly az A320neo megrendeléseinek száma meghaladta a 2600-at, miközben az új modell eladásai tovább folytatódtak és elérték az 1000-ik eladott példányt a NEO bemutatása óta. Az A350 XWB értékesítései szintén kiemelkedően jól alakultak: megérkezett az első megrendelés Japánból, és az A380 továbbra is vezeti a legnagyobb utasszállító repülőgépek (VLA – Very Large Aircraft) piacát 50 új megrendeléssel. 2013 azért is volt fontos az Airbus számára, mert ebben az évben hajtották végre azt az átalakítást, amelynek eredményeként a vállalat egy ütőképesebb szervezetet hozott létre, továbbá ekkor történtek meg az A350 XWB első teszt repülései.

A teszt repülések azóta is jól haladnak, két teszt gép összesen több mint 800 órát töltött eddig a levegőben. A repülési engedély beszerzését 2014 harmadik negyedévére, az üzembeállítást az utolsó negyedévre tűzte ki a célul a vállalat.

Az A330-as hosszabb távolságok repülésére és a belföldi járatok teljesítésére alkalmas verzióját szintén tavaly állították üzembe. Az A330-as gyártása rekord számú, havi 10 darabra emelkedett, a keskenytörzsű gépeké stabilan 42 darab maradt.

Az Airbus Military 2013-ban 31 repülőgépet szállított le, többek között hét A330 MRTT és két A400M típusjelű gépet a francia légierőnek, amely jelzi, hogy a korszerűsítési program újra sínre került.

Az Airbus 3000 új embert vett fel 2013-ban.


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.