Az Airbus új rekordot állított fel a megrendelések, a szállítások és a készletszint területén - írja a társaság január 13-i közleménye, amely így folytatódik:
Az Airbus túlteljesítette a 2013-ra kitűzött üzleti céljait: 626 repülőgép leszállításával új rekordot állított fel, (493 A320 családhoz tartozó gépet, 108 A330-ast és 25 A380-ast szállítottak le 93 ügyfélnek, ezek közül 15 új ügyfél volt), miközben az iparágon belül szintén rekordnak számító 1619 gépre kaptak megrendelést (377 db A320ceo, 876 db A320neo, 77 db A330, 239 db A350 XWB, 50 db A380), ezzel 11 megrendeléssel túlszárnyalták a 2011-ik évi csúcsot is.
Tavaly tett szert az Airbus a legnagyobb bevételre is a megrendelések után (listaáron 240,5 milliárd dollár).
Az év végére a készletszint az iparágon belül rekord méretűre, 5559 repülőgépre emelkedett, amelyek listaáron 809 milliárd dollárt érnek, másképpen: nyolc év gyártási volumenének felel meg ez a mennyiség.
A leszállított repülőgépek száma 12 éve óta folyamatosan emelkedik az Airbus-nál, tavaly pedig az eredeti terveket, és a 2012-ik évi rekordot (588) is túlszárnyalta 38 darab géppel. 2013 végére az Airbus a világpiac 51 százalékát mondhatta magáénak (a 100 ülésesnél nagyobb gépek piacán).
Az a tény, hogy az ügyfelek egyre inkább a nagyobb méretű gépeket (A321, A330-300, A350-1000 és A380) részesítik előnyben, pozitív hatást gyakorolt a cég árbevételére, ezzel az Airbus vezető pozíciót ért el mind az egyfolyosós, keskenytörzsű, mind a szélestörzsű repülőgépek piacán.
Tavaly az A320neo megrendeléseinek száma meghaladta a 2600-at, miközben az új modell eladásai tovább folytatódtak és elérték az 1000-ik eladott példányt a NEO bemutatása óta. Az A350 XWB értékesítései szintén kiemelkedően jól alakultak: megérkezett az első megrendelés Japánból, és az A380 továbbra is vezeti a legnagyobb utasszállító repülőgépek (VLA – Very Large Aircraft) piacát 50 új megrendeléssel. 2013 azért is volt fontos az Airbus számára, mert ebben az évben hajtották végre azt az átalakítást, amelynek eredményeként a vállalat egy ütőképesebb szervezetet hozott létre, továbbá ekkor történtek meg az A350 XWB első teszt repülései.
A teszt repülések azóta is jól haladnak, két teszt gép összesen több mint 800 órát töltött eddig a levegőben. A repülési engedély beszerzését 2014 harmadik negyedévére, az üzembeállítást az utolsó negyedévre tűzte ki a célul a vállalat.
Az A330-as hosszabb távolságok repülésére és a belföldi járatok teljesítésére alkalmas verzióját szintén tavaly állították üzembe. Az A330-as gyártása rekord számú, havi 10 darabra emelkedett, a keskenytörzsű gépeké stabilan 42 darab maradt.
Az Airbus Military 2013-ban 31 repülőgépet szállított le, többek között hét A330 MRTT és két A400M típusjelű gépet a francia légierőnek, amely jelzi, hogy a korszerűsítési program újra sínre került.
Az Airbus 3000 új embert vett fel 2013-ban.