Tegyük azonnal hozzá, ez nem is kevés. Hiszen sorra mondják le európai, közel- közép-, és távol-keleti vagy tengerentúli útjaikat azok, akiket elbizonytalanított a légijáratok elleni vagy a nagyvárosok elleni sorozatos terrortámadások.A nagykövet hangsúlyozta: bár a helyzet a közép-keleti térségben instabil, azonban a normális élet megy tovább, és kiemelte, mivel Izraelt legalább egyszer az életben mindenkinek látnia kell – ezért országa továbbra is várja a hozzájuk érkezőket.
Kam Jandu, a Budapest Airport kereskedelmi igazgatója is megerősítette a hallottakat, Váradi János pedig, az El Al hazai képviseletének vezetője hozzátette, annyian kiváncsiak Izraelre, illetve olyan sokan érkeznek hozzánk abból a térségből, hogy képviselete idén kimagaslóan jó évet zár. Úgy, hogy naponta 360 ülést kínálnak légijárataikon (és ehhez még hozzájön konkurensük szintén naponta üzemeltetett járata) 90-91 százalékos load factorral dolgoznak. 80 százalékban különben izraeli állampolgárokat, és 20 százalékban magyar utasokat szállítva. A légitársaság profitja az idei eltelt három negyedévben kiugróan magas („dől a pénz”, jegyezte meg Váradi), adózás utáni tiszta nyereségük elérte a 93 millió dollárt.
Büszkék arra, mondta a légügyi szakértő, hogy 42 légitársaság közül a 6. legnépszerűbbnek választották a magyar utasok az El Al-t, és kihangsúlyozta az UP-pal kapcsolatban, hogy gyakran titulálják legújabb terméküket fapadosnak, pedig nem az, hanem egy diszkont járatokat üzemeltető légitársaság. Ahol, nem mellékesen, az alapjegyárban benne van egy 8- kg-os bőrönd szállítása, kóser catering az Economy Plusz osztályon az utazás alatt, és azok a látható valamint láthatatlan biztonsági elemek, amelyek mind azt a célt szolgálják, hogy utasaik rendben elérjék célállomásukat. Náluk egyetlen csomag, egyetlen utas vagy kiszolgáló személyzet nem kerülhet úgy fel a gépre, hogy a legmagasabb fokú ellenőrzési eljáráson ne esett volna át. „Ezért jelenthetem ki bátran, mondta Váradi, hogy az El Al ma világ legbiztonságosabb légitársasága”.
Szólt az új beruházásokról is a szakember. Dreamliner gépeket vásárolt az izraeli légitársaság, amelyek hamarosan „hadrendbe” állnak flottájukban, felváltva ezáltal jónéhány Jumbot. Új útvonalakat is terveznek jövőre a világban, két év múlva pedig, amennyiben megnyílik az Eilat melletti vadonatúj repülőtér, akkor ennek kapcsán vizsgálják a Budapest-Eilat útvonalon a közvetlen járatnyitás lehetőségét.