Hagen elmondta a Travel Weekly szaklapnak, hogy legalább két folyami hajójukat kizárólag erre a célra használják majd a jövőben. Az első ilyen hajóút november 10-én indul a Rajna folyón.
A hajóstársaság azért is döntött a kínai piacépítés mellett, mert az idén csökkenni kezdett az érdeklődés az európai hajótúrák iránt az eddig fő küldőpiacnak számító Észak-Amerikában. 2015-ben közel 500,000 utas vette igénybe a társaság útjait, 88%-uk észak-amerikai volt.
2017-ben csak két új hajót vesz birtokba a társaság a kereslet csökkenése miatt. A két új hajót rögtön újraterveztették a kínai anyanyelvű közönség igényeihez alkalmazkodva. A hajókon csúcsszínvonalú kínai konyhát kínálnak majd, illetve mandarin nyelvű személyzetet. „Ez egy nagy piac” – jelentette ki az elnök, „és így képes növekedni a cég” – tette hozzá.
A Vikingnél már 2009 óta dolgoztak az új terméken, de pár évre félretették az elgondolást, mivel közben óceánjáró vállalkozást indítottak. Most viszont itt volt az ideje, hogy megvalósítsák az eredeti elgondolást, mivel 2013-ban a kínai kiutazó turisták száma első ízben haladta meg az USA-ból származó vendégek számát, és így a legnagyobb lett a világon. A Viking becslése szerint 2020-ra az Európába érkező kínai turisták száma megegyezik majd, vagy meg is haladja az amerikaiakét, ugyanakkor kevés helyen érzik igazán kényelmesen magukat a kínaiak. Éppen ezért azt tervezik, hogy megvalósítják Európa első, 100%-ban kínaiul beszélő szállodáit, amelyek történetesen úsznak a vízen.
A hajókon minden felirat mandarin nyelvű lesz, a kínai regionális konyhák fogásait hozzáértő kínai szakácsok készítik majd el. A terméket magasabbra pozícionálják, mint a mostani angol nyelvű hajóutakat. Minden hajón nyolc idegenvezető dolgozik majd, 25-25 vendéggel. Az első 10 éjszakás túrán a hajó Amszterdamból indul és Bázelba érkezik.
Jövőre a Dunán is közlekedik majd a kizárólag kínai utasokat szállító hajó.
Forrás: Travel Weekly