Ha a világ nem törődik a környezetszennyezéssel, ráadásul van elég olcsó fosszilis üzemanyag, akkor senki sem törekszik arra, hogy kifejlesszen és üzemeltessen egy környezetbarát, halk és energiatakarékos repülőgépet - írja a Blikk.hu.
De ha éppen az utóbbi dolgok válnak prioritássá, akkor az ilyen gépeket tárt karokkal fogadják. Ez történik most, közel negyven évvel azután, hogy a kevert szárnyú-testű repülőgépek (BWB) koncepcióját kidolgozták a Boeing kutatói.
Az amerikai légierő rájött, hogy a BWB hatalmas ugrás lehet a repülés fejlődésében, és nem is kell iszonyatos mennyiségű pénzt ráfordítani, mint a költségek miatt vitatott ötödik generációs vadászgépekre (sőt a BWB ezek szolgálatába állítható). Ráadásul nem kell évtizedekig tartó fejlesztésekre számítani. A gép megépítésével és berepülésével megbízott JetZero cég szerint az első BWB gépek már 2027-ben repülhetnek.
Robert Liebeck, a gép társtervezője valódi legenda az iparágban, a Nemzetközi Légtér Dicsőségcsarnokának tagja, az Kaliforniai Egyetem (Irvine) repülőmérnöki karának adjunktusa az egyetem híroldalán elmondta: „Soha nem gondoltam volna, hogy egy olyan repülőgép, amelynek megalkotásában segítettem – méghozzá egy különleges repülőgép – valaha is idáig eljuthat”. Liebeck az 1980-as évek végén kezdett el dolgozni a BWB tervein. Ő volt a projekt vezetője a Boeingnél, ahol egy NASA által finanszírozott csapat fejlesztette ki a gépet.
Forrás: Blikk