A Lufthansa azt hirdette utasainak, hogy a légitársaság járataival „fenntarthatóbban” repülnek, az Air France reklámjában azt állította, hogy a cég „elkötelezett a környezet védelme mellett”. Az Etihad pedig azzal érdemelte ki a szigorú fellépést, hogy a „környezetvédelem” szót merték használni.
A tiltást a brit reklámhatóság, az Advertising Standards Authority (ASA) rendelte el a BBC híre szerint, miután a reklámok felülvizsgálata során arra jutott, a három cég a greenwashing néven ismertté vált gyakorlatot alkalmazta. A greenwashing azt jelenti, hogy egy vállalat zöldremosást hajt végre, tehát alaptalanul hiteti el a közönséggel, hogy például esetünkben a repülés lehet fenntartható vagy környezetbarát.
A Lufthansa válaszában azzal indokolta a „repülj fenntarthatóbban” kifejezés használatát, hogy az európai járatok utasai számára biztosította a „zöld viteldíj” opciót, ami fenntartható üzemanyagot tartalmaz és összességében hozzájárul az éghajlatvédelmi projektekhez. A légitársaság azt nyilatkozta a BBC-nek, hogy 2050-re el akarja érni a szén-dioxid-semlegességet. Azóta ők és az Etihad eleget is tett a tiltásnak, eltávolították a szóban forgó szpotokat. Egyedül az Air France adós még válaszlépéssel az ASA felé.
A teljes cikk ITT található.
Forrás: BBC / kreativ.hu