Hé, már vonul is ki a Ryanair?!

A magát Magyarország kedvenc légitársaságának beállító Ryanair sajtóközleményben jelentette be, hogy törölni „kényszerül” 13 budapesti járatát, mivel szerintük a „Budapesti Repülőtéri Hatóság” megtagadta a járatok indulási engedélyét.

Sértődött hangvételű közleményükben ekképp fogalmaznak: „Mivel Budapest Repülőtér Határőrsége ragaszkodik ahhoz, hogy a Ryanair pilótái és utaskísérői elhagyják a repőlőgépet minden 25 perces járatforduló alkalmával, és keresztülhaladjanak az útlevélellenőrzési pontokon. Mindehhez annak ellenére ragaszkodnak, hogy a Ryanair legénysége Budapesten él és a repülőtéren dolgozik. Nincs ilyen uniós előírás, amely ilyen módon kötné vagy határozná meg a pilóták és a légiutaskísérők áthaladását minden egyes járatfodulóban.
Ez az értelmetlen eljárás teljesen példátlan, és szükségtelen. A Ryanair által igénybevett másik 170 EU repülőtér egyikén sem találkozhatunk ezzel hasonlóval sem.”

Bevallásuk szerint február 17-én szembesültek az útlevélvizsgálat szükségességével, mely szerintük „oktalan eljárás” és „oka a sorozatos járatkéséseknek és több ezer utas által tapasztalt kényelmetlenségnek Budapesten és más célállomásokon.”

Az ír fapados leszögezte: az ellenőrzésnek március 1-jétől nem tesz eleget. Közleményük szerint a vitatott eljárás miatt kellett törölniük elsején Manchester-i, 2-án Baden Baden-i járatukat, „mivel a felszállási engedélyt a budapesti Repülőtér megtagadta. ”

A Budapesti Repülőtérrel és a Budapesti Repülőtéri Határőrségel való többszöri kapcsolatba lépésünk ellenére egyenlőre nincs előrelépés ennek a bizarr és önhatalmú eljárás tekintetében - tájékoztatott a fapados és befenyített: „Miután a Ryanair nem engedi, hogy újabb járatok kerüljenek törlésre vagy késsenek ennek az önhatalmú eljárás következményeként, a Ryanair légitársaság arra kényszerül, hogy bejelentse 13 járat törlését a következő két hétben.”

Üzenet a fapadról

Michael O'Leary a következőt üzente az ultra fapados számára a 2-es terminál előtt közvetlen, de utashíd és busz nélküli beállást biztosító Budapest Airportnak:

“Felszólítjuk a Budapesti Repülőteret és a Budapesti Repülőtéri Határőrséget, hogy szüntesse meg ezt az önkényes eljárást Budapesten. Egyértelmű, hogy nincs semmiféle probléma az itteni munkavégzéssel kapcsolatban bevándorlási/határellenőrzési területen.  Amióta Budapest bázis megnyílt, és a járatok ezen repülőtérről üzemelnek, a Budapesten  állomásozó személyzet minden tagja a munkanap kezdetekor áthalad a biztonsági ellenőrzési pontokon, valamint a munkanap végén áthalad az útlevélellenőrzési ponton és a bevándorlási ellenőrzési pontokon.  Nem fogadjuk el azt a helyzetet, hogy a személyzetünknek el kell hagyni a repülőgépet minden egyes 25 perces járatfordulón, amely járatok késését okozza, valamint zavart okoz az utasainknak és az üzemeltetésünknek, főleg,  hogy másik 170 EU repülőtér egyikén sem találkozunk ezzel az eljárással.

Többször kértünk magyarázatot erre a bánásmódra és eljárásra, de ezidáig nem kaptuk meg. Többször kérdeztük azt is a budapesti hatóságoktól, hogyan lehetséges az, hogyha egy nem budapesten  állomásozó személyzet üzemeltet egy nem-schengeni országból érkező járatot, abban az esetben ez a szabály miért nem vonatkozik rájuk? Ellenben miért kell ennek  az értelmetlen és önkényes eljárásnak megfelelnie a Ryanair személyzetének, akik Budapesten élnek és állomásoznak ? 

Reméljük, hogy az ész érvek felülkerekednek ezen a hatástalan és értelmetlen eljáráson ,
és megszüntetésre kerül.  Így lehetővé  téve azt, hogy  a járataink időben induljanak el Budapestről a nem-schengeni úticálokra ( amely budapesti személyzettel történik ) és teljesíteni tudjuk a 25 perces járatfordulókat annélkül, hogy a személyzetnek el kelljen hagynia a repülőt és a járatot késleltetnék.

Elnézést kérünk azon utasainktól, akiket érint a  járatkiesés  az alábbi 13 járat valamelyikén
a következő két hetes időszakban. Kapcsolatba fogunk lépni velük az átfoglalások lehetősége tekintetében “

A törlés a Memmingen, Szaloniki, Baden Baden járatokat érinti március 16-ig, azaz ebben az időszakban törölhetik ezen járatok némelyikét leckéztető jelleggel.

Hardy Mihály,

a BUD szóvivóje a Turizmus Online-nak elmondta: ez esetben a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság illetékes reagálni a Ryanair állításaira. A felszállási engedély megtagadása a légiirányítás kötelessége abban az esetben is, ha a személyzet valamely tagja nem esett át az útlevél vizsgálaton. Ez pedig a nem-schengeni országból schengenibe történő belépés esetén kötelező - tett hozzá Hardy. Elmondta: csakúgy, mint a Wizz Air vagy akár megboldogult Malévunk esetében, a Ryanair előtt is nyitva áll a mobil útlevél ellenőrzés lehetősége egyik zónából a másikba történő átlépés esetén. A reptéren úgy tudják, a személyzet vonakodott alávetni magát a kötelező eljárásnak.

A BUD a következő rövid közleményt töltötte fel honlapjára válaszképpen: „A Budapest Airport sajnálattal vette tudomásul, hogy egy repülőtéri működési kérdésben vita alakult ki az egyik itteni légitársaság, a Ryanair és a határőrizetért felelős Repülőtéri Rendőrség között. A Budapest Airport folytatja erőfeszítéseit, hogy ezt a vitát a két érintett fél minél rövidebb idő alatt sikeresen meg tudja oldani. Az ügyben érintett utasoknak kérdéseikkel közvetlenül a Ryanairhez kell fordulniuk.”

Utóbbi mondat már csak azért is lényeges,

mert a március 1-i járattörlés miatt az utasoknak elküldött levélben Michael O'Leary a Ferihegyre hárítja át a felelősséget. Mi több, azt javasolja, hogy forduljon mindenki a vezérigazgató Jost Lammers-hez, akinek e-mail címét is megadták a levélben. A kényelmetlenségekre utalva a légitársaság ekképp fogalmaz: „Mivel ezen körülmények teljesen kívül esnek a Ryanair befolyásán, Önök jogosulttá válnak a megfizetett jegy ár teljes visszatérítésére, mely a napokban feldolgozásra is kerül.” Az is kiderül, nem O'Leary vált bőkezűvé, hanem „bármely, a törlésből származó költség” megtérítését a Budapest Airporttól várja.


Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre

Ősztől visszatérhet az Air Algerie Budapestre 

Az algériai légitársaság október 20-tól naponta repül majd az előzetes tervek szerint Algír és Budapest között.
Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből

Perelnek a londoni taxisok, elegük van az Uber-sofőrökből 

Több mint tízezer londoni taxis nyújtott be keresetet az Uber ellen, azzal vádolva a céget, hogy szándékosan félrevezette a hatóságokat az engedélyek megszerzése érdekében.
A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót

A legaktívabb sofőr egy év alatt 747-szer használta az autómegosztót 

Már 23 millió megtett kilométer felett jár a most 5 éves wigo.
Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni

Így lehet hamarosan vonattal Spanyolországból Marokkóba utazni 

Az alagút 27,6 km hosszú lenne maximum 300 méteres mélységben.
Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon

Koncert és foci élmények egy légitársasági platformon 

Az új szolgáltatás több, mint tízmillió belépőjegyet kínál utasai számára, több mint háromszáz városába.
Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója

Ez a légitársaság a szektor legvonzóbb munkáltatója 

A Randstad Employer Brand díjakat a világ legnagyobb független munkáltatói márkakutatása alapján osztják ki.
Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel

Low cost járatindulás: Isztambult köti össze Budapesttel 

Az AVIAREPS Magyarország, az idén 30 éves AVIAREPS cégcsoport magyar leányvállalata jelentette be a járatindítást.
Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi

Dubaj a világ legnagyobb repülőterét tervezi 

Dubajban vasárnap bejelentették az emírség azon tervét, hogy az Al Maktoum nemzetközi repülőteret a világ legnagyobb repülőterévé fejlesztik.
A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába

A 111 éves hajómatuzsálem visszatér a BAHART flottájába 

A Jókaival a nagyközönség május elsejétől Balatonfüreden találkozhat, ahol sétahajóként üzemel  a teljes hajózási szezonban.
Lazulós döntés a holland légitársaságnál

Lazulós döntés a holland légitársaságnál 

Tornacipőt hordhat májustól a KLM teljes hajózó személyzete.

Interjú

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet”

Fejes Gergő: „Számomra fontos, hogy legyen valami meghökkentő részlet” 

Idei Klasszis TopDesign versenyünkre készülve folytatjuk a 2023. évi Klasszis TopDesign verseny legemlékezetesebb mozzanatainak, szereplőinek bemutatását.
Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal

Hat érdekes és meghatározó téma a JAB Csoporttal 

Olyan szakmai információk, amelyekről ritkán esik szó az európai szállodai és kiskereskedői területen piacvezetőnek számító német alapítású textilcég esetén.
Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni”

Vámos Nóra: „Sokszor minden lépésért meg kellett küzdeni” 

A helyszín a Hardangervidda Nemzeti Park, ahol annak idején Amundsen készült fel az Antarktisz-expedícióra.