Hé, már vonul is ki a Ryanair?!

A magát Magyarország kedvenc légitársaságának beállító Ryanair sajtóközleményben jelentette be, hogy törölni „kényszerül” 13 budapesti járatát, mivel szerintük a „Budapesti Repülőtéri Hatóság” megtagadta a járatok indulási engedélyét.

Sértődött hangvételű közleményükben ekképp fogalmaznak: „Mivel Budapest Repülőtér Határőrsége ragaszkodik ahhoz, hogy a Ryanair pilótái és utaskísérői elhagyják a repőlőgépet minden 25 perces járatforduló alkalmával, és keresztülhaladjanak az útlevélellenőrzési pontokon. Mindehhez annak ellenére ragaszkodnak, hogy a Ryanair legénysége Budapesten él és a repülőtéren dolgozik. Nincs ilyen uniós előírás, amely ilyen módon kötné vagy határozná meg a pilóták és a légiutaskísérők áthaladását minden egyes járatfodulóban.
Ez az értelmetlen eljárás teljesen példátlan, és szükségtelen. A Ryanair által igénybevett másik 170 EU repülőtér egyikén sem találkozhatunk ezzel hasonlóval sem.”

Bevallásuk szerint február 17-én szembesültek az útlevélvizsgálat szükségességével, mely szerintük „oktalan eljárás” és „oka a sorozatos járatkéséseknek és több ezer utas által tapasztalt kényelmetlenségnek Budapesten és más célállomásokon.”

Az ír fapados leszögezte: az ellenőrzésnek március 1-jétől nem tesz eleget. Közleményük szerint a vitatott eljárás miatt kellett törölniük elsején Manchester-i, 2-án Baden Baden-i járatukat, „mivel a felszállási engedélyt a budapesti Repülőtér megtagadta. ”

A Budapesti Repülőtérrel és a Budapesti Repülőtéri Határőrségel való többszöri kapcsolatba lépésünk ellenére egyenlőre nincs előrelépés ennek a bizarr és önhatalmú eljárás tekintetében - tájékoztatott a fapados és befenyített: „Miután a Ryanair nem engedi, hogy újabb járatok kerüljenek törlésre vagy késsenek ennek az önhatalmú eljárás következményeként, a Ryanair légitársaság arra kényszerül, hogy bejelentse 13 járat törlését a következő két hétben.”

Üzenet a fapadról

Michael O'Leary a következőt üzente az ultra fapados számára a 2-es terminál előtt közvetlen, de utashíd és busz nélküli beállást biztosító Budapest Airportnak:

“Felszólítjuk a Budapesti Repülőteret és a Budapesti Repülőtéri Határőrséget, hogy szüntesse meg ezt az önkényes eljárást Budapesten. Egyértelmű, hogy nincs semmiféle probléma az itteni munkavégzéssel kapcsolatban bevándorlási/határellenőrzési területen.  Amióta Budapest bázis megnyílt, és a járatok ezen repülőtérről üzemelnek, a Budapesten  állomásozó személyzet minden tagja a munkanap kezdetekor áthalad a biztonsági ellenőrzési pontokon, valamint a munkanap végén áthalad az útlevélellenőrzési ponton és a bevándorlási ellenőrzési pontokon.  Nem fogadjuk el azt a helyzetet, hogy a személyzetünknek el kell hagyni a repülőgépet minden egyes 25 perces járatfordulón, amely járatok késését okozza, valamint zavart okoz az utasainknak és az üzemeltetésünknek, főleg,  hogy másik 170 EU repülőtér egyikén sem találkozunk ezzel az eljárással.

Többször kértünk magyarázatot erre a bánásmódra és eljárásra, de ezidáig nem kaptuk meg. Többször kérdeztük azt is a budapesti hatóságoktól, hogyan lehetséges az, hogyha egy nem budapesten  állomásozó személyzet üzemeltet egy nem-schengeni országból érkező járatot, abban az esetben ez a szabály miért nem vonatkozik rájuk? Ellenben miért kell ennek  az értelmetlen és önkényes eljárásnak megfelelnie a Ryanair személyzetének, akik Budapesten élnek és állomásoznak ? 

Reméljük, hogy az ész érvek felülkerekednek ezen a hatástalan és értelmetlen eljáráson ,
és megszüntetésre kerül.  Így lehetővé  téve azt, hogy  a járataink időben induljanak el Budapestről a nem-schengeni úticálokra ( amely budapesti személyzettel történik ) és teljesíteni tudjuk a 25 perces járatfordulókat annélkül, hogy a személyzetnek el kelljen hagynia a repülőt és a járatot késleltetnék.

Elnézést kérünk azon utasainktól, akiket érint a  járatkiesés  az alábbi 13 járat valamelyikén
a következő két hetes időszakban. Kapcsolatba fogunk lépni velük az átfoglalások lehetősége tekintetében “

A törlés a Memmingen, Szaloniki, Baden Baden járatokat érinti március 16-ig, azaz ebben az időszakban törölhetik ezen járatok némelyikét leckéztető jelleggel.

Hardy Mihály,

a BUD szóvivóje a Turizmus Online-nak elmondta: ez esetben a Repülőtéri Rendőr Igazgatóság illetékes reagálni a Ryanair állításaira. A felszállási engedély megtagadása a légiirányítás kötelessége abban az esetben is, ha a személyzet valamely tagja nem esett át az útlevél vizsgálaton. Ez pedig a nem-schengeni országból schengenibe történő belépés esetén kötelező - tett hozzá Hardy. Elmondta: csakúgy, mint a Wizz Air vagy akár megboldogult Malévunk esetében, a Ryanair előtt is nyitva áll a mobil útlevél ellenőrzés lehetősége egyik zónából a másikba történő átlépés esetén. A reptéren úgy tudják, a személyzet vonakodott alávetni magát a kötelező eljárásnak.

A BUD a következő rövid közleményt töltötte fel honlapjára válaszképpen: „A Budapest Airport sajnálattal vette tudomásul, hogy egy repülőtéri működési kérdésben vita alakult ki az egyik itteni légitársaság, a Ryanair és a határőrizetért felelős Repülőtéri Rendőrség között. A Budapest Airport folytatja erőfeszítéseit, hogy ezt a vitát a két érintett fél minél rövidebb idő alatt sikeresen meg tudja oldani. Az ügyben érintett utasoknak kérdéseikkel közvetlenül a Ryanairhez kell fordulniuk.”

Utóbbi mondat már csak azért is lényeges,

mert a március 1-i járattörlés miatt az utasoknak elküldött levélben Michael O'Leary a Ferihegyre hárítja át a felelősséget. Mi több, azt javasolja, hogy forduljon mindenki a vezérigazgató Jost Lammers-hez, akinek e-mail címét is megadták a levélben. A kényelmetlenségekre utalva a légitársaság ekképp fogalmaz: „Mivel ezen körülmények teljesen kívül esnek a Ryanair befolyásán, Önök jogosulttá válnak a megfizetett jegy ár teljes visszatérítésére, mely a napokban feldolgozásra is kerül.” Az is kiderül, nem O'Leary vált bőkezűvé, hanem „bármely, a törlésből származó költség” megtérítését a Budapest Airporttól várja.


Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.