“Ekkora sokkot egyetlen iparág sem képes egyedül elviselni” – kommentálta a 2020-as utasforgalmi eredményeket Olivier Jankovec, a Repülőterek Nemzetközi Tanácsa európai szervezetének vezetője a laphoz eljuttatott közleményében.
Felhívta a figyelmet arra, hogy a repülőterek jelentős támogatásra szorulnak, mert bevételeik döntő hányadát elvesztették. Eddig 2,2 milliárd euró értékben kapott néhány légikikötő plusz forrást az államtól, de ez a kiesett összegnek csak mindössze 8 százaléka. A menetrend szerinti, charter- és magángépes járatok forgalma Európában 1995-ben volt ennyire alacsony, 752 millió érkezőt és indulót regisztráltak tavaly, miközben 2019-ben még 2,1 milliárd utas fordult meg a kontinens repterein.
Bár a nyáron még az uniós és nem uniós repülőtereken ugyanúgy szinte megállt az élet, az év második felében utóbbiak nagyobb forgalombővülést mértek. Az ACI szerint ennek az az oka, hogy ezekben az országokban nagyobb a belföldi piac, így több járat közlekedhetett. Összességében az EU területén lévő repülőtereken 73, a több európain pedig 62 százalékkal mértek kevesebb utast, mint egy évvel korábban.
Az ACI kiemelte, hogy a járvány előtt legnagyobbnak számító londoni, amszterdami, párizsi, frankfurti gyűjtő-elosztó központok 70 százalék fölötti csökkenést tapasztaltak, ezeket a reptereket összesen 250 millióval kevesebb utas vette igénybe.
Forrás: Airportal.hu