Hogy fogyaszthat repülőgép ilyen kevés naftát?

A Lufthansa Csoport gépei 2014-ben 3,84 liter kerozint fogyasztottak 100 utaskilométerenként. Sőt a Lufthansa Cargo is minden eddiginél hatékonyabban végzi a teherszállítást a flottakorszerűsítés pedig jó úton halad - tudtuk meg a Lufthansától.

A Lufthansa Csoport repülőgépei újabb hatékonysági rekordot állítottak fel: 2014-ben az utasszállító flotta egy utasra számítva átlagosan mindössze 3,84 liter kerozint használtak fel 100 kilométerenként. Ez a szám 2013-ban 3,91liter/utas/100km volt. A tavalyi eredmény 1,6%-os hatékonyság javulást jelent az ezt megelőző évi fogyasztáshoz képest. Ennek megfelelően - mint a korábbi években is -, a légitársaság ezúttal is eleget tett a légiközlekedési ipar évente 1,5 százalékos energiahatékonyság növelésre vonatkozó célkitűzésének.

Legyen az a Lufthansa, a Swiss, az Austrian Airlines vagy a Germanwings: minden Lufthansa Csoporthoz tartozó légitársaság folyamatosan javítja fajlagos üzemanyag-fogyasztási értékeit. A vállalat teherszállító légitársasága, a Lufthansa Cargo a 0,183 liter/tonna-kilométeres üzemanyag-fogyasztásával szintén minden korábbinál hatékonyabban működött, 5,2%-kal túlszárnyalva 2013-ban elért eredményét. 2014-ben csoportszinten a teherszállítás hatékonysága 0,8 százalékkal nőtt. A 2014-es jelentési évben a Lufthansa Csoport teljes üzemanyag-fogyasztása 0,7%-kal, miközben a szállítási kapacitás 1,9%-kal emelkedett, így tehát elmondható, hogy a szállítási kapacitás és az üzemanyag-fogyasztás függetlenítésének tendenciája sikeresesen folytatódott.

A Lufthansa új, hatékonyabb működésű és alacsony zajkibocsátású repülőgépeinek üzembe állításával a fajlagos üzemanyag-fogyasztás további csökkenése várható: a légitársaság most helyezte működésbe az utolsó, a sorrendben 19.Boeing 747-8-as repülőgépét. Ez a típus 15%-kal hatékonyabb üzemanyag-fogyasztás mellett működik, mint elődje, a B 747-400-as modell. 2025 végéig a vállalat 272 repülőgépet vesz át, amely listaáron mintegy 38 milliárd eurós befektetést jelent. Ez minden idők legnagyobb flottamodernizációs programja a Lufthansa Csoport történetében, csupán 2015-ben 17 darab új repülőgépet szállítanak le a légitársaság számára. 

A környezeti teljesítmény javítását célzó további eredmények alapja az a klímavédelem érdekében megalkotott négy alappilléren nyugvó stratégia, amely különböző környezetvédelmi intézkedéseket egyesít. A még hatékonyabb kerozin felhasználásra irányuló számos program mellett a Csoport nagy hangsúlyt fektet az alternatív, alacsony szén-dioxid kibocsátású üzemanyagok felhasználási lehetőségeinek felkutatására és használatára. A Lufthansa részt vesz a frankfurti reptéren indított, E-PORT AN elnevezésű elektromobilitási kezdeményezésben is, azzal a céllal, hogy az elektromos vontatójárművek segítségével hatékonyabbá tegye a repülőgépek gurulási és vontatási műveleteit, csökkentve ezáltal a kerozinfogyasztást és a szén-dioxid kibocsátást a repülőtéren. 


Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje

Budapest Airport: az utasforgalomban is tükröződik Magyarország turisztikai vonzereje 

Friss információk a repülőtér adataiból.
A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről

A repülőtéren tájékoztat a minisztérium az utasok jogairól és jogérvényesítésről 

A november 27-i kitelepülésen a tárca munkatársai mind a hazai, mind a külföldi utasok kérdéseire, esetleges panaszaira válaszolnak annak érdekében, hogy a fogyasztók tisztában legyenek az uniós rendelet alapján őket megillető jogi lehetőségekkel.
Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos

Olyan, mint az igazi: itt az életnagyságú LEGO villamos 

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá.
Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen!

Wizz Air-álláspont: Inkább késsen, mintsem törölni kelljen! 

Többek közt ez a megállapítás hangzott el azon a november 19-ei sajtóbeszélgetésen, amelyen mi is részt vettünk.
Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők

Sorra dőlnek meg a korábbi airBaltic-eredmények – hátra dőlhetnek a vezetők 

A lettek az elmúlt hónapban újabb sikert értek el az utasszám és a járatkihasználtság tekintetében.
Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren

Növekvő utasforgalom, bevétel és nyereség a bécsi reptéren 

Növelte utasforgalmát és javított eredmény mutatóin az év első három negyedévében az egyebek között Bécs schwechati repülőterét is üzemeltető Flughafen Wien Gruppe.
Új járatot indít a Ryanair

Új járatot indít a Ryanair 

2025 tavaszától indulnak a járatok Budapest és Castellón között.
Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását

Bejelentették az Aeroplex legújabb partneri megállapodását 

A két fél a következő évre szóló, karbantartási projektre kötött keretmegállapodása nemcsak a légiközlekedésben való együttműködést, hanem a magyar-szerb gazdasági és diplomáciai kapcsolatok erősítését is tükrözi.
SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között

SIA: járatsűrítés Jakarta és Szingapúr között 

Szorosabb együttműködési megállapodást kötött a Garuda Indonesia és a Singapore Airlines.

Interjú

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.
Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket

Rodrigo Tellez Acosta: Szeretem a meglepetéseket 

Senior Interior designer a Lissoni Associati-nál. A Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének tagja.