A szervezőkön
kívül a google és a booking.com foglalási rendszer szakemberei is
tartottak prezentációt. Az előbbi a világ legismertebb keresője, a booking.
com pedig piacvezető a lefoglalt éjszakák számát illetően. Elsőnek
Robert Post, a Travelclick igazgatója videón keresztül adott rövid áttekintést
a Travelclick és a világháló jelentőségéről. Ezt a fonalat folytatta Tamara
Jenewein, a rendezvény háziasszonya is, aki a Travelclick népszerűségét
a legfrissebb adatokkal és statisztikákkal támasztotta alá. A cég a
hozzájuk forduló szállodák számára komplett megoldást kínál, amelynek
során megvizsgálja, hogy az adott szálloda a keresők alapján milyen
pozíciót foglal el a konkurenciához képest, hol található az online
utazási irodák rangsoraiban, vagy éppen megfelelő-e az osztályba sorolása.
Jerome Wise a Web 2.0 jelentőségéről beszélt, ezen belül a szállodák
számára különösen fontos felhasználók által generált tartalmakról. Ilyen
például a Tripadvisor, ahol a felhasználók véleményezik az általuk meglátogatott
szállodákat. Az oldalon 15 millió kritika található 230 ezer hotelről.
Meglepő módon 68 százalékuk pozitív. A szakember tanácsokat
adott arra vonatkozóan is, hogy hogyan kezeljük a negatív kritikákat, milyen
megfontolások alapján döntsenek a szállodák arról, hogy honlapjukról
elérhető legyen-e mondjuk a tripadvisor oldala. A szakember
egyértelműen hasznosnak találta a youtube-ot vagy a picasa képmegosztó
oldalt, annak ellenére, hogy valószínűleg a legnagyobb forgalom nem
innen generálódik majd. A booking.com részben már magyarul is hozzáférhető,
foglalásainak 70 százaléka 20 napon belül történik, tehát last
minute-nek tekinthető. A magyarországi szállodákba történő foglalások
többsége háromcsillagos hotelekbe történik, és Budapesten 3,45 nap az
átlagosan lefoglalt éjszaka. Egy böngésző körülbelül 27 másodpercet tölt
egy oldalon, ami azt jelenti, ha a szálloda nem képes egy pillanat alatt felhívni
magára a figyelmet, elveszett az üzlet.
Hogyan láttassuk magunkat online?
Elsősorban szállodai szakemberek számára tartott szemináriumot a Travelclick tanácsadó cég Budapesten. A társaság az online szállodai marketing területén tevékenykedik tíz éve, 150 tanácsadóval.

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál
A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.

Repülési élmény autista gyerekeknek
Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt
2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!
Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság
A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító
Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.

Kutyafogadó a római reptéren
A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában
Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.

Privát lakosztályok a felhők felett
Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül
Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Interjú

Nagybor vagy semmi
A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk
Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban
Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.