Az 500 legértékesebb márkát felsorakoztató Brand Finance Global 500 tanulmány minden évben olyan attribútumok alapján értékeli a cégeket, mint pénzügyi teljesítmény és fenntarthatóság, érzelmi elkötelezettség, a gazdasági növekedés üteme, árbevétel-előrejelzések és az elemzők véleménye.
Dubaj hivatalos nemzetközi légitársasága idén a 234. helyet foglalja el a listán, a légi utasszállítók közül azonban az elsőnek számít – ugyanúgy, mint az elmúlt két évben. Ezzel a helyezéssel a Közel-Keleten pedig már a negyedik egymást követő évben tekinthető mind közül a legértékesebb márkának. Az összeállítás szerint az Emirates jelenleg 5.48 milliárd dollárt ér, ami 34%-os növekedést jelent a 2013-as értékéhez képest.
Más légitársaságok is szerepelnek a listán: a Delta a 286., az American Airlines a 298., a Lufthansa a 331., a United a 379., a Singapore Airlines pedig a 458. helyen áll. Az utazási irodák közül csak a TUI Travel kapott helyet a felsorolásban: a 360. helyet foglalja el, és a tavalyi adatokkal összevetve a 2014-es évre növekedett az értéke.
Forrás: Brandirectory