A világ egyik legnagyobb légitársasága, az Emirates videót tett közzé az 50. Airbus A380-asának készítéséről. "Ez a gép nagy siker, nagy az érdeklődés, ezen adjuk el a legtöbb széket. 2017 végére 90 ilyen gépünk lesz, új útvonalakon is" - mondja az Emirates elnöke, Tim Clark.
{youtube|id=ApKBQn9T60s}
Az Emirates a minap az A380-as új, korszerűsített és kerozintakarékos változatának megalkotását kérte az Airbus-tól. Ma az emírségi légitársaságnak van a legnagyobb, 50 járműből álló flottája ebből az óriásgépből. Néhány év múlva 140-re nő az állomány, a rendelést már leadták. Az A380-asok 2007 óta repülnek, az Emirates első ilyen gépét 2008-ban szállították le - írja a Gulf News.
14 ezer csavar, fél mázsa festék
Néhány érdekesség a készítésről: a törzs összeszereléséhez több mint 10 ezer csavart használnak fel, a szárnyakéhoz további 4 ezret, melyet a franciaországi Tolouse-ban végeznek. A tesztelés után a gép Hamburgba kerül, ott festi le 30 ember körülbelül 10 nap alatt. A felület, amelyre festék kerül, 3150 négyzetméteres. Csak a fehér alapszínhez több mint fél mázsa festéket használnak el. A kabinok alapterülete a két szinten összesen 550 négyzetméter, ezek bebútorozása 33 napig tart. Az A380-ason 489 vagy 517 utas repülhet (két konfuguráció van), a pilótakabinban általában négyen dolgoznak, és 24 utaskísérő dolgozik a fedélzeten.
A leghosszabb Emirates-járat A380-assal a Dubaj - Los Angeles: 13.414 kilométer, ezt 16 óra 20 perc alatt teszi meg a gép. A legrövidebbet (Dubaj-Kuvait, 851 kilométer) 1 és háromnegyed óra alatt. Egy átlagos A380-as járaton 478 palack bor, 31 palack pezsgő fogy, az 515 felszolgált menü mellett 80 szendvicset vásárolnak az utasok a fedélzeti bárban. A Dubaj-London távra 12 liter folyékony szappannal töltik fel a 15 mosdót, az egyedülálló zuhanyzóban pedig 2267 liter víz várja az utasokat.
Forrás: KeletPort