Így készül a világ legnagyobb utasszállítója

800 munkás szereli össze, teszteli, festi, és szállítja le 80 nap alatt Hamburgból. Ez a világ legnagyobb utasszállító gépe, az Airbus A380-as.

A világ egyik legnagyobb légitársasága, az Emirates videót tett közzé az 50. Airbus A380-asának készítéséről. "Ez a gép nagy siker, nagy az érdeklődés, ezen adjuk el a legtöbb széket. 2017 végére 90 ilyen gépünk lesz, új útvonalakon is" - mondja az Emirates elnöke, Tim Clark.

{youtube|id=ApKBQn9T60s}

Az Emirates a minap az A380-as új, korszerűsített és kerozintakarékos változatának megalkotását kérte az Airbus-tól. Ma az emírségi légitársaságnak van a legnagyobb, 50 járműből álló flottája ebből az óriásgépből. Néhány év múlva 140-re nő az állomány, a rendelést már leadták. Az A380-asok 2007 óta repülnek, az Emirates első ilyen gépét 2008-ban szállították le - írja a Gulf News.

14 ezer csavar, fél mázsa festék

Néhány érdekesség a készítésről: a törzs összeszereléséhez több mint 10 ezer csavart használnak fel, a szárnyakéhoz további 4 ezret, melyet a franciaországi Tolouse-ban végeznek. A tesztelés után a gép Hamburgba kerül, ott festi le 30 ember körülbelül 10 nap alatt. A felület, amelyre festék kerül, 3150 négyzetméteres. Csak a fehér alapszínhez több mint fél mázsa festéket használnak el. A kabinok alapterülete a két szinten összesen 550 négyzetméter, ezek bebútorozása 33 napig tart. Az A380-ason 489 vagy 517 utas repülhet (két konfuguráció van), a pilótakabinban általában négyen dolgoznak, és 24 utaskísérő dolgozik a fedélzeten.

A leghosszabb Emirates-járat A380-assal a Dubaj - Los Angeles: 13.414 kilométer, ezt 16 óra 20 perc alatt teszi meg a gép. A legrövidebbet (Dubaj-Kuvait, 851 kilométer) 1 és háromnegyed óra alatt. Egy átlagos A380-as járaton 478 palack bor, 31 palack pezsgő fogy, az 515 felszolgált menü mellett 80 szendvicset vásárolnak az utasok a fedélzeti bárban. A Dubaj-London távra 12 liter folyékony szappannal töltik fel a 15 mosdót, az egyedülálló zuhanyzóban pedig 2267 liter víz várja az utasokat.

Forrás: KeletPort


Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours

Krétára indít charterjáratot Debrecenből a Kartago Tours 

Az utazásszervező új úti céllal bővítette debreceni indulású ajánlatait.
Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál

Új korszak kezdődik a low cost légitársaságnál 

A Wizz Air célja, hogy 2029-re kizárólag új generációs, neo gépeket üzemeltessen.
Repülési élmény autista gyerekeknek

Repülési élmény autista gyerekeknek  

Autizmussal élők számára szerveztek repülési próbát a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt

Így nőtt a római nemzetközi repülőtér forgalma egy év alatt 

2019 óta tízmillióval emelkedett az érkezők és indulók száma, hosszabb távon pedig 60 millió fölötti utasforgalmat akarnak elérni.
Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével!

Wizz Air: csalók élnek vissza a légitársaság nevével! 

Csalók próbálnak pénzt kicsalni az utazóközönségtől.
Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság

Új logisztikai csomópontot nyitott a lett légitársaság  

A régió egyik legmodernebb áruszállító HUB-ja üzemel ezentúl a rigai reptéren.
HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító

HungaroControl: paradigmaváltás, fejlesztések és még több légiforgalmi irányító 

Május 26-án Turi Ferenc vezérigazgató és Bárány Ákos kommunikációs és marketing igazgató a nyári csúcsszezonra való felkészülésükről tartott beszámolót.
Kutyafogadó a római reptéren

Kutyafogadó a római reptéren 

A Dog Relais az első olyan kutyáknak szánt fogadóhely, amelyet olasz repülőtéren hoztak létre.
Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.