Ilyen lesz 2021 a légiközlekedésben

Több mint 50 milliárd euró veszteség, 6 millió elmaradt járat és közel 200 ezer elbocsátott dolgozó: az Eurocontrol összefoglalója szerint ez jellemezte az európai légiközlekedést tavaly, és az idei kilátások sem túl jók - írja az AIRportal.hu.

Az európai légiforgalom szervezője a portálhoz eljuttatott közleményében írt arról, hogy milyen évet zárt a szektor. Bár az első pár hónap még javarészt zavartalan volt, márciustól a koronavírus-járvány határozta meg az iparág teljesítményét. Az elmúlt évben a légitársaságok, repülőterek és léginavigációs szolgáltatók 56,2 milliárd euró veszteséget könyveltek el, az európai járatszám 11 millióról 5 millióra, az utasforgalom pedig 1,7 milliárddal csökkent 2019-hez képest.

A legrosszabb hónap a május volt, amikor a járatok 89,5 százaléka leállt és nyárra is csak a 2019-es összeköttetések fele, nagyjából 18 ezer járat közlekedett naponta. Az Európán belüli járatok száma 54 százalékkal csökkent, ezen belül a fapadosok 62, a hagyományos légicégek 59 százalékkal csökkentették a kínálatukat. A légitársaságok flottájuk felét, 4100 gépet még az év végén is letárolva tartottak, összesen 191 ezer ember veszítette el állását a légiközlekedésben.

Országokra bontva az Egyesült Királyságban és Spanyolországban mutatták ki a legnagyobb százalékos esést a járatszámokban, mindkét ország 61 százalékkal kevesebb gépet indított és fogadott, míg abszolút értéken az Egyesült Királyság (1,3 millió mínusz) és Németország (1,2 milliós csökkenés) vezeti a listát.

Légitársasági csoportonként vizsgálva a Lufthansa-csoport vesztette a legtöbb napi járatot, 67 százalékkal 1100-ra csökkent ez az érték, a Ryanair 951 (mínusz 59 százalék), az Air France-KLM pedig 920 (mínusz 55 százalék) járatot indított naponta átlagosan.

Az Eurocontrol előrejelzésében azzal számol, hogy idén átlagosan a 2019-es szint felét fogja elérni a forgalom Európában, de a nyártól nagyobb ütemű fellendülésre van esély, miközben újabb légitársasági csődöket sem lehet kizárni.

Forrás: Airportal.hu


Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában

Autóbuszkiállítás és buszvezetés a BKV óbudai garázsában 

Május 24-én az Óbudai autóbuszgarázsban folytatódik a BKV idei nyílt napjainak sorozata.
Privát lakosztályok a felhők felett

Privát lakosztályok a felhők felett 

Az Emirates újabb fejlesztéseket vezet be prémium utasai számára a „Fly Better” ígéret jegyében.
Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül

Nyár a Wizz Air-nél: új járatok, Fel, északra! program, startra kész akciócsoport, Amelia titkára is fény derül 

Amelia, a Wizz Air chatbotja nem véletlenül kapta nevét: a legendás pilótanőről, Amelia Earhartról nevezték el.
Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera

Új útvonalon tér vissza az Espresso Riviera 

2024 után júniustól ezúttal Róma és Marseille között közlekedik majd.
Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában

Az Airbus legújabb típusa a Wizz flottájában 

A Wizz Air a világon az első diszkont légitársaság, amely forgalomba állítja az Airbus legújabb típusát.
Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál

Változások a Budapest Airport 2. Terminál parkolójánál 

Terminál Parkolóban, a terminálhoz legközelebbi 30 kijelölt parkolóhelyen új utasfelvételi- és kiszállítási zóna került kialakításra.
MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében

MUISZ: az ECTAA határozottan fellép az utaztatók védelmében  

Az Air Belgium csődje ismét rávilágított az utazási irodák, utazásszervezők és utasok kitettségére.
airBaltic: jelentés az idei első negyedévről

airBaltic: jelentés az idei első negyedévről 

Stabil bevétel, csökkenő veszteség, 1,3 millió utas.
SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről

SIA Csoport: éves összegzés a 2024. évi teljesítményről 

A Csoport bevétele 527 millió dollárral (+2,8%) nőtt az egy évvel korábbihoz képest, és így 19 540 millió dolláros rekordot ért el.
Új kompjárat Málta és Szicília között

Új kompjárat Málta és Szicília között  

Az út körülbelül két órát vesz igénybe.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.