Induljon a budai oldalról is reptéri gyorsjárat!

A civil szervezet javaslata szerint tömegigény mutatkozik a reptéri járatok bővítésére, a Főváros vezetése azonban úgy látja, a közszolgáltatások biztosítása a jelenlegi szinten is kihívások elé állítja a közlekedési társaságot, olvasható az index.hu cikkében.

Mint írják, a BKK szolgáltatásait úgy bővítené Budapesten a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), hogy ezzel párhuzamosan ez a közlekedési társaság bevételeit is gyarapítsa.

A civil szervezet javaslata szerint a főváros budai oldalán is van tömegigény arra, hogy a Deák Ferenc térről induló100E reptéri busz járathoz hasonló módon – első lépésként a Móricz Zsigmond körtérről – is indítsanak Ferihegyre buszokat.

A 100E gyorsjáratra a Kálvin téren a reptér felé már nemigen férnek fel, annyira népszerű a buszjárat
A 100E gyorsjáratra a Kálvin téren a reptér felé már nemigen férnek fel, annyira népszerű a buszjárat
Fotó: BKK

Az indulási helyszínt illető indoklás szerint ez Buda egyik belvárosias területe, és van működő buszvégállomása is, ahol lehet fordulni.

További lehetséges megállóhelyek lehetnének az Egyetemváros (Petőfi híd budai hídfő), a Boráros tér, a Corvin negyed M és a Népliget Metróállomás.

Utóbbi kettőnél a 100E már azért nem áll meg, mert tele van, noha ezeken a helyeken is érdemes lenne megállni. Kezdetben félórás követéssel lehetne indulni, és ugyanúgy, ahogy a 100E-nél, fokozatosan sűríteni, igény szerint. Mint írják, a befutott távolság, a menetidő és a fordulóidő is a 100E-hez hasonló. A repülőtéren még van rés, két, 10 percenként induló 100E közé be lehet férni egy új járattal. A későbbiekben más járatok indítása is szóba jöhet, pl. a Széll Kálmán térről vagy más, fontos csomópontból.
Hozzáteszik,

a 100E repülőtéri járat nagyon népszerű, már egész éjjel és tízpercenként jár, így erős alternatívája a taxizásnak. A VEKE arra is felhívta a figyelmet, hogy ezek a járatok évi több száz millió forint tiszta nyereséget hoznak a BKK-nak még úgy is, hogy a reptér fejpénzt szed minden egyes utas után, és pluszszemélyzetet is kell hozzá biztosítani.

A reptéri járatra a jegy ára jelenleg 2200 forint (ebből 500 forint a Budapest Airportot illeti). A 100E járat egyébként nem számít közszolgáltatásnak, csak külön díjszabással vehető igénybe.

Közszolgáltatást ezen az útvonalon a 200E nyújt.

A Fővárosi Közgyűlés holnapi ülésén döntenek arról, hogy az érvényes ország- és vármegyebérlettel vagy Budapest bérlettel rendelkező utasok 450 forintos BKK-vonaljegy megvásárlásával használhassák a 100E járatot is. 


Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat

Váratlan fordulat a MÁV-nál: ezzel segítik az utazni vágyókat 

Alaposan felgyorsították a jegykiadó automaták telepítését.
Egyenruhák az elit csapat részére

Egyenruhák az elit csapat részére 

Az Emirates bemutatta új egyenruháját.
A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe

A Lufthansa belépett az ITA tulajdonosi körébe 

A Lufthansa 41 százalékos részesedést szerez az ITA Airwaysben.
Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak

Kiderültek a leginkább turbulens európai repülési útvonalak 

A tíz legviharosabb útvonal közül nyolc ugyanabban az országban kezdődik vagy végződik.
Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép?

Tudják az utasok, ha fenntartható üzemanyaggal repül egy gép? 

A Wizz Air utasai körében végzett legfrissebb felmérésének eredményei szerint a válaszadók 71 százaléka úgy véli, hogy a fenntartható repülőgép-üzemanyag (SAF) hozzájárulhat a légiközlekedés karbonlábnyomának csökkentéséhez.
Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba

Közvetlen járat indul Bécsből Szingapúrba 

A Scoot fapados légitársaság bejelentette, hogy új járatot indít Bécsből Szingapúrba ez év június 3-tól.
Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók

Forgalmas évet zártak a hazai légiforgalmi irányítók 

A tájékoztatás szerint a 2024-es év Magyarország történetének legnagyobb légiforgalmát hozta, összesen 1 millió 144 ezer repülőgép érintette a hazai légteret, ami havi bontásban átlagosan több mint 95 ezer.
Bajban a Boeing?

Bajban a Boeing? 

Nagyjából harmadával kevesebb repülőgépet adott át a vevőinek tavaly.
Járatnyitás Isztambulból Bengáziba

Járatnyitás Isztambulból Bengáziba 

A török légitársaság 2025. január 14-től ismét elindította járatait Líbia felé, isztambuli indulással.
Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv  járatpár

Ismét közlekedik a Budapest–Tel Aviv járatpár 

A Wizz Air 2025. január 15-től kezdődően ismét elindította a Budapest és Tel-Aviv közötti közvetlen járatait.

Interjú

Nagybor vagy semmi

Nagybor vagy semmi 

A Jammertal Borbirok ( JBB ) társtulajdonosa, dr. Szűcs Róbert a vörösbor helyzetéről, kihívásairól.
Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk

Szerepi Szabolcs: Aki kóstolja a borainkat - többet szeretne tudni róluk 

Borturizmusról és fejlődésről mesélt nekünk az Etyeki Kúria üzletfejlesztési-és cégvezetője.
Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban

Lisa Sigl: Alig várom, hogy új trendeket fedezzek fel a vendéglátásban 

Bemutatjuk a Klasszis TopDesign 2024 zsűrijének egy újabb tagját, a linzi designhotel igazgatóját, Lisa Sigl-t.